Re: Vrijwilligerswerk PCL

31
Doro schreef:Ik doe de agenda's apart want dat gaat sneller dan als er andere post tussen zit.
Niet elke stop met de andere post van morgen komt precies overeen met de agenda's.
Daarom krijg je 1,8 extra.

@Sanddhapper,

Waarom ga je niet over naar het fokforum van Post.nl.
Daar wordt altijd gevloekt en getierd over Sandd.
Je bedoelt het Fok!Forum [Centraal] PostNL-medewerkerstopic?

Dat is, zoals de naam al zegt, vooral bedoeld voor medewerkers van PostNL (post.nl bestaat niet, we zijn een bedrijf, geen website!), en niet voor die van Sandd.

Overigens heb ik het idee dat er op dit forum aanzienlijk meer wordt getierd en gevloekt op Sandd (en dat met name over Sandd als werkgever cq opdrachtgever) dan op Fok!. Als er op Fok! al geklaagd wordt over Sandd is het meestal over mensen die nog steeds niet weten dat er meerdere postbedrijven actief zijn, en die dan bij een PostNL-medewerker komen klagen over een verkeerd bezorgde brief van Sandd.

Re: Vrijwilligerswerk PCL

32
Hier op dit forum klagen de bezorgers van Sandd meestal over de lage vergoedingen.
Op het fokforum klagen de Postnl bezorgers over de bezorgers van Sandd die volgens hun allemaal de post buiten de bus laten hangen of met zijn allen de post niet op het goede adres kunnen bezorgen.
Laatst wilde een naar een andere bank omdat Sandd haar afschiften ging bezorgen.
Ze gunt die typhuslijders geen enkele cent las ik.
Om deze dingen moet ik altijd lachen want het slaat nergens op.
Hier is het niveau gelukkig wel hoger.

Re: Vrijwilligerswerk PCL

34
Hoe je het ook probeert het maakt een herrie van jewelste.
Vanochtend was het niet zo stil omdat ik de sirenes hoorde van ambulances op weg naar Zeeland.
Ook ging de hele inboedel van een huurhuis in de kraak. :o
Alleen de wasmachine stond aan de weg voor de Kringloper.
Jammer want ik heb altijd veel blauwe enveloppen voor ze.
Zelfs vandaag nog.
Morgen zo rond negenen begin ik met de agenda's.

Re: Vrijwilligerswerk PCL

36
@Redsquirrel

geen vrijwilligerswerk he.. die PCLA,s.
vandaag lekker verdiend. :D
morgen agenda,s rondbrengen.. ik kan er 54 per keer meenemen.

Succes morgen met lopen slagvaardige!
we hebben mooi weer, moeten er hard voor bikkelen, maar het is wel een mooi extraatje in deze maand.

Het is sowieso grappig, dat postnl-ers zich druk maken over de slechte betalingen bij sandd.. :D

"

Re: Vrijwilligerswerk PCL

37
Carla41 schreef:@Redsquirrel

geen vrijwilligerswerk he.. die PCLA,s.
vandaag lekker verdiend. :D
morgen agenda,s rondbrengen.. ik kan er 54 per keer meenemen.

Succes morgen met lopen slagvaardige!
we hebben mooi weer, moeten er hard voor bikkelen, maar het is wel een mooi extraatje in deze maand.

Het is sowieso grappig, dat postnl-ers zich druk maken over de slechte betalingen bij sandd.. :D

"
Slechte betaling bij Sandd is niet alleen nadelig voor de bezorgers van Sandd maar zorgt ook voor oneerlijke concurrentie met PostNL-bezorgers, bij wie op deze wijze ook de arbeidsvoorwaarden onder druk komen te staan.

Als dat iets is waar jij je vrolijk om maakt, dan heb je wel een heel vreemd gevoel voor humor. :roll:

Re: Vrijwilligerswerk PCL

38
het was te verwachten Newman dat je overal serieus op ingaat :D .
toch een beetje nieuwsgierig geworden naar het overstappen naar de concurrent na je herhaalde klaagzangen over het postbezorgen bij postnl?

waar ik me vrolijk over maak, is dat je terecht actief mee doet in het afkraken van Sandd, maar dan wel een beetje
lijkt te vergeten, of wil je het verbloemen.?dat het bij Postnl bezorgen ook niet bepaald van een leien dakje gaat.

Terecht dat je misstanden benoemt hoor, maar vergeet onderhand niet je kritische geluiden over je eigen werkgever ook op dit forum te vermelden.. want het gras lijkt altijd groener aan de overkant maar wij beiden weten beter (Y)


Ik vind trouwens om toch weer terug te keren naar de topic titel.. dat de PCL rondbrengen geen vrijwilligerswerk is.
al kan de vergoeding nog steeds beter. :idea:

Re: Vrijwilligerswerk PCL

39
Carla41 schreef: toch een beetje nieuwsgierig geworden naar het overstappen naar de concurrent na je herhaalde klaagzangen over het postbezorgen bij postnl?

waar ik me vrolijk over maak, is dat je terecht actief mee doet in het afkraken van Sandd, maar dan wel een beetje
lijkt te vergeten, of wil je het verbloemen.?dat het bij Postnl bezorgen ook niet bepaald van een leien dakje gaat.
Nu spreek je jezelf tegen, Carla. Eerst zeg je dat ik herhaaldelijk klaag over PostNL, vervolgens dat ik misstanden bij PostNL wil verbloemen. Dat lijkt me tegenstrijdig.

Re: Vrijwilligerswerk PCL

40
Newman schreef:
Carla41 schreef:@Redsquirrel
Slechte betaling bij Sandd is niet alleen nadelig voor de bezorgers van Sandd maar zorgt ook voor oneerlijke concurrentie met PostNL-bezorgers
Wat oneerlijk is: dat er binnen een paar maanden 17.000 postbodes moesten
afvloeien, die vervangen werden door goedkope part-time bezorgers!
Dat dit o.a. komt doordat de markt is opengebroken namens de EU, dat kun je
Sandd toch niet verwijten?

De voormalige PTT liep nogal eens achter de feiten aan.
Zo waren ze jarenlang de hoofdtransporteur van netwerkverkeer maar konden ze als
een van de laatsten internet aanbieden.

Toen bleek dat papieren post steeds minder toekomst had, hadden ze de gelegenheid moeten
aangrijpen om voor iedereen een internet-postbus te reserveren.
Ze hadden deze adressen uniek en persoonlijk kunnen maken door een zelfde systeem
toe te passen als het burger service nummer.
In plaats daarvan is het bedrijf opgesplitst in winstgevende en niet-winstgevende onderdelen.
Ook daarna moest de post nog een keer opgesplitst worden: in een winstgevend pakketbedrijf
en een tanend bedrijf dat naast de post ook huis-aan-huis bladen verspreidt. (oneerlijke
concurrentie voor de bedrijven die hier al jaren van leefden?)


------
Volgens mij zou de helft van alle bezorgers weer thuis zitten als de mensen alleen die post
zouden ontvangen waar ze echt behoefte aan hebben.
cron