Re: Op één adres meerdere brievenbussen

2
verzendenenontvangen schreef:Op sommige adressen bevinden zich meerdere brievenbussen terwijl er maar één adres is. Bijvoorbeeld op numm er 79 zitten er twee bedrijven. Officieel dien je op adres te bezorgen en niet op naam. Het is volgens mij ook niet toegestaan dat je voor een adres meerdere bedrijven gaat opvoeren?
Hoezo is dat niet toegestaan? Waar baseer je dat op?

Re: Op één adres meerdere brievenbussen

3
Hier in het dorp heb je panden waar meerdere gezinnen wonen en dan hangen er ook meerdere brievenbussen met verschillende achternamen aan de muur. Soms hebben ze geen a of b of c, maar gewoon hetzelfde huisnummer. Dat mag gewoon hoor volgens mij. In het verleden werd er nog weleens wat bijgebouwd. Een neef van mij woont op een ander dorp met twee gezinnen in een pand. Het ene gezin aan de ene kant en het andere gezin aan de andere kant.

Kleine moeite om even de juiste envelop in de juiste brievenbus te mikken. Oogkleppen af @Verzenden en gewoon goed mikken! Dit maakt het werk juist leuk.

In mijn invalwijk had ik een dokterspost met drie brievenbussen en drie namen per brievenbus. Hier verderop heb je een wijk met een bedrijfspand. Idem dito. Het komt dus best vaak voor.

Re: Op één adres meerdere brievenbussen

6
De regel is je bezorgd op adres niet op naam. Officieel dienen ze dan een extra adres via de gemeente aan te vragen. Via Sandd krijg je per adres een extra vergoeding voor het bezorgen. Wanneer iemand meerdere namen op één adres gaat doen dan loop jij die vergoeding mis. Ik gooi alles in dezelfde brievenbus. Daarvan kan men wel een klacht indienen maar de regel is je bezorgd op adres. Natuurlijk mag je meerdere brievenbussen plaatsen op een dezelfde adres. Maar de postbezorger is niet verplicht het ook nog eens te gaan sorteren op naam of bedrijfsnaam.

Bij de gemeente kun je tegen betaling een extra adres laten aanvragen. Dat is de officiële weg. De postbode kreeg ooit 17 euro bruto in het uur uitbetaald nu is dat teruggegaan naar 8 euro nog wat. Ik vind dat je dan ook geen over services moet gaan verlenen.

Elisa: Welterusten!

Re: Op één adres meerdere brievenbussen

10
verzendenenontvangen schreef:De regel is je bezorgd op adres niet op naam. Officieel dienen ze dan een extra adres via de gemeente aan te vragen. Via Sandd krijg je per adres een extra vergoeding voor het bezorgen. Wanneer iemand meerdere namen op één adres gaat doen dan loop jij die vergoeding mis. Ik gooi alles in dezelfde brievenbus. Daarvan kan men wel een klacht indienen maar de regel is je bezorgd op adres. Natuurlijk mag je meerdere brievenbussen plaatsen op een dezelfde adres. Maar de postbezorger is niet verplicht het ook nog eens te gaan sorteren op naam of bedrijfsnaam.
Bij de gemeente kun je tegen betaling een extra adres laten aanvragen. Dat is de officiële weg. De postbode kreeg ooit 17 euro bruto in het uur uitbetaald nu is dat teruggegaan naar 8 euro nog wat. Ik vind dat je dan ook geen over services moet gaan verlenen.
"Je bezorgt op adres niet op naam" is een regel die blijkbaar in bepaalde gevallen iets te kort door de bocht is.
Toch interessant (en ook wel een beetje griezelig) dat mensen zich, zelfs tegen beter weten in, liever aan (te) simpele regels houden dan dat ze hun verstand gebruiken.
cron