Re: Op één adres meerdere brievenbussen

32
ike schreef:
verzendenenontvangen schreef:Postbode7 dat is ook inderdaad service. Maar dat is jouw service. Want alle postbedrijven willen toch graag dat je het bezorgd op nummer 100.
Het gaat er om wat de klant (de afzender) wil. De klant is tenslotte degene die betaalt.
En die betaalt niet voor het volgen van
regeltjes, maar voor het bezorgen van de post bij de juiste persoon.
Het gaat er inderdaad om waar de afzender voor BETAALT. Die betaalt voor het bezorgen van het poststuk op een bepaald ADRES. Als dat niet voldoende is, en het moet perse bij een bepaalde PERSOON op dit adres belanden, en niet bij iemand anders (ook al woont deze op HETZELFDE adres), dan moet hij/zij het aangetekend versturen of als legitimatiezending.

Re: Op één adres meerdere brievenbussen

33
slagvaardige schreef:Hier in het dorp heb je panden waar meerdere gezinnen wonen en dan hangen er ook meerdere brievenbussen met verschillende achternamen aan de muur. Soms hebben ze geen a of b of c, maar gewoon hetzelfde huisnummer. Dat mag gewoon hoor volgens mij. In het verleden werd er nog weleens wat bijgebouwd. Een neef van mij woont op een ander dorp met twee gezinnen in een pand. Het ene gezin aan de ene kant en het andere gezin aan de andere kant.
Het zal best mogen, al zet je 20 brievenbussen voor je deur, maar je mag dan niet verwachten, laat staan eisen, dat de postbode dat allemaal gaan lopen uitsplitsen. Anders kan ik ook wel een heel rijtje bussen in m'n tuin zetten. Eentje voor mij, eentje voor mijn vriendin, een voor m'n dochtertje, een voor de student die de zolderverdieping van mij huurt, en weet je wat, ik zet er ook nog eentje neer voor de poes. Nou postbode, jij sorteert dat wel even uit hè, kleine moeite :roll:

Re: Op één adres meerdere brievenbussen

35
Carla41 schreef:Naarmate de temperatuur daalt, verdwijnt de bereidwilligheid tot meedenken tot op zekere hoogte .
Stel je vóór dat je iets voor niets doet ..

@vzo Je hebt eer van je werk vzo (Y)
Je weet door een eenvoudige opmerking over 1 adres met 2 bedrijven toch weer velen aardig op de kast te krijgen.
Ik ben best bereid tot meedenken, ik geef alleen aan dat er grenzen zijn aan wat de klant van ons mag verwachten. Een keertje wat extra's doen is prima, maar het is niet de bedoeling dat dit een structureel karakter krijgt. Vooral niet als het hier gaat om een service waar eigenlijk voor betaald moet worden.

Hoe het is om iets voor niets te doen is volgens mij voor veel postbezorgers zeer goed voor te stellen. Regelmatig lees ik op o.a. dit forum over postbezorgers die de op theoretische computermodellen gebaseerde norm niet halen, en een deel van het werk dus in eigen tijd lopen te doen. Om deze mensen dan af te schilderen als zeurpieten die voor elke scheet meteen betaald willen worden lijkt me dan ook niet terecht.
cron