Re: WW en inkomsten van Sandd via OVO

14
Frank V. schreef:bezorger,

De normuren die op de bezorgbrief staan is niet gelijk aan het aantal uren dat je uitbetaald krijgt. Het aantal uitbetaalde uren is lager. Gebruik je de normuren op de bezorgdag, dan geef je dus te veel uren en te veel inkomsten op.
Hoe weet je dat Frank V. dat de normuren niet overeenstemmen met de uitbetaalde uren? Heb je de normuren opgeteld? Dan ga ik dat ook eens controleren!

Re: WW en inkomsten van Sandd via OVO

18
Ik heb van uwv te horen gekregen dat ik mijn normuren moet opgeven en die trekt men af van mijn inkomen.
Die normuren zou Sannd volgens de CAO moeten betalen tegen het minimumloon van 8,66
Dat ga ik dus maar opgeven en dan hopen dat dat ook hetgene is wat wordt uitbetaald. Ik ga er vanuit dat dat gaat kloppen en anders trek ik echt wel aan de bel bij Sannd

Re: WW en inkomsten van Sandd via OVO

19
volgens mij moet je gewoon het bedrag opgeven wat Sandd aan je uitbetaald.
Ik heb zelf een ovo contract maar zit in de bijstand.

Enkel het probleem is bij ovo contract dat je dus alles bruto krijgt en geen vakantiedagen opbouwt etc...
Dus hiervoor ben ik bij de gemeente doorverwezen naar iemand die daar zogenaamd verstand van heeft dus ik ga dat aan hun vragen hoe het zit.

Als ze namelijk bruto sandd inkomen aftrekken en je krijgt later nog een belasting aanslag of wat dan ook dan kom je onder de bijstandsnorm uit. En dat kan ook niet de bedoeling zijn natuurlijk.

Je wordt sowieso al aaan alle kanten genaaid als je parttime werkt met een uitkering want je mag niets houden maar je maakt wel kosten (sleutels laten bijmaken, printer kopen voor de loonstrookjes, reparaties voor je fiets, reiskosten voor sollicitatie, eventuele upgrades voor de fiets zoals een mandje op de voorste bagagedrager, stevige standaard). Het zijn niet superhoge kosten maar je ben zo 100 euro verder als het niet nog veel meer is. En je kan het nooit eens goed doen in de ogen van de gemeente. Alles wat je doet is verkeerd maar het zijn zelf een stelletje amateur prutsers die zelf nog nooit een echte baan hebben gehad.

Maar goed ik dwaal af maar met ovo contract dan moet je dus echt even goed uitzoeken hoe of wat want je moet met ovo zelf zorg dragen voor premies of belasting en dergelijken. Dus ga het navragen bij het uwv en de belastingdienst.

Ik heb mijn eerste loonstrook nog niet gehad van Sandd dus ik kan er zelf nog vrij weinig over zeggen. Zodra ik weet hoe het zit meld ik het hier wel even zodat andere mensen er ook wat mee kunnen.
cron