Re: Met warme dag vuurtje stoken?

23
Nou vzo zo zit het niet helemaal. Mijn buren wonen hier een jaartje en houden er een andere mening op na dan de rest van de straat. Dingen als wanneer kan je hard geluid maken, is het erg als je hond de hele dag blaft , maar inmiddels valt de straat over elke scheet die ze laten!
Ik ben iets makkelijker. Die hond was zwaar irritant, maar als ze s avonds gezellig in de tuin zitten ( herrie was het echt niet) sluit ik mijn ogen en ga maffen.
Ze hebben fietsen in de voortuin staan. Dat is ook een doorn in het oog van de halve straat. Het zal mij een zorg zijn, is hun voortuin!
Maarja zo is er ook jaren geklaagd dat ik mijn voortuin niet netjes genoeg bijhield. En dan staat echt het onkruid niet tot aan mijn oksels, maar ben ik gewoon 1 week te laat met snoeien.
Gooien de kinderen hu speelgoed neer in de achtertuin. Schuttingen aan alle kanten. Zelfs daar krijg ik commentaar op.

Dus het is niet dat ik me afzijdig wil houden, maar het doet mij gewoon iets minder. En de rest zijn best wel zeikerd!

Re: Met warme dag vuurtje stoken?

24
Ja, als je er verder geen last van hebt. Ik maak me ook niet druk over onkruid, mijn buren wel. Zij gaan dan mijn tuin onkruid vrij maken..... Het is maar net wat je onkruid vind natuurlijk. Fiets in de tuin? Tja ene wil graag planten in de tuin en een ander kennelijk een mooie fiets. Sommige zetten hun auto in de tuin.

Ik erger me ook niet aan een blaffende hond. Anders wordt als die midden in de nacht blijft blaffen. Of dat de hond de gehele dag gaat blaffen.

Re: Met warme dag vuurtje stoken?

25
Nou moet wel zeggen dat de straat tegenwoordig vermoeiend is. Maken ze geen rel van de achter buurman die zijn poort verplaatst dan zijn het wel weer mijn buren die te veel herrie maken. Behalve twee ochtenden post ben ik ook verder thuis maar de rest van de straat let alleen maar op elkaar, dodelijk vermoeiend!

Re: Met warme dag vuurtje stoken?

29
Toen waren er denk ik ook minder mensen. We wonen nu allemaal zeer dicht op elkaar.

Deze week hield de GGD Fryslân, Groningen en Drenthe een bijeenkomst over gezondheid en houtrook:

http://houtrook.com/2015/10/13/ggd-rapport-houtstoken/

Denk je dat je in de winter verlost bent van de vuurkorven, dan krijg je de houtkachels en open haarden.

Van een wetenschapper heb ik begrepen dat het heel lang heeft geduurd alvorens het Longfonds met een brief kwam. Zij willen hier niet proactief voor waarschuwen, kost ze leden. Want als je tegen de haren in strijkt van de houtstoker.... Gezondheid is in Nederland niet zo van belang. Vorige week stond in de Trouw dat er bij de industrie, schonere uitstoot kan zijn. Maar zij kiezen voor een goedkopere filter. Een duurdere filter dat schoner is kost meer centen. Zij hebben kosten afweging gemaakt: De filter is goedkoper maar de gezondheidskosten nemen toe. Alles draait per slot van rekening om het geld.

Dat mensen het benauwd krijgen van vuurkorf, open haarden, tuin haarden hottubs et cetera.... Die klachten worden kennelijk niet serieus genomen. Dat is jouw probleem dan, niet die van de houtstoker.
Laatst gewijzigd door verzendenenontvangen op 16 okt 2015, 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.
cron