Goede fiets nodig

1
Ik WIST dat mijn fiets niet lang mee zou gaan op de manier hoe ik hem gebruikte. Zelf 120 kilo, en dan af en toe tot 70 kilo post meenemen maakt al 190 kilo. (omdat ik te lui bent om terug te fietsen). Met gewicht van de fiets zelf is dat al 200 kilo wat op de banden staat! Waarvan het grootste gedeelte op de achterband natuurlijk. (150 kilo ofzo?)
Ongelovelijk eigenlijk, op zo'n beetje lucht :lol:

Maar mijn fiets is toch sneller kapot gegaan als ik dacht! (slag in wiel). Is al de 2e fiets binnen half jaar tijd.
Gelukkig koop ik ze altijd 2e hands, zou zonde zijn als ik een nieuwe fiets zo snel zou verslijten. Ook al kan je een nieuwe fiets natuurlijk wel weer aftrekken van de belasting.
Was voor mij een hele zware dag, met de superzware fiets aan de hand! Heb nu nog spierpijn...

Maar nu?
Ik heb gezocht, maar een superstevige fiets, zoals de Sparta Newton, die kost even 900 euro! En 2e hands niet te vinden. Deze fiets kan tot 150 kilo. (hoeveel kilo kan een normale fiets dan???)

900 euro is geen optie. Das 3 maanden loon! En het maakt ook niet veel uit hoe duur de fiets is, breng je zware post rond, dan slijt hij evengoed erg hard.

Oplossingen:
- 2x per jaar een andere 2e handse fiets kopen van een euro of 50?
- Fiets laten repareren. Maar dat is denk ik duurder als 50 euro, zeker omdat hij al meer kuren begon te tonen (aan trappers en remkabel b.v.)
- vaker terugfietsen
- Een bakfiets kopen. Maar die kost 2e hands al minstens 300 !
- Een aanhanger? Ook niet goedkoop...
- Of misschien is het genoeg om gewoon een nieuw achterwiel te kopen? Maar dan een superstevige!? Met extra veel en dikkere spaken? Wat zou zoiets kosten? En bestaan die wel?

iemand tips?

Re: Goede fiets nodig

6
EEn kratje voorop werkt het beste en niet zon grote bak idd dat stuurt niet met post erin , ik heb een AH mandje met regenkapje, ideaal!
Ik zou niet steeds een andere fiets gaan kopen want dan ben je uiteindelijk duur uit. Goede 2 e hands moeten het doen! Zou geen nieuwe kopen. Maar een fiets achter de hand is een pre want stel je hebt panne, dan heb je een reservefiets.
Goede banden erop en niet te zwaar laden , slecht voor de spaken en banden. Als je zwaarder bent zoals marius dan beter een zwaardere fiets nemen, dan hebje daar langer plezier van.
Je fiets heeft meer onderhoud nodig dan een normale prive fiets dus je hebt meer onkosten, laatst had ik ook 70 euro aan nieuwe binnen en buiten banden en velgen, maar kan nu weer pakweg een jaar vooruit.
Postfietsen slijten enorm.

Re: Goede fiets nodig

7
mensen die zeggen: niet te zwaar laden.
Maar omdat ik TOCH al zwaar ben, maakt het weinig uit of ik licht laad of zwaar. Als ik de aangeraden maximum neem (30 kilo), dan maakt het 40 kilo uit wat ik als maximum neem, dat is 20% van het geheel.
Dus als bij een LICHTE belading moet ik sowieso een betere oplossing hebben, zoals bijvoorbeeld een extra stevige fiets. Dus dan kan ik net zo goed een extra stevige fiets zoeken die het WEL meteen aankan?

well.. just my opinion...
70 euro reparatie zou voor mij geen probleem zijn... maar dan wel hooguit 1 a 2 x per jaar!

Ik heb trouwens al een beetje geinformeerd, en ik moet een bakkersfiets hebben!
Of een postcode loterij fiets ofzo.

Re: Goede fiets nodig

8
Bakkersfiets zijn stevig maar fietsen zwaar, maar daar wen je wel aan! Maar ze zijn beresterk!
Onkosten hou je toch, maar ik moest alle banden vervangen en nam de iets dikkere banden, die dus duurder zijn maar niet snel lek gaan.70 euro is ook veel dat vind ik ook, normaal plak ik alles zelf maar hier was geen redden meer aan!

Re: Goede fiets nodig

9
Vandaag naar een Gazelle gekeken. 30 euro.. maar was ook te mooi om waar te zijn..
kwam er nauwelijks mee vooruit!
Hoop tijdverspilling. Waarom zetten mensen dat niet gewoon in de advertentie?

Ook op het punt om een opafiets te kopen. Extra dikke spaken, dikke velgen, speciaal voor transport. Klinkt ook heel erg mooi. Voor 140 euro. Maar iedereen is op me in aan het praten dat het niet kan, voor die prijs. Een goede fiets....

Vandaag heb ik maar een bakfiets gekocht. Moet nog wel wat opgeknapt worden... maar ik weet het niet. Heb nog wel afgedingd naar 250 euro.. maar begin er al spijt van te krijgen... ik heb er mee naar huis gefietst net, ca 5 km, en ben gelijk kapot! Stabiliteit valt ook tegen, je slaat zo om, draaicirkel is groot, en ik moet er echt heel erg aan wennen!
Maar een flauwe helling kom ik al niet mee op, en dan is hij leeg!
Ok.. misschien moet ik het zadel een beetje afstellen...
Maar hij is nog te breed ook om door de tuinhek te gaan!

Denk dat ik hem maar weer doorverkoop.. zal er niet veel verlies aan lijden.

Nu ben ik in onderhandeling met iemand voor een echte Union postcodefiets! Daar heb ik echt veel positiefs over gehoord!
120 euro.. is wel 60 km verderop, maar ik heb het al zover onderhandeld dat hij hem wilt komen brengen!

Wel als voorwaarde gesteld dat hij 100% technisch in orde is en dat ik hem snel heb.
Morgen heb ik hem al nodig eigenlijk...
cron