Al bezig voor de één, wachten op de ander

1
Hoi allemaal,

Sinds twee jaar werk ik voor PostNL, inmiddels op de di t/m za, gemiddeld zo'n 11 uur per week. Deze week heb ik gesolliciteerd bij Sandd, omdat ik dat er graag bij wil doen. Heb 10 jaar geleden ook al voor Sandd gewerkt ;). Helaas is er in mijn woonplaats nu geen wijk beschikbaar, ik hoop dat daar gauw verandering in komt. Ben nu een OVO aangegaan, nog even nadenken of ik misschien liever een arbeidsovereenkomst heb.

Re: Al bezig voor de één, wachten op de ander

2
Dubbelloops schreef:Hoi allemaal,

Sinds twee jaar werk ik voor PostNL, inmiddels op de di t/m za, gemiddeld zo'n 11 uur per week. Deze week heb ik gesolliciteerd bij Sandd, omdat ik dat er graag bij wil doen. Heb 10 jaar geleden ook al voor Sandd gewerkt ;). Helaas is er in mijn woonplaats nu geen wijk beschikbaar, ik hoop dat daar gauw verandering in komt. Ben nu een OVO aangegaan, nog even nadenken of ik misschien liever een arbeidsovereenkomst heb.
Staat er in jouw PostNL-contract geen verbod op concurrerende werkzaamheden?

Re: Al bezig voor de één, wachten op de ander

3
Dat verbod geld niet meer. Sinds anderhalf of twee jaar zelfs mag je voor beide bedrijven werken, mits je de post gescheiden houdt, indien je toevallig ongeveer dezelfde wijken hebt.

Ik heb collega's die al jaren voor Postnl werken, sommigen meer dan tien jaar, met een verbod in hun contract, maar die zijn ook voor Sandd begonnen. Sommigen afgelopen jaar pas. Dat wel.

De TC vind het best. Moedigt het zelfs aan. Sommigen werken zelfs nog voor Van Straaten Post erbij.

Ik denk wel dat ze toestemming hebben gevraagd als het nog in het contract staat.

In mijn contract staat geen verbod meer vermeld. Maar ik ben pas een jaar geleden (weer) begonnen.

Re: Al bezig voor de één, wachten op de ander

4
Hoi,

Sorry voor late reactie.
Ik heb bij PostNL aan mijn teamleider gevraagd of ik ook voor Sandd kon gaan werken, omdat ik inderdaad iets over concurrerende bedrijven in mijn contract had zien staan. Was geen probleem volgens hem, er schijnt op dat gebied iets veranderd te zijn. Misschien scheelt het ook dat ik daar een contract voor bepaalde tijd heb. Overigens voegde hij er inderdaad aan toe dat ik deze twee poststromen (en de tassen/kleding enz) gescheiden moet houden. Prima.
Inmiddels heb ik ook een Sanddwijk. De dinsdagen zijn flink druk in combinatie met PostNL, op vrijdag no problemo. Gewoon even wennen aan nog wat meer lichaamsbeweging ;)

Re: Al bezig voor de één, wachten op de ander

5
Dus 's morgens ben je bezig voor PostNL (dubbelloops) en 's middags voor Sandd. Dat zal lukken als de post van PostNL op tijd in de garagebox ligt zodat je op tijd kunt gaan lopen. En ben je klaar bij PostNL trek je het jack van Sandd aan. Zullen de mensen wel opkijken in jouw wijk als je 's middags ineens in het blauw loopt. Maar ik wens je alle succes. Fijn dat je nu bij allebei mag werken. En de post van Van Straatenpost voeg je zeker tussen de post van Sandd? Hoeveel dagen in de week lopen ze bij Van Straaten Post? Die moeten zeker ook zelf de post voor hun wijk sorteren?
Ik voeg de post van de Gicopost en de Hoon tussen de post van Sandd. Zo hoef ik maar een keer mijn wijk te lopen. Op maandag en donderdag doe ik wel eens een apart kleine fietsronde met de post van de Gico voor de straten die niet in mijn Sanddwijk vallen. Ach ja, post is post en geld is geld. En dubbel geld is nooit weg.

Re: Al bezig voor de één, wachten op de ander

6
In het beging deed ik dat ook tot juni toen ik stopte bij Postservice.

'S morgens tegen half negen begon ik voor Postservice. Was daar tegen tien uur mee klaar. Fietste naar huis en tegen half twaalf begon ik voor Postnl te bezorgen. Welliswaar een hele andere wijk. Maar dat was goed te doen. Ben alleen bij Postservice gestopt toen ik meer werk/wijken en contracturen bij Postnl kreeg. Het werd iets te pittig.

Maar op deze manier is het te combineren.

Succes Dubbelloops! Leuk, weer een nieuw gezicht op het forum!

Re: Al bezig voor de één, wachten op de ander

7
Nee, ik loop juist 's morgens voor Sandd, start om kwart voor negen als kind naar school is. Sorteren doe ik de middag/avond van tevoren. Ben ik tussen half elf en elf uur klaar en dan ga ik even naar huis. Andere fietstassen, PostNL kleding aan en op naar het depot. Daar staat de post dan klaar. Dan loop ik twee wijken voor hen. Dit zijn overigens andere straten dan voor Sandd! Op dinsdag ben ik zo tot ongeveer half vier bezig, op vrijdag korter omdat het dan bij PostNL een daldag is. Vanaf januari wordt de dinsdag iets rustiger omdat dan de folders bij PostNL wegvallen.

Enneh, postbode7, ik werk niet ook nog voor van Straaten :)
cron