Wanneer is brievenbus vol?

1
Wat is de definitie van een volle brievenbus? Is het de bedoeling als de brievenbus vol is dat je de enveloppe gaat vouwen of in allerlei 'bochten' gaat wringen om het er toch nog in te krijgen? Ik zag een brievenbus die zo vol is, als je de klep opent dat je de post er gewoon uit kunt halen.

Re: Wanneer is brievenbus vol?

3
@jan
heb je zijn nummer bij je jan? Goede tip! ik zoek zijn nummer direct op. (Y)
na evt. bij de naaste buur te hebben aangebeld neem ik aan.?
want als een wijkagent op elke volle brievenbus af moet gaan.

als spotta/axender is langs geweest dan is de brievenbus al vol :D

Re: Wanneer is brievenbus vol?

5
Ja, klopt (als er echt niets meer in kan is dat ding vol) en sommige brievenbussen zijn zo smal dat als de pakketten van Spotta en Axender, of de Stem of andere krant erin zitten hij al propvol is. En bij Spotta mogen ze officieel pas de folders op maandag en dinsdag bezorgen. En sommigen bewoners vergeten hun krant of folders te pakken, waren in het weekend niet thuis of zijn zo laat wakker dat Sandd al voorbij loopt voordat zij de krant uit de brievenbus gehaald hebben. Als je dan zo'n smal exemplaar brievenbus hebt zit hij vol. En de gleuven in de muur zitten dan ook vol. Dan is het een gewurm om er nog iets in te krijgen. Ja, dan ga ik dus vouwen als ik het er zo wel in krijg. Hebben ze commentaar dan moeten ze maar een fatsoenlijke maat brievenbus aanschaffen. Ik heb wel eens op dinsdag zo'n folderpakket uit de brievenbus gehaald en onder het afdak gelegd om mijn post erin te krijgen. Post is dan belangrijker dan folders. Daar zit privacygevoelige info in. Dus zit de brievenbus vol met folders? Haal die er eventueel uit en leg ze onder het afdakje. Of bel vroeg aan, dan kopen ze misschien wel op den duur een grotere brievenbus.

Re: Wanneer is brievenbus vol?

6
postbode7 schreef:Ja, klopt (als er echt niets meer in kan is dat ding vol) en sommige brievenbussen zijn zo smal dat als de pakketten van Spotta en Axender, of de Stem of andere krant erin zitten hij al propvol is. En bij Spotta mogen ze officieel pas de folders op maandag en dinsdag bezorgen. En sommigen bewoners vergeten hun krant of folders te pakken, waren in het weekend niet thuis of zijn zo laat wakker dat Sandd al voorbij loopt voordat zij de krant uit de brievenbus gehaald hebben. Als je dan zo'n smal exemplaar brievenbus hebt zit hij vol. En de gleuven in de muur zitten dan ook vol. Dan is het een gewurm om er nog iets in te krijgen. Ja, dan ga ik dus vouwen als ik het er zo wel in krijg. Hebben ze commentaar dan moeten ze maar een fatsoenlijke maat brievenbus aanschaffen. Ik heb wel eens op dinsdag zo'n folderpakket uit de brievenbus gehaald en onder het afdak gelegd om mijn post erin te krijgen. Post is dan belangrijker dan folders. Daar zit privacygevoelige info in. Dus zit de brievenbus vol met folders? Haal die er eventueel uit en leg ze onder het afdakje. Of bel vroeg aan, dan kopen ze misschien wel op den duur een grotere brievenbus.
Precies, dat doe ik ook, zeker bij iemand waarvan ik weet dat hij die reclamezooi (heb er geen beter woord voor) toch niet leest, maar ook de moeite niet doet om een nee-nee sticker te halen (zwaar depressief, het interesseert hem gewoon niet) Die heb ik dus maar voor hem gehaald. :mrgreen:
cron