Re: Goede fiets nodig

22
ja, laatste keer, hoop ik. Want er zit een slag in het achterwiel, en hij loopt aan (tegen spatbord).
Als het goed is heb ik morgen mijn Union fiets!
Volgende week laat ik die bakfiets repareren, en kijk ik wel wat ik er mee doe...
ik moet wel oppassen.. want het begint al te wennen hoor ;)

maar als ik de prognose bekijk, dan kan ik a.s. dinsdag inderdaad wel lopend doen.
Hoewel.. prognoses kunnen alleen maar meer worden. Vandaag was ook meer als de prognose.

Re: Goede fiets nodig

24
Ik ben inmiddels geslaagd voor mijn echte Hallfords Union Postcodefiets!
Gloedjenieuw, ze hadden er nog nooit op gereden! En ik geloof ze ;-)

Hier zit ook zo'n voordrager op. Voordeel van deze voordrager, zoals bij een echte transportfiets, dat de rek niet meedraait met het stuur! Hij blijft dus evenwijdig aan de fietsframe. Dit heeft als voordeel dat het veel lichter stuurt, en dat je dus ook niet hoeft tegen te sturen als je de bocht omgaat (vind ik erg gevaarlijk). Ik weet hoe het is, want zo'n soort Hemading heb ik namelijk op mijn andere fiets...
Voordeel van zo'n Hemading is wel dat je het zwaarder kan beladen, omdat het steviger is. (omdat hij echt aan het stuur hangt en rust op het wiel). De mijne mag ik maar tot 10 kilo beladen. Maar echt als een nadeel zie ik het niet, want zwaarder als 10 kilo op zo'n hemading is sowieso onverantwoordelijk, vind ik.


Overigens staan er in mijn papieren van de fiets gewoon hetzelfde standaardverhaal dat er maar 25 kilo op de bagagedrager mag, en dat de bestuurder maar 100 kilo mag wegen?
Nou.. ik vind hem anders veel steviger er uitzien als een standaardfiets!

Kan hem morgen nog niet echt goed uitproberen.. heb nogal weinig post ;-)

Re: Goede fiets nodig

26
Maar hoezo breed?
Je mag toch zelf weten wat voor een krat of mand je er op zet? ;-)

Op mijn nieuwe fiets maak ik er geen 1 aan vast denk ik. Ik heb het niet altijd nodig, en is alleen maar luchtweerstand.
Aangezien deze vrij recht blijft, denk ik dat het voldoende is, als ik er gewoon een Sandd krant opzet, en het bevestig met een snelbinder. Dat is makkelijk weer te verwijderen.
Zal zometeen eens proberen of het werkt ;)

Het is vandaag zo weinig, dat ik niet eens een fietstas nodig heb :lol:

Re: Goede fiets nodig

27
@Marius

de krat die de hema er blijkbaar bij levert ( ik heb er een gratis)is nogal breed.
1 rondje op gefietst en de mand er afgehaald. dit stuurt niet lekker..
kan nergens meer tussendoor schieten... , bruggetjes, smalle paadjes.
en om er nu voor om te moeten rijden.


Het rek is sowieso wel prettig.
De fiets is meer in balans.
ik had nog al eens dat als ik weg wilde gaan , het voorwiel de hoogte in schoot :lol:
nu is de voorkant ook zwaarder.

ik denk elisa dat ik er een fietsmand/kleine krat op zet. ;)

Re: Goede fiets nodig

28
@Marius

draait niet mee als je het wiel draait?
nou Marius, het is precies hetzelfde als de Hema variant..
van de week bij Halfords gevraagd en de constructie is volgens hen gelijk!
ze leveren deze goedkoper af , bij de Hema komt er van alles bij.... standaard, mand....

ZET IS een foto neer wat jij omschrijft.. dat kan echt niet.
Je draait je stuur ( dus je wiel)_ dus je transportrek draait mee... ;)

Re: Goede fiets nodig

29
je maakt me voor leugenaar uit? :twisted:

Ik zal toch zelf wel weten of de rek meedraait met het wiel, of niet? ;-)
Gisteren nog de post mee rondgebracht!

Het klopt, dat de rek die de Halfords LOS verkoopt, gelijk is aan die van de Hema ja....
Maar de mijne zit NIET aan het stuur of wiel vast :mrgreen:

Re: Goede fiets nodig

30
@Marius

Nee joh :lol:

liet mijn rek zien bij de Halfords , toen kwamen zij met de opmerking , dit is een hema rek ,
wij verkopen precies dezelfde... vandaar... het misverstand nu.

maar ik ben echt benieuwd naar jouw REK.... ook van Halfords maar een andere...
DUS zet hem hierop met foto.. alsjeblieft marius :roll:

trouwens, lekker weinig post nu toch, morgen wel weer volle bak. vooral wat kilo.s betreft...
heb je al een dhl wijkje gescoord? zelfde wijk als sandd, levert je een wijkvergoeding dubbel op..
voor de komende twee maanden toch even lekker verdienen... ;)
cron