Re: Door dit forum in de problemen gekomen?

2
Nee zo werkt het niet helemaal. Iedereen kan natuurlijk onderling overal van alles opvragen maar in de regel kan de partij die wordt verzocht gegevens te verstrekken dit gewoon weigeren. Als er zwaarwegende redenen zijn voor iemand om die gegevens dan toch te willen verkrijgen, kan men naar een rechter stappen en die kan de verstrekking van gegevens wel afdwingen maar dan moeten er in de regel dus wel zwaarwegende redenen zijn. Een kritische maar oprechte mening bijvoorbeeld zal niet snel een zwaarwegende reden zijn, terwijl allerlei twijfelachtige beschuldigingen dat zomaar wel kunnen zijn.

Re: Door dit forum in de problemen gekomen?

3
Ik sluit me aan bij VanDeStraat: als er zwaarwegende redenen zijn, weten ze je heus wel te vinden. Maar wees niet bang, de werkgever is niet bijzonder geïnteresseerd in je mening. Wel als er al iets aan de hand is, denk ik.... dan vinden ze op die manier misschien een stok om je (terug) te slaan.

Ik ben wel eens telefonisch benaderd n.a.v. een reactie op de MijnPostNL-site (wat dichter bij het vuur). Ook heeft iemand eens een link naar mijn reactie doorgestuurd naar mijn teamcoach. Maar problemen heeft het nooit opgeleverd, eerder belangstelling. En het is ook maar wat je een probleem vindt... denk altijd maar zo: zij hebben mij harder nodig dan ik hen.

Re: Door dit forum in de problemen gekomen?

4
opdedeurmat.nl schreef:Ik sluit me aan bij VanDeStraat: als er zwaarwegende redenen zijn, weten ze je heus wel te vinden. Maar wees niet bang, de werkgever is niet bijzonder geïnteresseerd in je mening. Wel als er al iets aan de hand is, denk ik.... dan vinden ze op die manier misschien een stok om je (terug) te slaan.

Ik ben wel eens telefonisch benaderd n.a.v. een reactie op de MijnPostNL-site (wat dichter bij het vuur). Ook heeft iemand eens een link naar mijn reactie doorgestuurd naar mijn teamcoach. Maar problemen heeft het nooit opgeleverd, eerder belangstelling. En het is ook maar wat je een probleem vindt... denk altijd maar zo: zij hebben mij harder nodig dan ik hen.
mijn zal het een zorg zijn of een van de beste werkgevers van ons land meeleest op dit forum.
ik heb misschien makkelijk praten want voor mijn is het een bezigheid waar een veel te lage beloning tegenover staat.
ik bezorg voor Sandd en zolang ik vindt dat wij als bezorgers uitgebuit worden zal ik hier tegen blijven verzetten.
en als ze hier echt meelezen hetgeen ik betwijfel ( dan had ik al lang buiten gewekt geweest ) zal ik altijd blijven protesteren tegen onder betaling.
het kan toch echt niet zo zijn dat net als in mijn wijk gem. 20 euro in de week netto.
ze vier dagen van je claimen dat je niks nada wat kan plannen.
want moet je niet twee dagen thuis blijven voor de aanlevering van de post.
en de twee dagen dat je bezorgd kan je ook niks plannen.
wie is er nou koekoek Sandd of Ik .
denk dat ik morgen maar eens naar de dokter ga ,denk toch dat ik koekoek ( en mijn medebezorgers ) ben.
laat het jullie weten als Sandd hierop reageerd.

Re: Door dit forum in de problemen gekomen?

6
Naar mijn overtuiging is het bij werkgevers/bestuurders in de postbranche algemeen bekend dat veel mensen onderaan de loonladder binnen de organisatie onderbetaald krijgen. Als kritiek terecht is kan het soms het best zijn er gewoon niet op te reageren, omdat je dan vaak juist meer commotie creëert. De reden dat daar geen verandering in komt zal zijn dat het simpelweg te aantrekkelijk is. Voor mij is het zo dat ik minder als drie keer het minimumloon verdien, ik heb ongeveer dat laatst ook kort met coördinator besproken en tevens dat de krantenwijk die ik erbij heb meer verdient (naar verhouding). Zij gaf aan dat deze baan meestal iets is voor erbij, in mijn geval is het mijn inkomen naast een uitkering. Wat wel vervelend is voor mensen onderaan de loonladder is dat het vaak ook lastiger is je te verenigen. Mensen met een al goed salaris sluiten zich aan bij vakbond, beroepsvereniging en andere lobby organisaties, als je dat moet betalen vanuit je postbezorgloon dan blijft er nog minder van over.

Re: Door dit forum in de problemen gekomen?

7
VanDeStraat schreef:Naar mijn overtuiging is het bij werkgevers/bestuurders in de postbranche algemeen bekend dat veel mensen onderaan de loonladder binnen de organisatie onderbetaald krijgen. Als kritiek terecht is kan het soms het best zijn er gewoon niet op te reageren, omdat je dan vaak juist meer commotie creëert. De reden dat daar geen verandering in komt zal zijn dat het simpelweg te aantrekkelijk is. Voor mij is het zo dat ik minder als drie keer het minimumloon verdien, ik heb ongeveer dat laatst ook kort met coördinator besproken en tevens dat de krantenwijk die ik erbij heb meer verdient (naar verhouding). Zij gaf aan dat deze baan meestal iets is voor erbij, in mijn geval is het mijn inkomen naast een uitkering. Wat wel vervelend is voor mensen onderaan de loonladder is dat het vaak ook lastiger is je te verenigen. Mensen met een al goed salaris sluiten zich aan bij vakbond, beroepsvereniging en andere lobby organisaties, als je dat moet betalen vanuit je postbezorgloon dan blijft er nog minder van over.
De gebruikelijke drogreden die vaak door Sandd en aanverwanten wordt gedebiteerd. Het is een bijbaantje, het is een zakcentje. Maar de regels omtrent het minimumloon gelden niet alleen voor fulltimers, al is je contract voor maar 2 uur per week, dan nog moet je minstens het minimumloon krijgen (naar rato, uiteraard).
cron