Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

32
slagvaardige schreef:Cycloonpost is van o.a. Presikhaafbedrijven. Van de sociale werkplaatsen.

Ik zag er vorige week ook een die ongeveer mijn route had. :-) was zoiets als "hey, derde keer trakteren!" :mrgreen:
Oh toch van Presikhaafbedrijven (misschien overgenomen of zo)? Het was inderdaad iemand die ik eerder altijd met zo'n blauwe bak zag fietsen. Op de website zag ik niks over Arnhem, maar kan zijn dat ze hier al meer dan genoeg bezorgers hebben (van Presikhaaf dus).

Tja, op sommige dagen loop je elkaar met drie merken bezorgers de brievenbus open te houden ;-). Ik ga straks ook maar gezellig mijn PostNL(ex-)collega in de weg lopen. (Bij Postservice was iemand op vakantie zonder dat ze het wisten - ook niet hoe lang.)

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

34
Ik ben zojuist gestopt bij Van Straaten Post te Nijmegen, na ruim 3/4 jaar werken.
Omdat depot Nijmegen vrij nieuw was waren de eerste wijken een makkie.
Ik zat al snel aan 4 postcode gebieden.
Met het binnenhalen van nieuwe klanten werden de bewegingen in de wijken al snel meer en meer.
Dit resulteerde dat ik de laatste maanden dagelijks 8 tot 10 uur op mijn scooter bezig was.
Nu is dit geen probleem waant full-time werken was mijn doelstelling.
Echter was de tegenprestatie van Van Straaten in financiële vorm dermate laag dat ik mezelf ben gaan afvragen waarom ik het vuur onder mijn schoenen moet uitlopen voor dit bedrijf.
Voorbeeld; na een maand full-time op de scooter, incl. 30 a 40 overuren resulteerde in het minimale bedrag van €1189,- netto.
Dit is gewoon slavenwerk.
Hoe moet ik met zoveel uren op normale wijze een gezin onderhouden met dit salaris?

Ironisch genoeg was ik niet de enigste die om deze reden Van Straaten Post heeft verlaten.
Ik heb menig, prettige collega's met het hart op de goede plek, zien vertrekken omdat ze via Van Straaten zich naar de bedelstaf rijden.
Verder zijn de scooters van een dergelijke slechte kwaliteit dat het af en toe frustrerend is.
Die lease bakjes zijn constant kapot of onderweg en zelfs regelmatig gevaarlijk te noemen.

Van Straaten Post is een roofkapitalistisch bedrijf waar je beter weg kunt blijven.
Ze buiten structureel mensen uit.
En dat geblaat in het nieuws raakt kant noch wal; http://www.denormaalstezaak.nl/van-stra ... ndernemen/

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

37
Risje71 schreef:De voorbereidingsnorm haal ik makkelijk, ik loop meestal in. Die 24 sec is over het algemeen ook goed te doen, daar moet je minnen en plussen. Bij de 1 red je het makkelijk, bij de ander totaal niet. Waar ik meer mee zit zijn de kilometers... die zijn altijd veelste weinig. Meestal mis ik per maand 200-300 kilometer en dat is nogal wat. Maar ja, daar moeten we niet naar kijken, omdat de gps leading is.... Jammer genoeg 'pingt' dat ding 1x in de 4 seconden, waardoor je de bocht al door bent en hij dus een schuine lijn registreert ipv de bocht.

De bezorgmanagers... sjah... wij hebben gelukkig nu een goede, maar we hebben wel anders meegemaakt ja.

Anoniem2 schreef:Hi,

Ik ken iemand die bij van Straaten post werkte en ik kan alleen maar zeggen dat het personeel flink wordt uitgebuit.
Kort gezegd heeft van Straaten Post de ideale manier gevonden om flink onder het wettelijke minimumloon te betalen. Ze betalen 9 euro per uur, maar daarvoor moet je wel aan een onmogelijk hoge bezorgnorm voldoen. Alles wat je werkt boven die bezorgnorm wordt niet uitbetaald.
Die norm kan alleen niemand halen, met geen enkele mogelijkheid. Ze moeten 275 stuks post hebben gesorteerd binnen een uur. De realiteit is dat ze maar 175 stuks per uur kunnen doen. Daarnaast krijgen ze 24s bezorgtijd per poststuk, wat op zich misschien mogelijk zou zijn als je net als bij Postnl je fiets aan het begin van de straat zet en simpelweg brieven in elke postbus moet doen die je tegenkomt. Van Straaten post is echter stukken kleiner dan Postnl en dat betekent dat de bezorger gemiddeld een poststuk per straat bezorgt. Je poststuk pakken, scooter neerzetten e.d kost je echter meer dan 24s. Het komt er op neer dat het personeel 2 keer zoveel uren draait dan waarvoor ze betaald krijgen, waardoor ze effectief gezien 4,50 per uur betalen. Ter referentie: het wettelijk minimumloon bedraagt 8.80 per 1 januari 2016.

Het personeel heeft dit al meerdere keren aangekaart bij de depot manager, maar deze man is nooit te bekennen op het depot en simpelweg heeft als enige antwoord dat als ze het niet bevalt, ze maar weg moeten gaan. Er is door het personeel meerdere keren gevraagd om te demonstreren dat deze norm haalbaar is, maar dat verzoek wordt gewoonweg genegeerd. Het personeel heeft geen enkel inzicht aan het einde van de maand wat ze betaald krijgen, want zelfs na herhaaldelijke verzoeken blijkt het erg moeilijk voor de depot manager om zijn personeel te verschaffen van een duidelijk overzicht met het aantal poststukken en het aantal uren wat ze uitbetaald zullen krijgen. Er is zoveel mis bij dit bedrijf en de managers zijn incompetent en onprofessioneel. Mijn advies is dan ook: Zoek aub verder naar een andere baan als je niet aan slavenarbeid wil meedoen!
HOI IK START MISSCHIEN BINNENKORT BIJ VAN STRAATENPOST . het aantal post per dag is dat boven de 200 of onder de 200 en moeet je dit zien als een bijbaan

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

38
JaSj1935@! schreef:
Risje71 schreef:De voorbereidingsnorm haal ik makkelijk, ik loop meestal in. Die 24 sec is over het algemeen ook goed te doen, daar moet je minnen en plussen. Bij de 1 red je het makkelijk, bij de ander totaal niet. Waar ik meer mee zit zijn de kilometers... die zijn altijd veelste weinig. Meestal mis ik per maand 200-300 kilometer en dat is nogal wat. Maar ja, daar moeten we niet naar kijken, omdat de gps leading is.... Jammer genoeg 'pingt' dat ding 1x in de 4 seconden, waardoor je de bocht al door bent en hij dus een schuine lijn registreert ipv de bocht.

De bezorgmanagers... sjah... wij hebben gelukkig nu een goede, maar we hebben wel anders meegemaakt ja.

Anoniem2 schreef:Hi,

Ik ken iemand die bij van Straaten post werkte en ik kan alleen maar zeggen dat het personeel flink wordt uitgebuit.
Kort gezegd heeft van Straaten Post de ideale manier gevonden om flink onder het wettelijke minimumloon te betalen. Ze betalen 9 euro per uur, maar daarvoor moet je wel aan een onmogelijk hoge bezorgnorm voldoen. Alles wat je werkt boven die bezorgnorm wordt niet uitbetaald.
Die norm kan alleen niemand halen, met geen enkele mogelijkheid. Ze moeten 275 stuks post hebben gesorteerd binnen een uur. De realiteit is dat ze maar 175 stuks per uur kunnen doen. Daarnaast krijgen ze 24s bezorgtijd per poststuk, wat op zich misschien mogelijk zou zijn als je net als bij Postnl je fiets aan het begin van de straat zet en simpelweg brieven in elke postbus moet doen die je tegenkomt. Van Straaten post is echter stukken kleiner dan Postnl en dat betekent dat de bezorger gemiddeld een poststuk per straat bezorgt. Je poststuk pakken, scooter neerzetten e.d kost je echter meer dan 24s. Het komt er op neer dat het personeel 2 keer zoveel uren draait dan waarvoor ze betaald krijgen, waardoor ze effectief gezien 4,50 per uur betalen. Ter referentie: het wettelijk minimumloon bedraagt 8.80 per 1 januari 2016.

Het personeel heeft dit al meerdere keren aangekaart bij de depot manager, maar deze man is nooit te bekennen op het depot en simpelweg heeft als enige antwoord dat als ze het niet bevalt, ze maar weg moeten gaan. Er is door het personeel meerdere keren gevraagd om te demonstreren dat deze norm haalbaar is, maar dat verzoek wordt gewoonweg genegeerd. Het personeel heeft geen enkel inzicht aan het einde van de maand wat ze betaald krijgen, want zelfs na herhaaldelijke verzoeken blijkt het erg moeilijk voor de depot manager om zijn personeel te verschaffen van een duidelijk overzicht met het aantal poststukken en het aantal uren wat ze uitbetaald zullen krijgen. Er is zoveel mis bij dit bedrijf en de managers zijn incompetent en onprofessioneel. Mijn advies is dan ook: Zoek aub verder naar een andere baan als je niet aan slavenarbeid wil meedoen!
HOI IK START MISSCHIEN BINNENKORT BIJ VAN STRAATENPOST . het aantal post per dag is dat boven de 200 of onder de 200 en moeet je dit zien als een bijbaan
Ik heb elke dag rond de 200 -270 poststukken. Het ligt aan de wijk waarin je bezorgt hoelang je bezig bent. Bij mijn depot kan ik zelf bepalen of ik full-time of part-time wil werken door een extra wijk te nemen of een kleinere wijk te nemen. Maar dit verschilt denk ik erg per depot.

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

39
Ik werk nog bij van straaten. Begonnen als nacht nachtchauffeur / sorteerder.
Nu rij ik alleen s'ochtends. Ben op staat gezet vanwege het feit dat er geen werk meer zou zijn.
Maar zij nemen dagelijks nieuwe mensen aan die part time mogen werken maar wel heel goedkoop om dat zij zwaar gesubsidieerd worden. NL. gepensioneerden.
Ik vind het een zure appel om mensen te moeten inwerken en elke dag nieuwe mensen te zien die jou baan overnemen.
Mensen met al een inkomen notabene ( ook al is het pensioen) en ik weer op straat zonder en weer wachten op evt. bijstand.
Leuk zo'n regering.
Maar goed. Bij van straaten liegen ze dus enorm en zoals eerder opgemerkt door anderen.
Het zijn enorme bloedzuigers.
Veel "sociaal werkplaats" werk op de werkvloer en weinig betaald met zeer gekke uren.
Verder geen Cao, pensioen of andere sociale voorzieningen.
Je contract is 0 uur en geeneens een koffiepauze van de baas. Je bent breed inzetbaar wanneer nodig maar op veel locaties als je daar lang staat merk je dat je er heel vaak alleen voor staat ondanks de continue belofte dat er een hulpje bij komt. Komt zeer vaak voor dat je na afloop van jou werk wel mag bijspringen bij anderen. Maar dus nooit visa versa.
In mijn geval spreek ik over afd. postbussen. Locatie nieuwegein.
En dat doe ik van 21:00 tot een uur of 2:00 / 02:30.

Affijn.
Denk goed na voor je bij van straaten wil gaan werken.
Als je het wil proberen, doe het dan via een uitzendbureau.
Dan heb je wel! meer salaris en ook alle voorzieningen als pensioen/vakantie/cao e. d.
cron