Re: App verplicht stellen..

211
Voor iedereen die een smartphone besteld ( heeft) bij Hollandsnieuwe, denk er om dat je de korting van drie euro op je toestel ook daadwerkelijk ontvangt. Men houdt zich van de domme en "vergeet" die totale 72 euro te verrekenen. Prijzen van hun site voor het toestel zijn dus "bruto"

Re: App verplicht stellen..

212
Helaas op dit forum wijkt men af van de stelling, App verplicht stellen.
Naar mijn idee kan men dit niet verplicht stellen om dat in je contract hierover niets staat en niet zomaar kan worden aangepast zonder je toestemming.
Daarbij kom dat ik niet verplicht kan worden om een prive eigendom te gaan gebruiken voor een dienst die Sandd wil gaan aanbieden aan klanten. Als ze dan zonodig dit willen zullen ze de postbezorgers een telefoon met app moeten geven maar dat kost natuurlijk te veel geld en denken ze je te kunnen afschepen met een vergoeding van € 3,50 per maand.
Maar het is MIJN telefoon en ik bepaal wat ik hiermee wel of niet doe en niet Sandd, daarbij is het wel zo dat ik een behoorlijk Big Brother gevoel hiervan krijg.
Al mijn gangen kan men nagaan en inzien hoelang en hoe ik mijn werkzaamheden uitvoer en dat gaat ze niets aan.
Ik ga deze app dus niet gebruiken en wacht wel af waar men mee komt, ze hebben al een aantal malen gebeld hierover mijn mijn besluit staat vast.
Ik denk dat ze mij harder nodig hebben dat ik hun.

Re: App verplicht stellen..

215
kebar schreef: Ik ga deze app dus niet gebruiken en wacht wel af waar men mee komt, ze hebben al een aantal malen gebeld hierover mijn mijn besluit staat vast.
Ik denk dat ze mij harder nodig hebben dat ik hun.
Ik verwacht ook dat je uiteindelijk aan het kortste eind zult trekken als je de app niet gaat gebruiken. Desondanks wil ik je adviseren om jouw bezwaren kenbaar te maken bij de GOR. Die heeft flink wat steken laten vallen, door zonder de medewerkers te informeren in te stemmen met de app-verplichtstelling. Lees de GOR-verslagen van 2016 er maar op na. Hieronder het agendapunt met betrekking tot de app uit het laatst gepubliceerde GOR-verslag.

Verslag GOR 9 november 2016 OR site, punt 3 Mededelingen Dagelijks Bestuur
Bezorgerapp: n.a.v. communicatie van Sandd over het verplichte gebruik van de Bezorgapp, zijn er veel mails en telefoontjes bij de GOR binnengekomen. De meeste vragen zijn doorverwezen naar de lijn. In de betreffende communicatie werd verwezen naar de instemming door de GOR. Een aantal bezorgers vraagt zich af waarom heeft de GOR ingestemd. De GOR besluit om via een speciale nieuwsbrief/memo toe te lichten hoe het instemmingstraject in de vorige zittingsperiode is verlopen en hierbij m.n. in te gaan op de voorwaarden die de GOR gesteld heeft. MBr maakt een opzet, GOR-leden wordt gevraagd hierop snel te reageren zodat het memo z.s.m. verspreid kan worden onder bezorgers en ook gebruikt kan worden bij beantwoording van mails. Jan van Drooge geeft aan dat er binnenkort communicatie vanuit Sandd plaatsvindt en doet de suggestie om hierop aan te sluiten. De PR-commissie denkt alvast na over het verspreiden van het memo (ook digitaal). Als leerpunt naar de toekomst wordt benoemd dat de GOR zelf ook pro-actief wil zijn in de communicatie naar de achterban.

Re: App verplicht stellen..

216
slagvaardige schreef:Hier op dit forum hebben al meerdere mensen gemeld dat ze zijn ontslagen door Sandd omdat ze de app en geen smartphone wilden aanschaffen en gebruiken. Sommigen na meer dan 10 jaar trouwe dienst.
Of ze vinden het zelf wel welletjes. Het is inderdaad graag of niet, tenzij je van dat beetje inkomsten afhankelijk bent.

Re: App verplicht stellen..

217
@kebar
Om in de postmarkt mee te kunnen blijven doen zal dit toch onontkoombaar zijn.
Dat bezorgers zelf geld moeten inbrengen om te kunnen blijven postbezorgen dat had de GOR nooit moeten goedkeuren.
het is te vergelijken met dat als je op een kantoor werkt en je chef zegt. vanaf volgende maand moeten jullie zelf zorgen voor een laptop.

Voor iedereen zou de keuze moeten zijn een telefoon in bruikleen of een hogere vergoeding.
je leest er niets over maar mischien gebeurt dit al?

En de hoogte van de bijdrage van Sandd voor gebruik van de app, zeker als er straks ook pakketten/poststukken moeten worden gescand moet
regelmatig getoetst worden .
degenen die de app al in 2016 gebruikten kregen deze bezorgers dan al elke maand 3,50 Netto en staat deze apart op de salarisspecificatie?
Laatst gewijzigd door Carla41 op 16 jan 2017, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: App verplicht stellen..

218
slagvaardige schreef:Hier op dit forum hebben al meerdere mensen gemeld dat ze zijn ontslagen door Sandd omdat ze de app en geen smartphone wilden aanschaffen en gebruiken. Sommigen na meer dan 10 jaar trouwe dienst.
Dit geeft ook meteen duidelijk weer waarom je met een arbeidsovereenkomst beter af bent dan met een OVO, ook al zijn er nog steeds Sandd-bezorgers op dit forum die dat niet willen inzien. Met een arbeidsovereenkomst kunnen ze je namelijk niet zomaar ontslaan als je weigert met je eigen (!) smartphone te werken. Een OVO kan daarentegen te allen tijde eenzijdig worden opgezegd, zonder opgaaf van reden. Fijn hè, die vrijheid.

Re: App verplicht stellen..

220
Carla41 schreef:@Newman
helaas waar.

maar ik denk toch ook dat de reden die wordt gebruikt dat men niet wil worden gevolgd, hoe begrijpelijk ook,
niet houdbaar is als je wil blijven postbezorgen.
Dat een postbedrijf mij volgt tijdens werktijd, daar heb ik niet zoveel problemen mee. Dat ik na die tijd berichten krijg van commerciële bedrijven, naar aanleiding van de bedrijven waar ik in de buurt ben geweest (hooguit twee seconden dus), dat zet me wel aan het denken.... Ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen, maar dat doet het dus wel.

Komt bij dat ik de app uiterst traag vind werken, bij starten en stoppen alleen al. Komt daar nog vertraging bij het scannen bij, dan houd ik het, denk ik, snel voor gezien.
cron