Re: App verplicht stellen..

231
@yoy've Got mail

"De 1250 telefoons worden natuurlijk niet zomaar aan iedereen beschikbaar gesteld en worden voornamelijk gebruikt als overbruggingsperiode totdat bezorgers zelf een telefoon kunnen aanschaffen.
Eigenlijk ook logisch aangezien je anders wel erg veel onderscheid gaat maken."

NATUURLIJK NIET ZOMAAR? Nee, bezorgers verplichten een smartphone aan te schaffen dat is raar.
Niet raar is dat we de app gaan downloaden en gps gebruiken dat MOET, willen we mee gaan in de ontwikkelingen in de postsector.

Maar de kosten die ervoor gemaakt moeten worden, dat moet door de werkgever worden opgelost , niet door de werknemer. :roll:
en als je mensen een keuze geeft denk ik dat velen hun eigen telefoon best willen gebruiken bij een hogere maandelijkse vergoeding.
degenen die dat niet willen, die verschaf je een telefoon in bruikleen.

kijk maar bij de concurrentie hoe ze het daar hebben opgelost

Re: App verplicht stellen..

232
Carla41 schreef:@yoy've Got mail

"De 1250 telefoons worden natuurlijk niet zomaar aan iedereen beschikbaar gesteld en worden voornamelijk gebruikt als overbruggingsperiode totdat bezorgers zelf een telefoon kunnen aanschaffen.
Eigenlijk ook logisch aangezien je anders wel erg veel onderscheid gaat maken."

NATUURLIJK NIET ZOMAAR? Nee, bezorgers verplichten een smartphone aan te schaffen dat is raar.
Niet raar is dat we de app gaan downloaden en gps gebruiken dat MOET, willen we mee gaan in de ontwikkelingen in de postsector.

Maar de kosten die ervoor gemaakt moeten worden, dat moet door de werkgever worden opgelost , niet door de werknemer. :roll:
en als je mensen een keuze geeft denk ik dat velen hun eigen telefoon best willen gebruiken bij een hogere maandelijkse vergoeding.
degenen die dat niet willen, die verschaf je een telefoon in bruikleen.

kijk maar bij de concurrentie hoe ze het daar hebben opgelost
Dat is natuurlijk wel DE oplossing. Ga naast je Sandd-wijk ook bij PostNL werken, dan kun je je PostNL-telefoon meteen ook voor Sandd gebruiken, zonder dat het je extra geld kost. Neem via PostNL het Hollands Nieuwe-abonnement voor 8 euro, en je krijgt EUR 11,50 onkostenvergoeding (8 van PostNL, 3,50 van Sandd). ; )

Re: App verplicht stellen..

235
Carla41 schreef:Nu breekt mijn klomp :D
Newman die adviseert om ook bij de concurrent te gaan werken.
Volgens mij heb ik Sandd-bezorgers wel vaker geadviseerd om bij PostNL te gaan werken, hoor. Als ik nou het omgekeerde zou aanraden zou ik die gebroken klomp nog wel kunnen begrijpen.

Re: App verplicht stellen..

236
Nemrut schreef: Opmerkelijk dat men op dit forum niet bekend is met de OR-site.
Nou nou Nemrut :roll: , op het forum is genoeg info te vinden over de OR (GOR) ; hoewel , blijkbaar niet het populairste forum onderwerp...........
Ik lees de GOR notulen altijd ; inderdaad ,de verschijnings-termijn van de notulen daar kán zelfs 2 maanden tussen zitten met vorige (erg zwak punt).

NEMRUT schreef : " Er wordt meer besproken, dan er in de verslagen vermeld staat "

Dit klopt niet helemaal Nemrut : " die delen welke NIET worden gepubliceerd worden vaak voorzien van een X (kruisje) / inhoudelijke behandeling of moeten eerst nog weer door de OV-vergadering wordt geloodst met de bestuurder ; in principe worden alle agenda punten behandeld en genotuleerd ".

Je zou evt ook een keertje een vergadering kunnen bijwonen : https://www.ornet.nl/or-werk/bijwonen-v ... -or-leden/



@Carla41

(naams) afkortingen binnen verslaggeving/notulen is heel gewoon ; ieder voor zich kan wel uitvogelen WIE dit precies zijn (als je dat persé wilt weten) ;
het zou niet gepast zijn deze hier te vemelden (dacht ik :roll: )

Notulen worden overigens NIET gecensureerd (dat klinkt wel heel erg zwaar) ; zie ook hierboven @Nemrut.
Postbezorger Sandd

Re: App verplicht stellen..

237
Newman schreef: Dat is natuurlijk wel DE oplossing. Ga naast je Sandd-wijk ook bij PostNL werken, dan kun je je PostNL-telefoon meteen ook voor Sandd gebruiken, zonder dat het je extra geld kost. Neem via PostNL het Hollands Nieuwe-abonnement voor 8 euro, en je krijgt EUR 11,50 onkostenvergoeding (8 van PostNL, 3,50 van Sandd). ; )
En als je er nou ook nog een krantenwijk bij neemt, heb je nog een fatsoenlijke vergoeding voor je fiets ook ;-)

Re: App verplicht stellen..

238
Beste Sandd collega,s onderstaande zegt toch genoeg !!!!!

Verslag GOR 14 december 2016 t.b.v. OR-site
Er zijn (weer) veel mails binnengekomen over de Bezorgapp, deze zijn beantwoord met behulp van een (aangepast) template. De reacties zijn (geanonimiseerd) gerubriceerd en als signaal bij de bestuurder neergelegd, voorzien van een telefonische toelichting door PW d.d. 24 november 2016. De bestuurder gaf aan blij te zijn met de signalen en heeft nogmaals verzekerd dat bezorgers niet hun baan kwijtraken door de App. Hij heeft toegezegd de signalen op te pakken. Inmiddels is er via de afdeling Communicatie aangegeven bij het lijnmanagement en CB-ers dat er 1250 telefoons beschikbaar zijn om bezorgers die zelf (nog) geen smartphone hebben deze in bruikleen te geven. Voor zover bekend is dit nog niet gecommuniceerd met bezorgers. Ook is aangegeven dat de deadline van 1 januari 2017 is versoepeld om zodoende meer tijd te geven voor het bereiken van 100%. De deal met de telefoonprovider is nog niet geheel rond, er is stagnatie door de website waardoor bestellen nog niet mogelijk is. De indruk is dat veel bezorgers hiervoor interesse hebben. JM benoemt dat de GOR in de beantwoording van de aanvraag een tweemaandelijkse rapportage met de uitstroomcijfers als voorwaarde heeft gesteld. Er is alleen in september een rapportage binnengekomen, die nog niet helemaal compleet was. Afspraak was dat de GOR in november een rapportage inclusief verloop zou ontvangen. In de OV zal MA hierover navraag doen.

Re: App verplicht stellen..

239
Nog steeds wordt er van alles bij gehaald over het verplicht stellen van het gebruik van de app. Waar het mij om gaat is dat ik en niet sandd bepaald wat ik met mijn prive telefoon wel of niet doe. Daarbij komt nog dat door het gebruik sandd inzage heeft in mijn telefoon en mij kan volgen tijden mijn werkzaamheden, dit is in mijn ogen inbreuk in mij privacy en daar wil ik niet aan mee werken. het gaat mij niet om de vergoeding maar simpelweg dat ik en alleen ik bepaal wat ik met mijn telefoon wel of niet doe. Hoe zit het trouwens met het mogelijke verlies of beschadiging van je toestel, ik neem aan dat dit dan nergens te verhalen is. Daarbij komt dat als je de app wel gebruikt wat ik 1 keer heb gedaan en je kijkt daarna terug je dwars door gebouwen en water hebt gelopen, dus de zuiverheid is ver te zoeken. De onzin van rode of groene bolletjes slaat ook nergens op, je kan niet zien of ik 1 of meerdere poststukken heb bezorgt en al helemaal niet bij brievenbus fronten in flats bijvoorbeeld.
cron