Re: App verplicht stellen..

331
Extra zeker bestaat wel degelijk. Ik heb het zelf al een keer gehad. Het is dus geen dagelijkse routine, maar wie weet komt dat nog.
Er hoeft maar een bedrijf bij te zitten die het belangrijk vind en je kan zo maar ineens tientallen brieven hebben als dat bedrijf alles extra zeker gaat versturen.

Ik hoop echter niet dat dit gebeurt want je moet dan elke keer de app gebruiken om te bevestigen dat het is afgeleverd en dit moet dus in de buurt van de brievenbus.
Je kan het niet achteraf thuis doen. Je hoeft niet de adressen uit je hoofd te leren want er zit een stikker op het poststuk maar extra zeker kost wel veel extra tijd voor de bezorger. Als het maar een paar brieven zijn is het niet zo erg maar stel nou dat je er ineens honderd hebt dan ben je niet blij. sowieso is het onhandig als je een een grote stapel post in je handen hebt en tegelijkertijd moet gaan appen. Dus of daar echt over negedacht is door Sannd mocht het een sucess worden dat betwijfel ik ten zeerste.

Maar zo gaat het altijd. De marketing en top managers denken op een heel andere manier dan de bezorgers. Vaak wordt een product al aan klanten verkocht zonder overleg met programmeurs of bezorgers. Ik heb zelf in de ict gewerkt en heb ook aan software testing gedaan. Ik zou dan bijvoorbeeld bedenken voor de bezorger dat je de trilstand of geluidsignaal aan kan zetten als je in de buurt van een extra zeker adres ben en dat je die optie aan of uit kan zetten in de app zodat er minder kans is dat je het vergeet. Maar programmeurs denken anders dan gebruikers en ook al weten ze dat er bugs inzitten dan kan management toch besluiten om het er doorheen te drukken want het belang van de klant staat in hun ogen boven dat van de bezorger.

Maar lang verhaal kort. Extra zeker bestaat. Ik heb alleen niet het idee dat er veel klanten op zitten te wachten.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat er geen landelijke dekking zou zijn voor Extra Zeker want het gaat op basis van gps en de gps weet waar het adres is als het goed is.

Stan- Boét schreef:
Carla41 schreef:samenvattende conclusie : dat er zo weinig wordt gereageerd is jammer,
maar is ook een teken aan de wand stan.

ken je de uitdrukking: "het sop is de kool niet waard" en "van een mug een olifant
maken".
dat extra zeker poststukken hierdoor worden uitgesteld heb je daar bewijs van ? het is

heel goed mogelijk dat jouw regio nog niet aan de beurt is.

Bedankt voor je bijdrage Carla. ik vind dat Sandd het project van te voren beter had moeten bestuderen en beter had kunnen voorbereiden
Dit grote project heeft miljoenen gekost. En na uitstel, is er nog steeds geen landelijke dekking. En daarom kunnen Extra Zeker poststukken niet worden afgeleverd. Dat is een total failure.

Sandd communiceert slecht met het personeel. Als Sandd goed communiceert, zou het vooraf de inschatting hebben
kunnen maken dat niet alle medewerkers na 1 januari 2017 met telefoon en GPS zouden bezorgen.
De communicatie binnen het bedrijf is gebrekkig. Dat is SANDD zeer te verwijten.

“If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed.” Dat is
een bekende uitspraak van een bekende persoon uit onze recente geschiedenis. Maar in de
praktijk bewijst Sandd zichzelf een slechte dienst.
Ik zie geen reflexie maar een laconieke houding van Sandd. Die laconieke houding zie ik ook
terug in de spreekwoorden. Het zou de sop de kool niet waard zijn en van een mug een olifant maken.
Daar spreekt vooral desinteresse uit naar de bezorgers. Daar zal Carla het vast niet mee eens.
Maar het is slechts mijn mening. Om me heen hoor ik dat deze mening gedeeld wordt door bezorgers.
Het eerlijke verhaal? Als Sandd interesse had getoond en goed overlegd had met bezorgers zou er nu Extra Zeker post bezorgd kunnen worden. Zonder problemen wel te verstaan.

En dan nu het antwoord op je vraag over de Extra Zeker poststukken. Nee, ik heb geen bewijs
dat de beloofde landelijke dekking van Extra Zeker post per 1 januari 2017 is ingegaan.
Sterker. Ik heb nog geen Extra Zeker poststuk gezien. Ik vraag me af of ze wel bestaan.
Het lijkt er nu op alsof men binnen het bedrijf doet voorkomen dat ze bestaan. Buiten een
testgebied, heb ik niet gemerkt dat er iets is gebeurd of veranderd.

Ik heb wel bewijzen van bezorgers die na de datum van 1 januari 2017 al weken geen Extra
Zeker brieven bezorgen. Een project dat handenvol kost, hoort extra inkomsten te
genereren, extra werk te leveren, extra banen te creëren. Maar daar is dus geen sprake van.

Hebben alle bezorgers in januari een bericht ontvangen, afkomstig van het hoofdkantoor in
Apeldoorn over een vemeend groot succes van Extra Zeker post tijdens de introductieweken?
Het is belachelijk om te doen alsof er succes wordt geboekt. Het verhaal is gebaseerd op
drijfzand. Sandd moet nu eindelijk eens Extra Zeker brieven gaan leveren. Nu blijft de
bijdrage beperkt tot praatjes. Alle bezorgers kunnen zelf zien hoe leeg de krat is met
Extra Zeker post. Die krat is leeg of wordt niet geleverd. In Apeldoorn (hoofdkantoor Sandd) moeten
ze worden wakker geschud, anders geloven ze straks hun zelf bedachte fantasieën.

Re: App verplicht stellen..

332
Het loopt zeker nog geen storm. Zelf ben ik nooit een ExtraZeker-stuk tegengekomen en ik heb veel verschillende wijken gelopen. Alleen afgelopen week werd, toen ik al aan het lopen was, nog een extra wijk bij me thuis gebracht. Daarmee ben ik meteen van start gegaan, zonder te bedenken of er EZ bij zou moeten zitten. Pas bij afmelden kreeg ik de vraag of ik alle poststukken had gecontroleerd. Eh .... niet dus. Maar dat antwoord stond er niet bij, moest liegen om die klote-app af te kunnen sluiten ;) Pffff 34 cent misgelopen (en maar 8,5 uur bezorgd).

Re: App verplicht stellen..

334
Ik heb een keer of 6 een EZ poststuk gekregen. Paar keer een tijdschrift van Club Med, twee keer een brief van de Hanos en een keer een of ander vakantie tijdschrift. Alleen even aangeven of je het poststuk wel gekregen hebt en of je het hebt bezorgd. Werkt prima en goede vergoeding!

Re: App verplicht stellen..

335
You'veGotMail schreef:
Ik had vandaag 12 extra zeker poststukken en dan tikt het toch snel aan. De vergoeding is 17 cent per poststuk. Tuurlijk kan het regenen maar als iemand belt haal je je telefoon ook uit je broekzak neem ik aan? Telefoons kunnen wel tegen een spatje en stootje.
Dit is een citaat tijdens uit testfase. (Wie draait er op voor de spatjes en de stootjes als er schade is? Dat is de bezorger)

Op 9 februari schrijft Sandd in een brief:" Onze nieuwe dienst Extra Zeker gaat als een speer en steeds meer klanten hebben interesse. Dat is goed nieuws, want dit kan jou extra verdiensten opleveren".
17 cent!!!!!! Waar blijft de rest? Een kinderhand is gauw gevuld nietwaar. Sta je lekker te klooien in de regen met in je ene hand een stapel post en een telefoon in je broekzak. Sandd gaat er vanuit dat bezorgers op die manier 57 Extra Zeker Poststukken verwerkt voor een uur loon. Als ik zo de commentaren lees op het forum, lijkt dat een ondoenlijke opgave.
Misschien kan Sandd een stopwatch verschaffen zodat de bezorgers kunnen meten hoeveel tijd het in werkelijkheid kost. Ze kunnen ook hun aan en afmelden apart meten. Bezorgers kunnen met stopwatch-metingen hun ervaringen op papier zetten en zo een belangrijke bijdrage leveren aan gegevens die leiden tot juiste 'genormaliseerde tijd' van arbeidstaken. Ik denk dat bezorgers die Extra Zeker poststukken krijgen te weinig krijgen uitbetaald.
Jarenlang kregen bezorgers te weinig uitbetaald omdat de 'genormaliseerde tijd' voor het sorteren boven de norm zit. Ondanks verzoeken handhaaft Sandd het gebruik van de verkeerde 'genormaliseerde tijd'.
Behalve het verzuim van Sandd om de juiste 'genormaliseerde tijd' te gebruiken, heeft Sandd ook verzuimd om de 'welomschreven arbeidstaken' volledig op papier te zetten. Door dit verzuim is niet al het bezorgwerk dat verricht is meegenomen in een 'genormaliseerde tijd' met als gevolg dat het nooit is uitbetaald.
Er is geen enkele regel die stelt dat elke tekst voor iedereen begrijpelijk moet zijn. Heeft het je belangstelling en wil je meer weten: google Taylor, econoom, genormaliseerde tijd wiki

Re: App verplicht stellen..

336
@Stan
citaat stan:" Nee, ik heb geen bewijs dat de beloofde landelijke dekking van Extra Zeker post per 1 januari 2017 is ingegaan.
Sterker. Ik heb nog geen Extra Zeker poststuk gezien. Ik vraag me af of ze wel bestaan. "

ach stan, je zou natuurlijk ruiterlijk kunnen toegeven dat je er wat betreft de " extra zeker post" naast zat.
maar gezien je reactie , interesseert het je helemaal niet dat anderen met hun reacties komen.
en nu moet je weer iets anders verzinnen om tegen aan te schoppen. :roll:

Re: App verplicht stellen..

338
Jammer dat sommige niet (willen) begrijpen dat klanten geen gebruik maken van een dienst zolang deze nog niet landelijk dekkend is. Om even een simpele vergelijking te maken, zou jij overstappen naar een telecomprovider als deze geen landelijke dekking heeft? Denk het niet.

Wat ik gemerkt heb is dat je op dit moment niet bij het adres de bevestiging hoeft te geven, dit kan ook aan het einde van de bezorging.

Sandd gaat ongeveer 1200 telefoons tijdelijk uitgeven en dat is een behoorlijke investering. Dat doen ze niet als er geen klanten voor zijn.

Re: App verplicht stellen..

339
You'veGotMail schreef: Wat ik gemerkt heb is dat je op dit moment niet bij het adres de bevestiging hoeft te geven, dit kan ook aan het einde van de bezorging.
zijn.

Bedankt voor deze bijdrage.
Je citaat geeft veel informatie:
Jouw citaat toont toch aan dat Sandd wel gebruik kan maken van landelijke dekking.
Jouw citaat toont ook aan dat het GPS systeem niet noodzakelijk is.
En dit toont aan dat het niet noodzakelijk is dat je de GPS op je privé telefoon moet aanzetten.
en dat het overbodig is een machtiging te geven om Sandd toegang te verschaffen tot de gegevens van je privé SD-kaart

Re: App verplicht stellen..

340
Carla, ik ben blij met je bijdrage over schoppen. Want het geeft gelijk de reactie weer van Sandd naar de bezorgers die zich beklagen over de permanente onderbetaling. Iedereen die zijn werktijd opmeet, is op de hoogte dat de normtijden niet kloppen. Er is veel over geklaagd. Ook door de vakbond. We hebben de ervaring dat Sandd al jaren de klachten hierover van zowel werknemers als vakbond negeert.

Wat betreft de verkoop van Extra Zeker poststukken kan ik je schrijven:
- Het voorbeeld dat ik gebruik is uit de testfase. De bijbehorende datum is dus niet na 1 januari 2017.
- Ik heb nog steeds geen Extra Zeker poststukken gezien. Maar als ik een stuk in mijn krat zie zal ik dat dat hier melden.

En als laatst:
Ik ben er door onderzoek achter gekomen dat Extra Zeker post service via de Bruna geen gebruik maakt van Sandd bezorgers.
cron