Re: App verplicht stellen..

381
opdedeurmat.nl schreef:
Stan- Boét schreef: Ik houd het serieus en ik vind het bericht van postzakje hierboven een goede inbreng. Jij niet?
Ja, het feit dat je zo'n apparaat zou moeten kopen (wat niet zo is: net als bij PostNL zijn er leentelefoons) vind ik persoonlijk serieuzer inbreng dan privacy op een sd-kaartje (wat ik niet eens heb), wat vervolgens weer teveel tijd kost om het kaartje even te verwijderen, als het zo'n inbreuk op je persoonlijke levenssfeer is. Maar dat mag ieder voor zichzelf uitmaken.

Maar wel eens bedacht hoeveel tijd en energie je kwijt bent met je druk maken om dingen die, of je nou hoog of laag springt, toch wel worden doorgevoerd? Mij niet vreemd hoor, bij PostNL heeft de discussie rondom smartphone jarenlang geduurd (met wat kleine resultaatjes, waaronder die leentelefoons) en daar heb ik me soms stevig tegenaan bemoeid. Toch loopt het merendeel braaf te scannen nu. Het is kiezen of delen. Je hebt altijd de keus om niet meer voor een bedrijf te willen werken, of bijvoorbeeld keihard tegen bepaalde veranderingen in te gaan. Of de consequenties opwegen tegen bijvoorbeeld je privacyverlies, mag je helemaal zelf afwegen.
Maar er zijn ook mensen die de schouders erover ophalen, dat mag ook ;)

Die leentelefoon krijg je maar voor 3 maanden, daarna moet je er toch echt zelf 1 gekocht hebben.

Re: App verplicht stellen..

382
schorre kikker schreef:
postzakje schreef:Ik snap niet dat mensen zo snel maar doen wat Sandd wil. Ik ga echt geen telefoon kopen voor hun, als ze me dan willen ontslaan, dan doen ze dat maar.
Je moet dan niet alleen nu een telefoon kopen, je blijft bezig. Over een paar jaar is deze dan weer verouderd. Zoveel verdient dit nou ook weer niet, weet wel een betere bestemming voor mijn geld. Er word heel de tijd gevraagd waarom mensen niet meewerken met die app..Maar eigenlijk niet waarom wel. Dus bij deze: Waarom gaat iedereen maar gelijk een telefoon kopen en stemt ermee in dat dat 1 keer in de zoveel tijd moet gaan gebeuren?
Bij PostNL zijn de bezorgers er flink tegenin gegaan en zie het resultaat: Iedereen die wil krijgt een telefoon te leen die je inlevert als je stopt bij PostNL.
Ik zie geen reden waarom dat bij Sandd ook niet zou kunnen.
Ik heb gelukkig een oude telefoon van mijn broer in "bruikleen" kunnen krijgen anders had ik de goedkoopste telefoon gekocht omdat ik anders bijna geheel geen inkomsten zou hebben. Dan zou het me € 70,00 hebben gekost om toch inkomsten te kunnen houden van € 150,00 tot € 200,00 per maand welke ik hard nodig heb om rond te komen. Heb een prepaid kaart dus geen verplicht abonnement. Ben niet van plan om over 2 of 3 jaar een nieuwe telefoon aan te schaffen. Dan moet de GOR maar betere voorwaarden regelen. Bij PostNL zijn de mensen in loondienst en kennen hun collegaas vaak wel omdat zij deze ontmoeten en kunnen zij zich beter organiseren dan de Sanddbezorgers die vaak een OVO-dienstverband hebben.
Ik begrijp waarom je nu toch een telefoon hebt, maar ik denk niet dat je over een paar jaar sterk staat. Dan sta je alleen, heeft iedereen er al 1 en 'toen de app verplicht werd werkte je ook mee'.

Je verdient trouwens aardig wat meer dan mij, heb je vaak een invalwijk?

Re: App verplicht stellen..

383
opdedeurmat.nl schreef:
EricNijmegen schreef: Nee wij zien wat meer mensen al gezien hebben maar die reageren niet meer op je, vreemd he?
Verstandig, daar sluit ik mij bij aan.

Het blijft een onderwerp waar nog wel wat over te zeggen valt. Ik moet zeggen dat Sandd/Postservice meer gebruik maakt van de App-gegevens dan ik dacht. Niet alleen werd na een klacht (die kwam door een foutsortering) meteen mijn route nagetrokken, mijn coördinator weet ook precies hoe snel ik ben met bezorgen. Dat is al meer dan PostNL beweert te kunnen/mogen zien... Het is dus niet alleen bij een ernstig vergrijp, dat ze je route natrekken. Niet dat ik ermee zit hoor. LOL, straks gaat er nog geld af. ;)
Ik vind dat niet verkeerd, zo is het ook makkelijker om te communiceren met je coördinator, het is 2017 en er wordt gebruik gemaakt van de beschikbare technologie, klanten zullen dat ook aantrekkelijk vinden denk ik en dat is ook weer goed voor ons in de knip uiteindelijk

Re: App verplicht stellen..

384
postzakje schreef:
schorre kikker schreef:
postzakje schreef:Ik snap niet dat mensen zo snel maar doen wat Sandd wil. Ik ga echt geen telefoon kopen voor hun, als ze me dan willen ontslaan, dan doen ze dat maar.
Je moet dan niet alleen nu een telefoon kopen, je blijft bezig. Over een paar jaar is deze dan weer verouderd. Zoveel verdient dit nou ook weer niet, weet wel een betere bestemming voor mijn geld. Er word heel de tijd gevraagd waarom mensen niet meewerken met die app..Maar eigenlijk niet waarom wel. Dus bij deze: Waarom gaat iedereen maar gelijk een telefoon kopen en stemt ermee in dat dat 1 keer in de zoveel tijd moet gaan gebeuren?
Bij PostNL zijn de bezorgers er flink tegenin gegaan en zie het resultaat: Iedereen die wil krijgt een telefoon te leen die je inlevert als je stopt bij PostNL.
Ik zie geen reden waarom dat bij Sandd ook niet zou kunnen.
Ik heb gelukkig een oude telefoon van mijn broer in "bruikleen" kunnen krijgen anders had ik de goedkoopste telefoon gekocht omdat ik anders bijna geheel geen inkomsten zou hebben. Dan zou het me € 70,00 hebben gekost om toch inkomsten te kunnen houden van € 150,00 tot € 200,00 per maand welke ik hard nodig heb om rond te komen. Heb een prepaid kaart dus geen verplicht abonnement. Ben niet van plan om over 2 of 3 jaar een nieuwe telefoon aan te schaffen. Dan moet de GOR maar betere voorwaarden regelen. Bij PostNL zijn de mensen in loondienst en kennen hun collegaas vaak wel omdat zij deze ontmoeten en kunnen zij zich beter organiseren dan de Sanddbezorgers die vaak een OVO-dienstverband hebben.
Ik begrijp waarom je nu toch een telefoon hebt, maar ik denk niet dat je over een paar jaar sterk staat. Dan sta je alleen, heeft iedereen er al 1 en 'toen de app verplicht werd werkte je ook mee'.

Je verdient trouwens aardig wat meer dan mij, heb je vaak een invalwijk?
Ik heb een grote buitenwijk. Daar is "starttarief"redelijk hoog van. In de zomer is het slechter te halen maar heb dan meestal nog wel een invalwijk zodat ik er toch wel aan kom. Hoop bij nieuwe telefoon aanschaffen GOR er wat steviger tegen in zal gaan. Ze moeten nu toch wel begrepen hebben dat veel bezorgers er toch flink mee in hun maag zaten. Als er al 1250 tijdelijke telefoons zijn en er toch veel meer vraag naar was. Dat wil zeggen dat toch meer dan 6% nog niks geregeld hadden op 1 januari. Volgens mij is het dus nog steeds niet landelijk geheel ingevoerd want dan had Sandd dit toch wel groots op hun facebook gemeld. Zoals in december dat er een fors toename van het App gebruik was. Tevens hoop ik dat ze geleerd hebben van de invoer : 1 )eind oktober melding verplichtte invoer per 1 januari 2) 28 december website Hollandse nieuwe online bereikbaar 3) 14 december bijeenkomst invoering App toezegging voorbeeld foto toestel dat goedkoop aangeschaft kan worden en ja hoor 5 januari eindelijk de voorbeeld foto en waar toestel gekocht kan worden.
Hopelijk neemt de GOR dan wat meer tijd voor definitieve invoering zodat ze vooraf kan inventariseren bij de bezorgers hoe ze voor ons kunnen opkomen i.p.v. Sandd management te pleasen..

Re: App verplicht stellen..

385
Stan-Boet is iemand die graag overal tegenaan schopt, als vervolgens zijn bezwaren kant noch wal raken dan zoekt hij weer iets anders. Geloof mij, geen enkel bedrijf zit op zo'n zeurpiet te wachten en zijn deze liever kwijt dan rijk. Dit soort mensen houden vaak bedrijven tegen in hun ontwikkeling.

Is het niet de privacy dan is het wel weer het aanschaffen van een telefoon. Ja, het aanschaffen van een telefoon kost 5 tientjes maar dit heb je na een jaar weer terug door de maandelijkse vergoeding en EZ poststukken die je hebt bezorgd.

En dan over de privacy. Nee, Sandd kan je niet volgen en nee Sandd kan niet zien hoelang jij over de wijk doet. Ze zien een aan -en afmeld tijd maar dat is niet direct jouw looptijd.

Re: App verplicht stellen..

387
Ik denk zelf dat toegang tot je sd kaart of interne opslag van de telefoon noodzakelijk is om statiestieken op te slaan van je prestaties etc (kcal, km/u) en kaart waar je geweest ben. dit moet de app nu eenmaal opslaan en daarom staat er dat er toegang moet worden verleend tot je sd kaart. ze gaan heus niet je sd kaart leegtrekken hoor.

Re: App verplicht stellen..

388
Nog een ander vraagje. hoe hebben jullie de gps setting staan. Ik gebruik android en daar kan ik locatie bepaling doen op 3 manieren.
gps & wifi, enkel gps en ook kan je dan nog enkel wifi doen.

Het valt mij op dat gps&wifi stand echt altijd veel fouten geeft met post lopen. soms worden hele straten niet meegepakt en klopt het aantal km niet.
Met de nieuwste versie lijkt dat overigens nog erger dan met de oude versie.

Zou het helpen als ik mijn android enkel op gps zet ipv gps+wifi.

Ik heb al zo vaak fouten van de gps doorgemaild aan mijn team coach dat ik niet eens meer antwoord terug krijg tegenwoordig.

Re: App verplicht stellen..

389
You'veGotMail schreef: maar dit heb je na een jaar weer terug door de maandelijkse vergoeding en EZ poststukken die je hebt bezorgd.
Ik heb nog nooit een EZ poststuk gehad tot nu toe. Jij wel dus?... Wat voor soort adressen zijn dat? Bedrijven enzo? Of ook woonhuizen?

Re: App verplicht stellen..

390
bucky666 schreef:
You'veGotMail schreef: maar dit heb je na een jaar weer terug door de maandelijkse vergoeding en EZ poststukken die je hebt bezorgd.
Ik heb nog nooit een EZ poststuk gehad tot nu toe. Jij wel dus?... Wat voor soort adressen zijn dat? Bedrijven enzo? Of ook woonhuizen?
Op dit moment alleen van de Universiteit Utrecht en betreffen poststukken voor woonhuizen. Ik krijg behoorlijk wat informatie van mijn coördinator maar ik vraag er ook gewoon om.
cron