Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?
511En wat goed dat je zelfs nog bent blijven wachten. Ik was hem denk ik gesmeerd.
Het valt mij inderdaad ook op dat veel honden eigenaren nogal narcistisch en zelf ingenomen in elkaar zitten. Ben ook al meerdere keren door een hond besprongen. Ik heb zelfs collega gehad die gebeten zijn en de bewoners reageren dat hun hond niets doet. Ow ja daarom zitten al die hechtingen in hun been zeker. Ik ben zelf al een keer door een poedel aangvlogen die vloog me naar mij strot en ben heel hard over het tuinhek gesprongen en weggerent. Later komt die lul van een eigenaar naar buiten, geef die post maar hier. Ik zeg nee jij krijgt geen post, zorg maar dat die hond normaal doet dan krijg je weer post (was bij een andere werkgever). eigenaar maar beweren dat zijn hond niet doet.Dubbelloops schreef:De zaterdag voor kerst was ik net een half uurtje met mijn eerste PostNL-wijk bezig, toen een altijd al enthousiast tegen de deur springende hond finaal door de ruit van de voordeur ging. Verder niemand thuis natuurlijk. Eerst maar eens de afvalcontainers voor de deur gezet zodat de hond niet kon ontsnappen, daarna aanbellen bij verschillende buren of iemand een mobiel nummer van de bewoner had. Niemand.... Dus de politie gebeld. Die zouden iemand sturen. Even later politie weer aan de lijn, bewoner gevonden maar die zat op anderhalf uur reizen met het openbaar vervoer. Ze zou iemand regelen met een sleutel. Weer een poosje later weer de politie aan de lijn: of ik naar binnen wilde gaan, de hond pakken en dan bij één van de buren afgeven. Dacht het niet, ik ga niet zomaar het huis van een vreemde binnen, straks is het zo'n lolbroek die dan aangifte doet van gestolen geld of zo. Bovendien lust die hond mij rauw, die ga ik niet op eigen terrein benaderen.
Nog weer later, weer de politie: er komt iemand met een sleutel, is er binnen een paar minuten. En inderdaad. Ik stond daar inmiddels drie kwartier op die hond te letten, maar meneer keurde mij nauwelijks een blik waardig en ging gelijk op de hond af, met zo'n hoog stemmetje: "Wat heb je nou gedaan dan? Ben je door de ruit gegaan dan?" Het werd een lange dag...