Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

271
@postvrouwtje

20 minuten tot je eerste stop? dan zou je wel een hogere wijkvergoeding moeten krijgen.
het beleid is voor een ieder zo dicht mogelijk bij huis.

dus... of vraag of er rekening mee is gehouden bij je basisvergoeding o.v.v. de grote afstand.
hoe kan het dat je slechts 2 bakken op de fiets kan meenemen? ik krijg er zonder veel moeite wel
3 - 3,5 per keer mee zonder topzwaar te worden.
dan zou je slechts 1 keer hoeven te herladen met 6 - 7 bakken.

of blijf vragen om een wijk dichter bij huis.

succes!

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

273
Carla41 schreef:@postvrouwtje

20 minuten tot je eerste stop? dan zou je wel een hogere wijkvergoeding moeten krijgen.
het beleid is voor een ieder zo dicht mogelijk bij huis.

dus... of vraag of er rekening mee is gehouden bij je basisvergoeding o.v.v. de grote afstand.
hoe kan het dat je slechts 2 bakken op de fiets kan meenemen? ik krijg er zonder veel moeite wel
3 - 3,5 per keer mee zonder topzwaar te worden.
dan zou je slechts 1 keer hoeven te herladen met 6 - 7 bakken.

of blijf vragen om een wijk dichter bij huis.

succes!
Dit is de wijk het meest dicht bij huis, ik woon behoorlijk afgelegen. Ik heb meestal overvolle bakken met hele dikke poststukken, soms lukt 3 bakken wel maar meer echt niet. Ik las laatst een berichtje van iemand die in een dorp verder werkt en die krijgt dezelfde vergoeding voor ongeveer de helft van de tijd. Die heeft het geluk dat ze veel rijtjeswoningen en flats heeft terwijl er hier een behoorlijke afstand tussen de huizen zit.

En nu blijft mijn app dus ook weer hangen, ik ben hem voor de zoveelste keer eraf aan het halen en opnieuw aan het installeren. Vorige keer pakte hij mijn extra zekermelding niet. Ik ben om het huis gelopen, bij de voordeur gaan staan, bij de brievenbus, maar helaas. Ik heb maar een foto gemaakt van het poststuk in de bus, maar ik heb het idee dat de app niet fijn meer werkt nu hij vernieuwd is. Hebben meer mensen die problemen, of komt het gewoon doordat ik in een raar dorp woon? :D

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

274
postvrouwtje schreef: Dit is de wijk het meest dicht bij huis, ik woon behoorlijk afgelegen. Ik heb meestal overvolle bakken met hele dikke poststukken, soms lukt 3 bakken wel maar meer echt niet. Ik las laatst een berichtje van iemand die in een dorp verder werkt en die krijgt dezelfde vergoeding voor ongeveer de helft van de tijd. Die heeft het geluk dat ze veel rijtjeswoningen en flats heeft terwijl er hier een behoorlijke afstand tussen de huizen zit.

En nu blijft mijn app dus ook weer hangen, ik ben hem voor de zoveelste keer eraf aan het halen en opnieuw aan het installeren. Vorige keer pakte hij mijn extra zekermelding niet. Ik ben om het huis gelopen, bij de voordeur gaan staan, bij de brievenbus, maar helaas. Ik heb maar een foto gemaakt van het poststuk in de bus, maar ik heb het idee dat de app niet fijn meer werkt nu hij vernieuwd is. Hebben meer mensen die problemen, of komt het gewoon doordat ik in een raar dorp woon? :D
20 minuten fietsen tot de dichtstbijzijnde wijk? Dan woon je inderdaad afgelegen. Lekker rustig? ;) Oh er moeten ook maar wijken vrij zijn natuurlijk. Is er wel een kansje op iets dichter in de buurt? Vervelend hoor, vooral als je moet herladen. Ik heb dat soms (morgen) ook, met invalwijken. Eigenlijk zou je dan een redelijke fietstijd- of benzinevergoeding moeten (kunnen) afspreken, maar ja.... te goed voor de postwereld, waarschijnlijk ;)

Bij mij duurt de app soms ook lang, voor hij reageert, maar dan thuis, ik heb tot nu toe niet hoeven 'scannen' (of wat je er ook mee moet doen). Vandaag een brief bij de post, dat je bij elke hapering direct je coördinator moet bellen. Ja gekkehenkie, dat gaat me te ver. En of je er maar begrip voor wilt hebben dat het ding door 20.000 bezorgers tegelijk gebruikt wordt? Nee, dat hadden ze eerder kunnen bedenken. Het is hun feestje, als die app mijn tempo niet bijhoudt: pech ;)
Dat het 70% wel lukt betekent niet dat het ding goed functioneert. Maar oke.... das een ander topic.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

275
Ik heb het gemiddelde aantallen poststukken per dag van januari 2017 t/m mei 2017 vergeleken met dezelfde periode van 2016.
In de wijk waarvan ik elke week de bezorgbrieven ontvang, is de teruggang 13 %.
In absolute aantallen is de daling van 445 naar 385 poststukken.
In gewicht is de teruggang iets meer dan 10% per rondgang.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

276
EricNijmegen schreef:@postvrouwtje 20 minuten tot je eerste stop is wel erg ver, ik doe nooit meer dan 3 bakken meenemen in 1 ronde , dat kan wel, meer krijg ik ook niet mee omdat ik dan bang ben dat mijn fiets het begeeft.

Het is voor mij ook de eerste keer dat ik aanbelstukken heb, dat komt niet zo heel vaak voor geloof ik
De aanbelstukken van Nespresso? Ik heb ze ook gezien. Het zijn kleine stukjes pakketpost. Ze kunnen door hun hoogte net niet in de standaardmaat brievenbus.
Als de geadresseerde niet thuis is, afgeven bij de buren en een ingevuld kaartje (kattebelletje) bij de geadresseerde. Je krijgt er extra loon voor. Het zit niet verwerkt in je normtijd. Het staat apart vermeld op je bezorgbon en loonstrook(wijkplanning bezorging). zodat je kan controleren.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

278
De app is helaas nog verre van stabiel. Soms sta ik voor een huis om ez af te melden krijg ik eerst nog een popup van een straat waar ik nog niet geweest ben voor een andere ez. kwam erachter dat je wel ez allemaal tegelik kan aanvinken tijdens het afmelden.

Ook pakt de gps niet altijd alle straten. de ene keer wel de andere keer niet. ik heb ook al gehad dat ik terug kijk op de app naar de route en dan zstaan er rare afwijkingen op zoals een straat 700 meter van mijn wijk waar ik nog nooit van mijn hele leven ben geweest. Ook stond er een keer een blauwe lijn naar engeland, ik weet zeker dat ik daar toen op dat moment ook niet geweest was. na afmelden lijkt de kaart soms wel normaal eruit te zien. Ook geft de app de calorien en afstanden vaak verkeerd weer. normaal zit ik op 7,5 tot 8km route ensoms zegt de app dat ik 1,5km heb gelopen en 1000 calorien verbrand.

Die app zit echt zo slecht in elkaar. hij werkt niet goed.
Weten jullie wanneer de postvolumes minder worden? Heb net twee weken vvrij gehad (met al die plens buien) maar nu weet ik niet hoeveel post ik krijg.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

280
Ik had twee weken vrij dus nee ik had geen planning. Het was 4 kratten 40 kilo.
Ik dacht eerst dat er goudstaven inzaten ofzo zo zwaar waren die kratten maar helaas bleek het toch gewoon post te zijn. Oh en ook nog van die mooie reclames erbij ook voor sand postbezorg werving.

voor vrijdag heb ik maar 15 kilo. Ik denk dat het dan minder volumes worden. dinsdag rond de 10 kilo.
cron