Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

21
De grote vraag is wel waarom Sandd überhaupt interesse heeft in briefpost van consumenten. Die versturen amper nog briefpost, dus daar valt geen droog brood aan te verdienen. En ook een lagere postzegelprijs gaat daar denk ik niet veel aan veranderen: mensen gaan niet ineens weer van het e-mailen en Whatsappen afstappen omdat bij Sandd de postzegels goedkoper zijn.

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

23
Nemrut schreef:"Sandd klaar voor nieuwe postmarkt"

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... fb5d7523af
"Wij garanderen een prijs van €0,55, inclusief cao arbeidsvoorwaarden voor de bezorgers." Aldus de CEO van Sandd. Dus terwijl hij nu de wet overtreedt door minder dan 80% van de bezorgers een arbeidsovereenkomst te geven, belooft hij nu ineens 100% arbeidsovereenkomsten als hij de UPD krijgt. Noem me wantrouwig, maar ik vind deze man extreem ongeloofwaardig.

Overigens geeft hij in hetzelfde stukje aan ook veel te voelen voor consolidatie, wat er in feite op neer komt dat PostNL Sandd zou overnemen (of omgekeerd natuurlijk, hoewel ik niet denk dat ze dat kunnen betalen). Meneer van Laar ziet zichzelf waarschijnlijk al met een enorme gouden handdruk het pand verlaten.

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

24
Newman schreef:
Nemrut schreef: Overigens geeft hij in hetzelfde stukje aan ook veel te voelen voor consolidatie, wat er in feite op neer komt dat PostNL Sandd zou overnemen (of omgekeerd natuurlijk, hoewel ik niet denk dat ze dat kunnen betalen). Meneer van Laar ziet zichzelf waarschijnlijk al met een enorme gouden handdruk het pand verlaten.
Het samengaan van Sandd en PostNL lijkt me inderdaad de meest logische optie. Of PostNL wacht gewoon nog even tot Sandd met verlies draait, dan kunnen ze Sandd voor een prikkie overnemen.

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

25
bucky666 schreef:
Newman schreef:
Nemrut schreef: Overigens geeft hij in hetzelfde stukje aan ook veel te voelen voor consolidatie, wat er in feite op neer komt dat PostNL Sandd zou overnemen (of omgekeerd natuurlijk, hoewel ik niet denk dat ze dat kunnen betalen). Meneer van Laar ziet zichzelf waarschijnlijk al met een enorme gouden handdruk het pand verlaten.
Het samengaan van Sandd en PostNL lijkt me inderdaad de meest logische optie. Of PostNL wacht gewoon nog even tot Sandd met verlies draait, dan kunnen ze Sandd voor een prikkie overnemen. Want de tassen worden wel steeds leger en leger bij Sandd. Daarbij komt het probleem dat het moeilijker wordt om bezorgers te vinden. De inkomsten lopen immers terug en met de verplichte CAO hebben ouderen minder vrijheid om bv. een paar maanden op de camping te verblijven.

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

27
Ik zie twee opties:
1: Postnl wil nog niet samengaan met Sandd.
ik denk dat postnl hoopt dat 1) de zakelijke markt prijs mag stijgen. dan kunnen ze daarmee het teruglopen van het volume van de particuliere post handelen.
tot de europese wetgeving gaat toestaan om naar 4 - 3 postdagen te gaan, m.u.v. de rouw en medische post. maar dat duurt nog een paar jaar.

Postnl heeft met de Ikea en Postcode loterij groot volume ( voor sandd begrippen) binnengeharkt.
nu nog stuk voor stuk de kleinere orders binnenhalen. dan is het einde van Sandd op termijn in zicht.

Neemt postnl sandd wel over om te voorkomen dat sandd de upd krijgt ( wil sandd dat wel ?) dan hebben ze slechts de bezorgers in loondienst over te nemen.
laat dat 20/30 procent zijn. de rest is ovo-er . Een overeenkomst van opdracht (ovo) ga je voor bepaalde tijd aan. Als je bijvoorbeeld aan een project werkt, loopt de overeenkomst zonder opzegging af als jouw werk is voltooid.

nou ik denk dat postnl wel wat postbezorgers voor buiten kan gebruiken. want met de komst van het postvest/ combibundel en nieuwe sorteerregels neemt het enthousiasme onder bezorgers om buiten te lopen af.
en er zullen sandd postbezorgers zijn die blij zijn dat ze 1) werk houden 2) van het thuis sorteren af zijn.3) meer gaan verdienen 4) meer uurtjes kunnen maken
5) van 2 naar 3 dagen kunnen

Er zullen ook veel sandd bezorgers zijn die na een gesprek bij postnl besluiten dat ze voortaan liever een andere "hobby"gaan zoeken om onder de mensen te komen. dit is vooral weggelegd voor alle 65 -70 en nog oudere plussers die het erbij doen om onder de mensen te zijn.

Want de vrijheid van op vrijdag om 8 uur de post bezorgen en dan tot dinsdag weer vrij te zijn. dat gaat bij postnl niet op. het zal wel di/do/za worden.
ik denk dat postnl elke nieuwe bezorger zal verplichten om sowieso op zaterdagen te werken en als je dan tot 13 uur moet wachten tot je de bezorging met
postbuidel, h.a.h. pakketjes, combibundel ( dus onderweg al lopende samenvoegen) en allerlei chinese meuk steeds te moeten scannen plus alle pakjestassen eerst handmatig vanaf je depot op orde moet leggen.. nou jongens.. ik zie de bui al hangen.

het is maar een gedachte :D

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

29
ACM valt binnen bij PostNL

De Autoriteit Consument en Markt heeft een inval gedaan bij PostNL. Dat blijkt uit een vonnis in kort geding van een rechtbank, zo meldt de Telegraaf.

Het kort geding was aangespannen door PostNL, dat daarmee probeerde te voorkomen dat de ACM in beslag genomen documenten kon gebruiken voor een onderzoek. De rechter ging niet in op de eis van PostNL en stond de ACM toe de documenten te gebruiken.

De ACM doet onderzoek naar misbruik van marktmacht door PostNL. Het zou gaan om het zogenoemde 'roofprijzendossier', dat al een aantal jaren loopt. Kern van die zaak is dat PostNL de door de overheid toegestane verhoging van de postzegelprijs voor particulieren aanwendt om concurrenten in de zakelijke markt af te troeven. PostNL zou de extra inkomsten gebruiken om zakelijke contracten met grote korting aan te bieden.

De prijs voor een zakelijke brief bedraagt € 0,18, terwijl een particuliere brief € 0,78 opbrengt. Sandd is in de zakelijke markt de grote concurrent van PostNL. Dat postbedrijf heeft vorige week voorgesteld om een bodemprijs van € 0,30 te hanteren voor zakelijke post, zodat PostNL geen dumpprijzen meer kan hanteren.

Bij de inval zou de ACM de computers, telefoons en laptops van de leden van de raad van bestuur in beslag hebben genomen, onder wie die van topvrouw Herna Verhagen.

https://fd.nl/ondernemen/1211306/acm-va ... bij-postnl


Het uitgebreide artikel over het 'roofprijzendossier' staat op De Financiële Telegraaf.
http://www.telegraaf.nl/dft/28707621/__ ... 8ac2b5e65c

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

30
Nemrut schreef:ACM valt binnen bij PostNL

De Autoriteit Consument en Markt heeft een inval gedaan bij PostNL. Dat blijkt uit een vonnis in kort geding van een rechtbank, zo meldt de Telegraaf.

Het kort geding was aangespannen door PostNL, dat daarmee probeerde te voorkomen dat de ACM in beslag genomen documenten kon gebruiken voor een onderzoek. De rechter ging niet in op de eis van PostNL en stond de ACM toe de documenten te gebruiken.

De ACM doet onderzoek naar misbruik van marktmacht door PostNL. Het zou gaan om het zogenoemde 'roofprijzendossier', dat al een aantal jaren loopt. Kern van die zaak is dat PostNL de door de overheid toegestane verhoging van de postzegelprijs voor particulieren aanwendt om concurrenten in de zakelijke markt af te troeven. PostNL zou de extra inkomsten gebruiken om zakelijke contracten met grote korting aan te bieden.

De prijs voor een zakelijke brief bedraagt € 0,18, terwijl een particuliere brief € 0,78 opbrengt. Sandd is in de zakelijke markt de grote concurrent van PostNL. Dat postbedrijf heeft vorige week voorgesteld om een bodemprijs van € 0,30 te hanteren voor zakelijke post, zodat PostNL geen dumpprijzen meer kan hanteren.

Bij de inval zou de ACM de computers, telefoons en laptops van de leden van de raad van bestuur in beslag hebben genomen, onder wie die van topvrouw Herna Verhagen.

https://fd.nl/ondernemen/1211306/acm-va ... bij-postnl


Het uitgebreide artikel over het 'roofprijzendossier' staat op De Financiële Telegraaf.
http://www.telegraaf.nl/dft/28707621/__ ... 8ac2b5e65c
In het kader van het tegengaan van oneerlijke concurrentie zou de ACM ook eens moeten optreden tegen Sandd. Die zou volgens een AMvB op 1 januari van dit jaar 80% van de bezorgers een arbeidsovereenkomst gegeven moeten hebben, terwijl in werkelijkheid de teller op 50% is blijven steken. Vervolgens heeft Sandd nog uitstel gehad tot 1 april, maar het lijkt me sterk dat ze toen wel op die 80% zaten. Dus laat de ACM ook eens een boete of dwangsom aan Sandd opleggen.
cron