Re: Minimumloon

41
Carla41 schreef:alweer opdedeurmat? tot de volgende keer.
Heb het braaf volgehouden tot degene die ik verving weer terug was. Per 1 juli gaat mijn wet-minimumloon in, zet ik ook een streep onder mijn postcarrière om van de honderden telefoontjes af te zijn. Zijn jullie ook van het gezeur af.

Re: Minimumloon

45
Benieuwd naar de verhoging van 1 juli, kijken of het veel uitmaakt. Helaas moet je zelf altijd om de nieuwe wijkvergoedingkaart vragen.
Vind eigenlijk dat deze automatisch verstrekt moeten worden bij wijzingen. Is toch goed werkgeverschap.

Re: Minimumloon

46
@schorre kikker: Je moet er inderdaad zelf om vragen. Alleen bij wijziging van het aantal afgiftepunten krijg je automatisch nieuwe wijkvergoedingenkaarten.

Volgens mijn coördinator worden de vergoedingen jaarlijks in januari aangepast. De verhoging van het minimumloon per 1 juli is dan ook puur fictief. De bezorgvergoeding wordt gedeeld door het nieuwe hogere uurloon, waardoor de normuren (licht) afnemen. Uit de loonstrook die cao-bezorgers krijgen, kun je het niet afleiden. Het minimum uurloon stijgt dan wel van € 8,95 naar € 9,03, maar je krijgt er dus in feite niets bij, omdat het over minder uren berekend is.

Hoe het maandoverzicht voor OvO-bezorgers er tegenwoordig uitziet weet ik niet. Als er op de specificatie nog steeds bedragen per bezorgdag en per postwijk opstaan, kun je het met de gegevens van de bezorgbon (wijkplanning) en de wijkvergoedingenkaart eenvoudig narekenen. Ik heb zo'n vermoeden dat de vergoedingen ook dan ongewijzigd zijn gebleven. Cao-bezorgers kunnen het overigens ook op die manier narekenen. Ik heb altijd minimale afrondingsverschillen, wellicht doordat Sandd de normtijden tot op de seconde doorrekent, maar dat wordt uiteraard niet vermeld.

Vanaf volgend jaar mag dit niet langer en moeten de vergoedingen met de stijging van het minimumloon, dus 2x per jaar, aangepast worden. Dat geldt voor alle bezorgers, want wij werken allemaal op basis van stukloon. Ik ben benieuwd hoe jouw coördinator dit uitlegt, de informatieverstrekking bij Sandd is immers niet altijd even consistent.

Re: Minimumloon

47
Nemrut schreef:@schorre kikker: Je moet er inderdaad zelf om vragen. Alleen bij wijziging van het aantal afgiftepunten krijg je automatisch nieuwe wijkvergoedingenkaarten.

Volgens mijn coördinator worden de vergoedingen jaarlijks in januari aangepast. De verhoging van het minimumloon per 1 juli is dan ook puur fictief. De bezorgvergoeding wordt gedeeld door het nieuwe hogere uurloon, waardoor de normuren (licht) afnemen. Uit de loonstrook die cao-bezorgers krijgen, kun je het niet afleiden. Het minimum uurloon stijgt dan wel van € 8,95 naar € 9,03, maar je krijgt er dus in feite niets bij, omdat het over minder uren berekend is.

Hoe het maandoverzicht voor OvO-bezorgers er tegenwoordig uitziet weet ik niet. Als er op de specificatie nog steeds bedragen per bezorgdag en per postwijk opstaan, kun je het met de gegevens van de bezorgbon (wijkplanning) en de wijkvergoedingenkaart eenvoudig narekenen. Ik heb zo'n vermoeden dat de vergoedingen ook dan ongewijzigd zijn gebleven. Cao-bezorgers kunnen het overigens ook op die manier narekenen. Ik heb altijd minimale afrondingsverschillen, wellicht doordat Sandd de normtijden tot op de seconde doorrekent, maar dat wordt uiteraard niet vermeld.

Vanaf volgend jaar mag dit niet langer en moeten de vergoedingen met de stijging van het minimumloon, dus 2x per jaar, aangepast worden. Dat geldt voor alle bezorgers, want wij werken allemaal op basis van stukloon. Ik ben benieuwd hoe jouw coördinator dit uitlegt, de informatieverstrekking bij Sandd is immers niet altijd even consistent.
Maandoverzicht OvO vermeld tegenwoordig alleen bedrag per bezorgdag. Bij meerdere wijken worden deze niet meer apart vermeld. Bij afwijking dus moeilijk te bepalen waar de fout zit. Vermoed ook net als jij dat de normuren iets lager wordt om de verhoging niet door te voeren. Die normuren zijn ook niet door ons na te rekenen en totaal ondoorzichtig.

Re: Minimumloon

49
schorre kikker schreef:Die normuren zijn ook niet door ons na te rekenen en totaal ondoorzichtig.
Je krijgt als OvO-er toch wel elke bezorgdag een bon per wijk?
Daarmee kun je de vergoeding (in tijd of geld) narekenen.
Het is een misschien beetje omslachtig, maar het kan wel.

Re: Minimumloon

50
Nemrut schreef:
schorre kikker schreef:Die normuren zijn ook niet door ons na te rekenen en totaal ondoorzichtig.
Je krijgt als OvO-er toch wel elke bezorgdag een bon per wijk?
Daarmee kun je de vergoeding (in tijd of geld) narekenen.
Het is een misschien beetje omslachtig, maar het kan wel.
Narekenen in geld geen probleem maar tijd is totaal niet te controleren hoe deze tot stand komt. Bij stuksloon zou je ook boven je minimumuurloon
moeten uitkomen. Stel je heb bij alle adressen 10 stuks dan zouden je normuren niet toe moeten nemen als bij alle stops 1 stuk maar wel je vergoeding.
cron