Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

321
dat mag slagvaardige .. van dinsdag t/m afgelopen zaterdag mocht je ze rondbrengen.
toen jij het nog deed bij postservice had je ook de hele week ervoor toch.

de nieuwe lichting sanddbezorgers zijn nog niet allen gewend aan grotere hoeveelheden bezorgen op 1 dag.
wat men nu heeft voor 2 of meer invalwijken.. hadden we in het verleden al voor 1 wijk.
10-15 kratten was geen uitzondering. voor 1-2 wijken.
toch zou ik het niet gebruiken als een baan van 8 - 5. dat levert echt te weinig op. bij meer dan 2 wijken is het beter er ander werk naast te doen.

sandd zegels heb ik tot nu toe 35 stuks geteld.
dat ze in de oranje brievenbus worden gedaan is natuurlijk dom. een Sandd zegel in een Postnl brievenbus : :lol:
De zegel veel goedkoper dan is het logisch dat dat niet via postnl kan.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

322
Carla41 schreef: toch zou ik het niet gebruiken als een baan van 8 - 5. dat levert echt te weinig op. bij meer dan 2 wijken is het beter er ander werk naast te doen.
Ja, zulke opbrengsten vond ik echt superfrustrerend: had je 8,5 uur non-stop geploeterd door de sneeuw, stond er anderhalve meter aan vergoedingen.... opgeteld nog geen drie tientjes. :-(

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

323
Ik heb vrijdag en zaterdag half ziek doorlopen, ik heb dat bij postservice ook gemeld maar ze konden op korte termijn niets voor me doen met mijn 3 wijken en resterende agenda's wat ik ook wel begreep dus alles of niets door de sneeuw op vrijdag en wederom in het donker eindigen, niet alles af, dus zaterdagmiddag afgerond wat ook mocht.
Vanmorgen opgebeld, was nog zieker en gevraagd of er 1 van de 3 wijken eraf kon, nou ze begonnen flink te stuiteren want ze hadden al 5 ziekmeldingen.
Ik zei, ik meld me me niet ziek, ik vraag of er 1 wijk af kan want ik red het gewoon niet zo, kreeg ik een stormvloed over me heen dat ik zelf om 3 wijken gevraagd had en ik gaf zelf aan dat ik dat zou kunnen etc etc, ik zei ja, dat klopt, is ook lang goed gegaan maar nu is het op.
Toen ging ze verder, ik kreeg geen 3 wijken meer en mocht er ook niet meer om vragen, ik zei dat is prima, ik dacht dat was ik toch al niet meer van plan.
Uiteindelijk zei ze, ik haal een wijk bij je weg, maar je brengt me wel erg in de problemen, ik bel je nog wel welke wijk.

Half uurtje later belt ze op, ja nmg 059 halen we weg bij je, ik wens je veel beterschap, als vrijdag beter bent dan horen we het graag dan kun je die geplande wijk terugnemen, ik zei is oke dat laat ik dan wel weten, ze was nu een stuk vriendelijker
Ironisch genoeg halen ze mijn eigen wijk nu weg en loop ik dus de invalwijken wel
Ik heb contact gehad met de huisarts en heb een keelontsteking, hoop dat weer morgen beter wordt, vandaag even boodschappen gehaald en ik had het ijskoud.
Slapen gaat ook al niet, ga nu maar weer een poging wagen

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

324
Carla41 schreef:@postbezorger

die agenda,s heb je al vanaf maandag in huis. dat hoef je toch niet te bewaren tot de vrijdag.
ik was ze woensdag al weer kwijt. ik wil mijn huis niet vol hebben met 300 agenda,s
Ja maar ze hadden natuurlijk weer verkeerde enveloppen voor verkeerde wijk gegeven enzo.
Vandaag heb ik helemaal nog geen enveloppen gehad en ook geen agendas en ze weten ook niet wanneer ze wel komen ze denken woensdag.

Ik had voor dinsdag dus 91kilo en 155 kilo, voor vrijdag 82 kilo en 53 kilo. Totaal 381 kilo voor de hele week (heb het even nagekeken).
Sommige straten kon ik niet eens normaal lopen wat dan had ik 2 kratten tot de rand vol (1 krat oneven 1 krat even) voor 1 straat en dat dus voor enkele straten.

Er gaat zo veel extra tijd en werk in zitten daar vergis je je denk ik in. Plus ik ben geen robot. Op gegeven moment krijg je pijn in je benen van een te zware fiets trappen en pijn in je rug van te zware bundels.

jullie zullen me misschien een mietje vinden maar ik trok het even niet meer. Het was voor iedereen een gekkenhuis bij Sandd vorige week.

Hoeveel kilo had jij dan? geen 381 kilo denk ik.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

325
Nee geen 380 kilo. Maar zonder je 200 kg agenda,s . heb je 180 kilo post over 2 dagen. dat is 90 per slag.. is 2 keer uitrijden. dat valt toch wel te doen op 1 middag.
die agenda,s heb ik buiten de post om gedaan. gaat veel sneller. in 2,5 uur had ik 5 x het rondje gemaakt.

ik denk wel dat bezorgers zichzelf gaan tegenkomen als ze meer dan 2 wijken op 1 dag willen doen. met ook nog een extra order.

@Nijmegen Beterschap!
je had je gewoon ziek moeten melden vanmorgen voor alle wijken.
dat is overmacht.
vrijdag "kun je je geplande wijk terugnemen"? dat is aardig nijmegen? waarschijnlijk hebben ze geen vervanger voor vrijdag.
ik zou morgen bellen en aangeven dat je je geplande wijk doet en 1 van de andere 2 dan mogen ze voor de derde zelf een ander zoeken.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

326
Nou ook dit jaar gaat het weer niet foutloos met NPL agenda's. Vorige week ging bij mij alles goed.
Aantal agenda's en enveloppen, maar foutieve wijkplanning bezorging bon.
Deze week op maandag alleen de enveloppen gekregen agenda's komen vandaag of woensdag.
Nou geen ramp want bezorgen was vandaag een ramp sneeuw waar niet door heen te stappen was ruim een uur langer over mijn route gedaan als planning kan je nagaan zonder de agenda's. Die wel in die planning zaten. Hopelijk vrijdag beter weer dan zijn die agenda's zo weg in mijn route denk ik.(zijn er maar 29) niet zo'n grote wijk,maar wel uitgebreid in gebied. 2 x stukken van 2 km rijden dan 3 adressen. Bij stuk 1 2km terug en bij stuk 2 een 1 km terug stuk van 2 km met 8 adressen. Dan 4 km verderop 1 adres en 1 km verderop nog 1adres en dan 0.5 km verderop nog een industiegebied met meestal 15 adressen. Dan mag ik nog 1,5 km naar huis rijden. Meestal met de auto dus is tijdsplanning nog enigzins te halen en bij veel gewicht zoals vorig week met de agenda's alles in 1 keer mee.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

327
Agenda`s van deze week niet allemaal kunnen bezorgen. Is één kratje van een wijk van mij zoek, en daar zaten de enveloppen in. Vrijdag dus nog 39 te bezorgen. Vorige week alle agenda`s (330) kwijt om 13.00 uur woensdagmiddag. Gelukkig was het dooi toen ik begon vanmorgen, geen last gehad van gladde wegen.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

328
Carla41 schreef:Nee geen 380 kilo. Maar zonder je 200 kg agenda,s . heb je 180 kilo post over 2 dagen. dat is 90 per slag.. is 2 keer uitrijden. dat valt toch wel te doen op 1 middag.
die agenda,s heb ik buiten de post om gedaan. gaat veel sneller. in 2,5 uur had ik 5 x het rondje gemaakt.

ik denk wel dat bezorgers zichzelf gaan tegenkomen als ze meer dan 2 wijken op 1 dag willen doen. met ook nog een extra order.
.
Het was 20 kratten gewone post enkel voor vrijdag dat is geen twee rijden kan ik je vertellen. Ik weet niet op welke planeet jij woont.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

329
@Carla 41, ja ik had me helemaal ziek kunnen melden maar dat wou ik ze niet aan doen, dan zaten ze plots met 3 wijken in de maag en ze zijn nu al wanhopig want de ene na de andere ziekmelding komt binnen als ik zo de hulpvragen in mails zie.
Dus met moeite 2 wijken gelopen en vrijdag loop ik diezelfde, en 3 wijken zal ik nooit meer lopen al gaan ze op hun kop staan daar hebben ze nu zelf voor gezorgd.
Ik heb altijd gezegd dat ik dit niet voor het geld doe maar omdat ik het leuk vind, de lol is er op deze manier vanaf dat is simpel zat.
Heel misschien komt er wel een switch naar de concurrent maar dat hangt van diverse factoren af

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

330
postbezorger schreef: Ja maar ze hadden natuurlijk weer verkeerde enveloppen voor verkeerde wijk gegeven enzo.
Vandaag heb ik helemaal nog geen enveloppen gehad en ook geen agendas en ze weten ook niet wanneer ze wel komen ze denken woensdag.
Laat je niet gek maken, postbezorger. Als de boel niet tijdig aangeleverd wordt kunnen ze toch niet verwachten dat jij het op stel en sprong oplost? Ze mogen al blij zijn dát je het doet! En het gaat niet om de grootste, de zwaarste, snelste of wie het het moeilijkst heeft, maar of jij het in alle redelijkheid voor elkaar kan krijgen. Gosjepietje zeg, niemands leven hangt ervan af.
cron