Re: Bonus komt eraan

111
@lastpost
Bonus
Uit de advertentie van Sandd:
We gaan graag een langdurige relatie aan met al onze bezorgers. Om deze verbinding met jou als bezorger ook te waarderen, kom je na elk volledig jaar dat je voor Sandd werkt in aanmerking voor een bruto bonus oplopend van 3% tot 6% over het verdiende jaarsalaris.

Dat zou betekenen dat je vanaf het derde jaar steeds 6 % hoort te ontvangen :D er wordt inderdaad niet gesproken over alleen de eerste 3 jaar.
gevalletje vakbond?

Re: Bonus komt eraan

112
Als ik het desbetreffende artikel in de CAO nog eens lees, heb ik ook het idee dat dit niet zomaar kan. Nergens blijkt uit dat de bonus na drie jaar gestopt zou worden. Ik zou graag in contact komen met de OR van Sandd, maar kan zo gauw geen contactgegevens vinden. Iemand een idee hoe de OR te bereiken is? Vroeger kon je als werknemer van Sandd inloggen op een website van de OR en daar ook de OR-verslagen lezen, maar deze site lijkt niet meer te bestaan.

Re: Bonus komt eraan

114
Dit klopt natuurlijk van geen kant. Het zou een salarisverlaging van 6% betekenen voor trouwe bezorgers die Sandd zo graag aan zich wil binden. Niet zo slim, want hiermee wordt het tegenovergestelde bereikt: nog meer opzeggingen.

Volgens mij kan elke 1e jaars rechtenstudent de argumenten van Sandd gemakkelijk weerleggen. Het zou een leuke case zijn! Op de Facebook-pagina las ik dat er bezorgers zijn die het juridisch loket al hebben ingeschakeld. Ik zou dat eerst afwachten en vervolgens massaal gaan protesteren. Het e-mail adres van de GOR is volgens mij nog steeds: or@sandd.nl Maar je kunt natuurlijk ook een mail naar je contactpersoon sturen en daarin aangeven dat je het er niet mee eens bent en tevens vragen om jouw mail door te sturen naar de GOR.

Volg de ontwikkelingen op: https://www.facebook.com/groups/204841190000193/

Re: Bonus komt eraan

115
Nemrut schreef:Dit klopt natuurlijk van geen kant. Het zou een salarisverlaging van 6% betekenen voor trouwe bezorgers die Sandd zo graag aan zich wil binden. Niet zo slim, want hiermee wordt het tegenovergestelde bereikt: nog meer opzeggingen.

Volgens mij kan elke 1e jaars rechtenstudent de argumenten van Sandd gemakkelijk weerleggen. Het zou een leuke case zijn! Op de Facebook-pagina las ik dat er bezorgers zijn die het juridisch loket al hebben ingeschakeld. Ik zou dat eerst afwachten en vervolgens massaal gaan protesteren. Het e-mail adres van de GOR is volgens mij nog steeds: or@sandd.nl Maar je kunt natuurlijk ook een mail naar je contactpersoon sturen en daarin aangeven dat je het er niet mee eens bent en tevens vragen om jouw mail door te sturen naar de GOR.

Volg de ontwikkelingen op: https://www.facebook.com/groups/204841190000193/
Ik ben blij om te horen dat het juridisch loket al is ingeschakeld. Mijn contactpersoon heb ik meteen gemaild toen bleek dat er geen bonus kwam, dat was de eerste stap. Voordat ik verder ga, zal ik inderdaad eerst de berichten lezen in die Facebookgroep, bedankt voor de tip en voor het e-mailadres van de GOR. :)

Re: Bonus komt eraan

116
Nemrut schreef:Dit klopt natuurlijk van geen kant. Het zou een salarisverlaging van 6% betekenen voor trouwe bezorgers die Sandd zo graag aan zich wil binden. Niet zo slim, want hiermee wordt het tegenovergestelde bereikt: nog meer opzeggingen.

Volgens mij kan elke 1e jaars rechtenstudent de argumenten van Sandd gemakkelijk weerleggen. Het zou een leuke case zijn! Op de Facebook-pagina las ik dat er bezorgers zijn die het juridisch loket al hebben ingeschakeld. Ik zou dat eerst afwachten en vervolgens massaal gaan protesteren. Het e-mail adres van de GOR is volgens mij nog steeds: or@sandd.nl Maar je kunt natuurlijk ook een mail naar je contactpersoon sturen en daarin aangeven dat je het er niet mee eens bent en tevens vragen om jouw mail door te sturen naar de GOR.

Volg de ontwikkelingen op: https://www.facebook.com/groups/204841190000193/
Ik moet zeggen dat de tekst onduidelijk is. Maar heb gelezen na 3 volledige dienstjaren 6% dus elk volgend jaar ook 6%. Want er staat mijns inzien ook niet duidelijk geschrevendat het na 3 jaar afgelopen is met de bonus. Inderdaad geen extra binding met Sandd. Reden om ontslag te nemen en na een maand opnieuw opbouwen
ben benieuwd na uitslag van juridisch loket. Dat postservice deze bonus niet krijgt ligt volgens mij aan het feit dat deze niet onder CAO postbezorgers valt daar ze ook foldersbezorging doen. Weet ook niet of Sandd de opdrachtgever postservice deze bonus uitbetaald. Als dit wel het geval is zou het ook ten goede moeten komen aan de postbezorger. Zullen we wel niet achterkomen want Sandd zal dit wel niet willen vertellen.

Re: Bonus komt eraan

117
schorre kikker schreef:Reden om ontslag te nemen en na een maand opnieuw opbouwen
Dit werd al door meer bezorgers gesuggereerd.

Je loopt dan wel het risico dat je je "eigen" wijk(en) kwijtraakt, of een tijdje op de wachtlijst komt te staan.
Maar ik overweeg serieus om dat zo te doen, mocht de uitkomst van het juridisch loket negatief uitvallen.

Re: Bonus komt eraan

120
Nemrut schreef:Dit klopt natuurlijk van geen kant. Het zou een salarisverlaging van 6% betekenen voor trouwe bezorgers die Sandd zo graag aan zich wil binden. Niet zo slim, want hiermee wordt het tegenovergestelde bereikt: nog meer opzeggingen.

Volgens mij kan elke 1e jaars rechtenstudent de argumenten van Sandd gemakkelijk weerleggen. Het zou een leuke case zijn! Op de Facebook-pagina las ik dat er bezorgers zijn die het juridisch loket al hebben ingeschakeld. Ik zou dat eerst afwachten en vervolgens massaal gaan protesteren. Het e-mail adres van de GOR is volgens mij nog steeds: or@sandd.nl Maar je kunt natuurlijk ook een mail naar je contactpersoon sturen en daarin aangeven dat je het er niet mee eens bent en tevens vragen om jouw mail door te sturen naar de GOR.

Volg de ontwikkelingen op: https://www.facebook.com/groups/204841190000193/
Nemrut, ik wacht nog steeds op toelating tot die facebookgroep en kan de berichten daar helaas dus nog niet lezen. Kun jij me misschien vertellen wat de stand van zaken is m.b.t. de bezorgers die het juridisch loket hebben ingeschakeld?
cron