Re: Bonus komt eraan

121
DeVrouw schreef:Nemrut, ik wacht nog steeds op toelating tot die facebookgroep en kan de berichten daar helaas dus nog niet lezen. Kun jij me misschien vertellen wat de stand van zaken is m.b.t. de bezorgers die het juridisch loket hebben ingeschakeld?
Er zijn daarover geen nieuwe ontwikkelingen gemeld.

Vreemd dat je nog steeds niet toegelaten bent. Ik zie dat er dagelijks nieuwe leden bijkomen. Misschien nogmaals een verzoek indienen?

Re: Bonus komt eraan

122
Er zijn daarover geen nieuwe ontwikkelingen gemeld.

Vreemd dat je nog steeds niet toegelaten bent. Ik zie dat er dagelijks nieuwe leden bijkomen. Misschien nogmaals een verzoek indienen?
Bedankt Nemrut. Zeker vreemd, ik ga er nog maar eens achteraan dan (ik had al een tweede verzoek ingediend, maar zonder succes dus).

Re: Bonus komt eraan

123
@DeVrouw: al toegelaten tot de Facebook-groep?

Bonusregeling:
Het juridisch loket verwijst naar artikel 45 in de cao: de klachtenregeling.
Hun advies is om het geschil voor te leggen aan de geschillencommissie.

Ik krijg de indruk dat iemand uit de groep dat ook daadwerkelijk gaat doen.

Re: Bonus komt eraan

124
Nemrut schreef:@DeVrouw: al toegelaten tot de Facebook-groep?

Bonusregeling:
Het juridisch loket verwijst naar artikel 45 in de cao: de klachtenregeling.
Hun advies is om het geschil voor te leggen aan de geschillencommissie.

Ik krijg de indruk dat iemand uit de groep dat ook daadwerkelijk gaat doen.
@Nemrut, het heeft even geduurd, maar ik ben inmiddels toegelaten tot de groep en kan alles nu volgen. Bedankt nog! :)

Re: Bonus komt eraan

125
Als ik geen bonus krijg dit jaar, stop ik ermee. Ik verwacht dat meerdere bezorgers dat gaan doen. Dit is misbruik maken van de kleine lettertjes in het CAO contract door Sandd. Als je het contract letterlijk leest staat er inderdaad niks over dat je na het 3e jaar ook nog een bonus krijgt. Maar de bonus is toch duidelijk bedoeld voor bezorgers die al langere tijd bezorgen.

Ik zie trouwens niks over de bonus in die facebook groep.. alleen maar leuke berichtjes. Tenzij het ergens verborgen staat dat ik het niet kan vinden ofzo? :|

Re: Bonus komt eraan

126
bucky666 schreef:Als ik geen bonus krijg dit jaar, stop ik ermee. Ik verwacht dat meerdere bezorgers dat gaan doen. Dit is misbruik maken van de kleine lettertjes in het CAO contract door Sandd. Als je het contract letterlijk leest staat er inderdaad niks over dat je na het 3e jaar ook nog een bonus krijgt. Maar de bonus is toch duidelijk bedoeld voor bezorgers die al langere tijd bezorgen.
Ik ben het met je eens en verwacht ook dat er meer bezorgers op zoek gaan naar een beter betaalde (bij)baan, zeker nu de economie aantrekt en er veel openstaande vacatures zijn. Ik heb mij ook bedacht en ga ook stoppen als het bonussysteem zo blijft als Sandd het nu interpreteert. Ik weiger om 6% in te leveren en weer tegen het minimumloon te moeten werken. Regelmatig zit ik zelfs daaronder, aangezien ik bij weinig post niet uitkom met de normuren. Naar verwachting gaan de volumes alleen maar verder omlaag en levert het (bij)baantje dus steeds minder op.

Mijn verwachting was dat in een nieuw af te sluiten cao de staffel gewoon door zou lopen: dus na 4 jaar 8%, na 5 jaar 10% enz. Een ancienniteitsbonus dus, zoals gebruikelijk is bij veel bedrijven. Helaas is dat dus niet het geval en wordt er zelfs niet onderhandeld over een nieuwe cao. Sandd probeert er dus goedkoop vanaf te komen door vast te houden aan de oude cao. Tja de loonkosten zijn vanaf januari flink gestegen, omdat 80% van de bezorgers een arbeidsovereenkomst moet hebben. Die kosten moeten ergens vandaan gehaald worden en de trouwe bezorgers zijn de klos.
bucky666 schreef:Ik zie trouwens niks over de bonus in die facebook groep.. alleen maar leuke berichtjes. Tenzij het ergens verborgen staat dat ik het niet kan vinden ofzo? :|
Dan heb je niet goed gezocht. Je moet wel een flink eind terugscrollen, want er zijn geen nieuwe berichten over geplaatst. Je kunt ze sneller vinden door de zoekterm "bonus" in te geven bij "zoeken in deze groep" dan kom je de berichten vanzelf tegen.

Re: Bonus komt eraan

127
bucky666 schreef:Als ik geen bonus krijg dit jaar, stop ik ermee. Ik verwacht dat meerdere bezorgers dat gaan doen. Dit is misbruik maken van de kleine lettertjes in het CAO contract door Sandd. Als je het contract letterlijk leest staat er inderdaad niks over dat je na het 3e jaar ook nog een bonus krijgt. Maar de bonus is toch duidelijk bedoeld voor bezorgers die al langere tijd bezorgen.
:|
Als je de cao zo letterlijk moet nemen dan hoef je dus ook alleen maar geadresseerde post te lopen, geen huis aan huis, kandidatenlijsten e.d.

Re: Bonus komt eraan

128
Nemrut schreef:
bucky666 schreef:Ik zie trouwens niks over de bonus in die facebook groep.. alleen maar leuke berichtjes. Tenzij het ergens verborgen staat dat ik het niet kan vinden ofzo? :|
Dan heb je niet goed gezocht. Je moet wel een flink eind terugscrollen, want er zijn geen nieuwe berichten over geplaatst. Je kunt ze sneller vinden door de zoekterm "bonus" in te geven bij "zoeken in deze groep" dan kom je de berichten vanzelf tegen.
Ah bedankt.. ik heb het gevonden, eindelijk. Er zijn inderdaad wel een aantal mensen die dit ook niet leuk vinden. Maar ik las ook dat velen bij onderaannemers zitten en nooit een bonus hebben gehad, bv. in Limburg.

Weet iemand toevallig of het tegenwoordig mogelijk is om bij Sandd en PostNL tegelijk te werken? (d.w.z. of PostNL dit toelaat?).. Dan kan ik alvast solliciteren bij PostNL en als ik dan aangenomen ben, zeg ik de baan bij Sandd op. Ben ik ook van dat saaie sorteerwerk af en hoef ik niet steeds thuis te zijn om te wachten op de post.

Re: Bonus komt eraan

129
Jahoor dat mag sinds een paar jaar. Ik heb een hoop collega's die en bij Sandd en bij Postnl werken. Doen ze de post voor Sandd 's morgens en als ze klaar zijn, eten ze thuis een boterham en trekken hun Postnl jas aan en gaan voor Postnl op pad.

Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan. Voor zowel Postservice als Postnl gewerkt. Ik had twee verschillende wijken, dus ze hoefden niet bang te zijn dat ik de post gecombineerd bezorgde.

Re: Bonus komt eraan

130
slagvaardige schreef:Jahoor dat mag sinds een paar jaar. Ik heb een hoop collega's die en bij Sandd en bij Postnl werken. Doen ze de post voor Sandd 's morgens en als ze klaar zijn, eten ze thuis een boterham en trekken hun Postnl jas aan en gaan voor Postnl op pad.

Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan. Voor zowel Postservice als Postnl gewerkt. Ik had twee verschillende wijken, dus ze hoefden niet bang te zijn dat ik de post gecombineerd bezorgde.
ah.. handig om te weten! :)
cron