Re: Bonus komt eraan

131
@Bucky666, ik had (ongeveer) dezelfde wijken voor PS en PostNL, de bewoners vonden dat helemaal geweldig ("komt je tweelingzus ook nog vanmiddag?"). In de nieuwe contracten staat dat het mag, je moet wel melden dat je voor een concurrent werkt.

Re: Bonus komt eraan

132
Uit coulance wordt de anciënniteitsbonus éénmalig voor een vierde jaar in april uitgekeerd.
Nee Sandd, bij gebrek aan een nieuwe cao hebben bezorgers, die er al die jaren voor gewerkt hebben, daar gewoon recht op!

Re: Bonus komt eraan

134
Carla41 schreef:voor het 4e jaar en hoeveel procent wordt het dan nemrut?
Ik heb zelf nog geen brief ontvangen. Vanochtend was het salaris over maart plus de bonus bijgeschreven.
Aan het totaalbedrag te zien is het gelijk aan het 3e jaar, dus opnieuw 6%.

Iemand schreef op Facebook:
"Maar in de brief staat ook dat ze met de OR gaan praten over het gehele arbeidsvoorwaardepakket,
er zullen dan veranderingen komen. Wat er veranderd staat er niet bij."

Re: Bonus komt eraan

135
Nemrut schreef:
Carla41 schreef: Iemand schreef op Facebook:
"Maar in de brief staat ook dat ze met de OR gaan praten over het gehele arbeidsvoorwaardepakket,
er zullen dan veranderingen komen. Wat er veranderd staat er niet bij."
Ik dacht dat voor de arbeidsvoorwaarden in eerste instantie de vakbond(en) de aangewezen partij zijn en niet de OR?

Overigens vraag ik me af of degene met een OVO ook de bonus hebben gekregen. Ik zelf heb nog niets ontvangen of een bericht hierover gekregen.

Re: Bonus komt eraan

136
Sanddyman schreef:Ik dacht dat voor de arbeidsvoorwaarden in eerste instantie de vakbond(en) de aangewezen partij zijn en niet de OR?
Dat klopt, maar vooruitlopend op cao-onderhandelingen kunnen de arbeidsvoorwaarden wel besproken worden met de directie.
Sanddyman schreef:Overigens vraag ik me af of degene met een OVO ook de bonus hebben gekregen. Ik zelf heb nog niets ontvangen of een bericht hierover gekregen.
Ja, alle bezorgers die een volledig jaar gewerkt hebben ontvangen een bonus. Cao-bezorgers worden rond de 10e van de maand uitbetaald en OvO-bezorgers maandelijks wat later. Nog even geduld hebben dus!

Re: Bonus komt eraan

137
Nemrut schreef:
Sanddyman schreef:Ik dacht dat voor de arbeidsvoorwaarden in eerste instantie de vakbond(en) de aangewezen partij zijn en niet de OR?
Dat klopt, maar vooruitlopend op cao-onderhandelingen kunnen de arbeidsvoorwaarden wel besproken worden met de directie.
Sanddyman schreef:Overigens vraag ik me af of degene met een OVO ook de bonus hebben gekregen. Ik zelf heb nog niets ontvangen of een bericht hierover gekregen.
Ja, alle bezorgers die een volledig jaar gewerkt hebben ontvangen een bonus. Cao-bezorgers worden rond de 10e van de maand uitbetaald en OvO-bezorgers maandelijks wat later. Nog even geduld hebben dus!
In de brief staat: "met de GOR gaan wij binnenkort in gesprek over het gehele arbeidsvoorwaardenpakket, er zullen dan veranderingen komen" Geen woord over de vakbonden.

De vergoeding is inmiddels bijgeschreven maar geen bonus. :cry:

Re: Bonus komt eraan

138
Sanddyman schreef:De vergoeding is inmiddels bijgeschreven maar geen bonus. :cry:
Vreemd: heb je voorgaande jaren wel een bonus ontvangen en als dat het geval is welke maand?

Schorre kikker schreef nl. een tijdje geleden op dit forum: "Bonus wordt 2 maanden betaald na jaar volledige dienstbetrekking en is dus voor iedereen verschillende datum."

Als je rechtstreeks voor Sandd werkt maakt het niet uit of je OvO- of cao-bezorger bent. Als je voor een subcontractor werkt ontvang je helaas géén bonus.

Re: Bonus komt eraan

139
Sanddyman schreef:Bericht gekregen van Sandd dat nu na inmiddels een jaar post bezorgd te hebben de bonus uitbetaald wordt. Dit is dus niet op basis van kalenderjaar maar op basis van bezorgduur (12 maanden).
Dit is jouw eigen reactie d.d. 8 juli 2015 over de bonus.

Volgens mij heb je de bonus nog tegoed en ontvang je die in juli. Omdat je blijkbaar na 1 januari 2014 met postbezorgen bent begonnen en dan ook nog in de loop van het jaar, wordt die later uitgekeerd. Ik zou zeggen kijk het even na bij de betalingen over vorig jaar en je weet het zeker!

Re: Bonus komt eraan

140
Nemrut schreef:
Sanddyman schreef:Bericht gekregen van Sandd dat nu na inmiddels een jaar post bezorgd te hebben de bonus uitbetaald wordt. Dit is dus niet op basis van kalenderjaar maar op basis van bezorgduur (12 maanden).
Dit is jouw eigen reactie d.d. 8 juli 2015 over de bonus.

Volgens mij heb je de bonus nog tegoed en ontvang je die in juli. Omdat je blijkbaar na 1 januari 2014 met postbezorgen bent begonnen en dan ook nog in de loop van het jaar, wordt die later uitgekeerd. Ik zou zeggen kijk het even na bij de betalingen over vorig jaar en je weet het zeker!
Ikzelf ben ruim voor 1 januari 2014 begonnen. Het bericht van Sandd van toen had betrekking op een gezinslid dat inderdaad later en midden in het jaar was begonnen. (Blijkt niet uit mijn post van toen omdat het alleen maar extra informatie zou zijn die er in die reactie niet direct toe deed.)
Ik werk direct voor Sandd dus zou mijn bonus nu gekregen moeten hebben.
cron