Re: Onverzekerd

31
Zorg dat je een goede WA verzekering hebt, ik neem toch aan als je een beetje sense in je donder hebt dat je die wel hebt.
Lees de lettertjes goed idd, anders zoek je een andere maatschappij.

Re: Onverzekerd

32
Misschien domme vraag (i know domme vragen bestaan niet) maar welke WA verzekering zou dan moeten hebben want er zijn er meerdere. WA particulier kom je denk ik niet ver, het Opzicht is meestal niet verzekerd. Kom je dan denk ik toch al gauw bij WA zakelijk uit..
Ik werk voor Reli groep als OVO'er, in het contract staat dat je niet WA verzekerd bent en je daar zelf voor moet zorgen.

Re: Onverzekerd

33
Een WAP verzekering (Wettelijk Aansprakelijk Particulier) kun je alleen zelf afsluiten bij een verzekeringsmaatschappij.
Kort gezegd dekt het de schade die jij ( en je huisgenoten en huisdieren) toebrengt aan willekeurige derden.
De dekking loopt soms tot € 30 miljoen . Auto en, motor en brommer, kortom alles met kenteken vallen niet onder de WAP, die hebben een verplichte eigen verzekering.
Werkgevers kunnen ook een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten voor hun personeel, maar dan heet het het waarschijnlijk anders.

Bedenk wel dat als je tijdens je werk schade veroorzaakt bij een klant, dit voor jouw WAP geen willekeurige derde is. Via je baas heb je immers een opdracht om daar je werk te doen. Die schade wordt dus gedekt door de verzekering van je werkgever. Specifieke info is bij elke verzekeraar te vinden of op het internet.

Re: Onverzekerd

35
Toch even checken bij je werkgever,.
Bij OVO ben je inderdaad geen werknemer, dus zal jezelf een WAP dienen af te sluiten. Voor de zekerheid dan ook even wat info opvragen bij de verzekeraar, of je gedekt bent tijdens je postloop.
cron