Re: loonstrook/uitbetaling cao

11
Volgens mij was het dit...

De norm voor het sorteren is ca 420 poststukken per uur en de vergoeding 2 eurocent per poststuk.
Met 420 stuks per uur haal je het minimumuurloon. Ik weet dat er sorteerders zijn die dat halen en sommige zitten daar nog boven maar dat is wel in gunstige omstandigheden dwz lekker veel ruimte om alles kwijt te kunnen evt een sorteerkast.
Ik heb 420 in een uur nog nooit gehaald.

De adresvergoeding is 4 eurocent per stop en de norm is 17 seconden per stop. Als je 17 seconden per stop gaat afzetten op het minimumuurloon dan kom je uit op 4 eurocent per stop.
En dan is er nog de wijkvergoeding. Die is gebaseerd op het aantal kilometers dat je op de fiets aflegt tijdens een bezorgdag.

Peter

Re: loonstrook/uitbetaling cao

12
@peter

die wijkvergoeding is mij tot nu toe niet echt helder.
tegenwoordig valt onder de Basisvergoeding: de afmeld, opslag- en wijkvergoeding
afstand van je wijk van begin tot eindpunt.. maar niet de afstand tot voordeur.

als je het sorteren en bezorgen los blijft zien dan kom je bij sorteren wel tijd te kort. in combinatie met bezorgen kom ik wel uit.
ik accepteer als ik eind van de maand na 8/9 slagen een verschil heb van Maximaal 2 uur. dat is ongeveer 15 min. per slag.

Mijn tempo met sorteren thuis is echt minder dan op het depo.. ( ik kan het vergelijken want ik heb het daar gedaan)
toch blijf ik zeggen dat 350 per uur voor mij realistischer is dan de 400/420.

en tijdens bezorgen maak ik tijd voor een praatje. .
maar als ik dat niet zou doen en stug zou doorwerken zonder te racen ben ik wel sneller thuis.

Re: loonstrook/uitbetaling cao

13
Tijd voor praatjes, die trek ik af van de totaaltijd, het blijft dan ongeveer want ik ga niet op mijn horloge staan te kijken hoelang ik heb staan te kletsen maar ik denk dat de berekeningen gemaakt zijn onder de meest gunstige omstandigheden.
Misschien iets om in de O.R. te laten bespreken of voor de bonden voor het volgende cao, als Sandd winst maakt kan er wel wat af voor de bezorgers vind ik.
cron