Welke fiets voor postbezorgen

1
Ik als beginnende postbezorger bij PostNL overweeg om een fiets van Postbike te kopen, zit alleen te twijfelen tussen de eenvoudige zonder versnelling en de uitvoering met 3 versnellingen. Wat is jullie advies? Gebruik je de 3 versnellingen, of liever geen versnelling, wat er niet opzit kan ook niet kapot. Heeft iemand ervaring met de fiets van postbike.
Vast bedankt voor de reacties

Mvg. Jaap

Re: Welke fiets voor postbezorgen

2
Hi, ik bezorg elke dag de post in een industriewijk met de PostBike (3 versnellingen).. 15 tot 20 kilometer per dag.. goede ervaringen mee (de prijs in acht nemend).
Ik ervaar deze fiets als een eenvoudig werkpaard, zwaar, lomp, lelijk maar wel aardig degelijk, geef 'm elk half jaar een beurt bij een goede fietsenmaker en je hebt een prima fiets. Ik zou niet zonder die 3 versnellingen kunnen, eigenlijk alleen de eerste 2 gebruik ik, de derde is voor mij nooit nodig of wenselijk.
In deze periode lijkt er wel elke dag sprake te zijn van storm en is de eerste versnelling niets minder dan een zegen.. het is tenslotte best een lompe fiets, niet voor lekker soepel fietsen.. heb er zelf 2 in bezit, het enige wat tot nu toe moest worden vervangen waren de trappertjes, de kettingkast en binnenkort een kettinkje denk ik ;)
cron