Van DHL naar Sandd, hoe ben je overgestapt?

Ik wilde al stoppen en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om niet verder te gaan.
Totaal aantal stemmen: 2 (8%)
Ik heb niet gewacht en ben zelf gaan solliciteren en kan nu terecht bij Sandd.
Totaal aantal stemmen: 6 (24%)
Ik heb niet gewacht en ben zelf gaan solliciteren bij Sandd, maar heb nog niets gehoord.
Totaal aantal stemmen: 4 (16%)
Ik heb niet gewacht en ben zelf gaan solliciteren en kan nu terecht bij een ander postbedrijf.
Totaal aantal stemmen: 1 (4%)
Ik heb afgewacht en Sandd heeft contact met mij opgenomen, nu heb ik een wijk bij Sandd.
Totaal aantal stemmen: 3 (12%)
Ik heb afgewacht en Sandd heeft contact met mij opgenomen, toch kan ik geen wijk krijgen bij Sandd.
Totaal aantal stemmen: 7 (28%)
Ik heb afgewacht en niets gehoord van Sandd.
Totaal aantal stemmen: 2 (8%)
Totaal aantal stemmen: 25

Re: De van DHL naar Sandd Poll

32
fiets schreef:...verdiensten om en nabij 't zelfde, alleen moet ik nog zien hoe dat met die belasting zit...argh
Vorig jaar heb ik 2000 Euro Sandd verdiensten opgegeven bij de BD onder 'inkomsten uit overige werkzaamheden'. Ik moet alleen 4,95% Zorgverzekeringswet afdragen.

Re: De van DHL naar Sandd Poll

33
Dat zal morgen best wennen zijn. Vanaf december 2004 heb ik op donderdag post voor SMN bezorgd en nu is er op donderdag geen post meer. Ik kreeg wel post van GICO-post. Die heeft het van Post en Mail in Breda overgenomen. Maar dat kleine beetje post gaat bij de post van Sandd op vrijdag. Dat weten ze en dat is o.k. Voor vrijdag krijg ik bijna 700 poststukken want ik heb nu even een week de wijk van mijn collega erbij. Die is op vakantie. Zal de trolley wel even erg missen. Ook voor mijn folderwijk van netwerk VSP (waarvoor dat ding ook heel handig is).
Hopelijk krijg ik hem heel spoedig van Sandd. Kreeg pas een brief van Sandd met de vermelding dat ze nu weten dat ik bij SMN werkte en dat ik eventueel wel een extra wijk kon aanhouden. Nou ja, prima. Ik had al 3 wijken dus zolang het kan houd ik die mooi. Nu maar hopen dat depot Dongen een doorstart kan maken met een ander postbedrijf. Welk maakt mij niet uit als het maar post is.

Re: De van DHL naar Sandd Poll

34
koogje5 schreef:Ik werk bij depot Zoetermeer, maar loop in Berkel en rodenrijs. Volgens mijn depothouder zijn er 35 aanmeldingen
geweest voor VSP netwerk en er zijn er maar uiteindelijk 5 geworden die daarvoor gaan werken.
depot Zoetermeer neemt ook het werk weer over van dhl depot Waddinxveen deze zou VSP gaan doen, maar via via hoorde ik dat hij het niet krijgt. Via een uitnodigingsbrief van uit Zoetermeer om bij VSP aan de slag te gaan ons (mijn vrouw en ik) aangemeld.
In deze brief stond ook dat zij per augustus de zelfde wijk indeling gaan maken als bij DHL :?: :?: :?: Ik neem aan dat er bij Vsp berzorgers niet op zitten te wachten om een deel van hun wijk in leveren :!:
En ik denk ook niet dat nu DHL is gestopt dat VSP het drukker zou krijgen.
Nu zijn wij ook aangemeld bij Sandd daar hebben we nu wijken om in te vallen, hopelijk na de vakantie VSP OF SANDD of allebei. Het is wel wennen na 12 jaar post te doen en nu even niets om het hand te hebben, nou ja niets vrijdag een wijkje Sandd en dan over een paar weken weer.

Re: De van DHL naar Sandd Poll

35
Voor VSP heb ik ook een tijdje gelopen, maar de verdiensten waren heel erg wisselend. Eens in de 3 maanden had je Ziggo Magazine en een blaadje van de Nuon, en dan had ik al gauw EUR 50 voor ongeveer 3 uur werk, dat was wel O.K. Maar veel vaker had ik amper 100 poststukken voor EUR 5, en dan moest ik toch de hele bij 1000 afgiftepunten tellende wijk door, en dan bij een flat zonder bussenfront (dus gewoon de galerijen op- en aflopen) helemaal naar de 4e (geen lift) voor 1 brief. Dus daar ben ik snel mee gestopt. Nu zit ik bij TNT. De vrijheid is iets minder, omdat de tijdskaders wat strakker zijn. De post is er dagelijks om 11.00 uur, en moet in principe voor 17.00 uur in de bus liggen.

Daar staat tegenover dat het veel beter betaalt, dat ik gewoon verzekerd ben voor bijv. WA, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid (wat je bij Sandd, VSP en DHL dus niet bent, met alle evt risico's van dien), en dat ik reparatiebonnetjes voor m'n fiets gewoon kan declareren en vergoed krijg.

Re: De van DHL naar Sandd Poll

38
Postbode 21. Jij werkt dan zeker niet bij Sandd? Want als je daar al werkt neemt de TNT je toch helemaal niet aan? Kun je daar 3 dagen per week werken? Als je dan 4 uur per dag werkt zit je nog maar aan 12 uur (dus ruim onder de 15 of 25 uur die je daar schijnt te mogen werken). Hebben ze daar handige routes? Heb je een trolley of alleen een schoudertas of fietstas? Ben ik zomaar nieuwsgierig naar. Moet je er ook folders tussen voegen? Dat laatste lijkt me knap lastig.

Weet jij nog iets over de eventuele doorstart van de DHL depots? Er was toch misschien sprake van de Hollandse Post Groep of VSP? Weet je al wat meer? Toch vreemd dat we van te voren nooit iets over die postgroep gehoord of gelezen hebben. Toch schijnen ze professioneel bezig te zijn. Compleet met website. Ik kan in september wel een week van iemand van VSP geadresseerd overnemen. Die gaat dan met vakantie. Toch nog gaaf al heb ik liever een vaste wijk voor het hele jaar. Maar ja, ik blijf hopen. En op die doorstart hoop ik ook. Voor Sandd zou dat natuurlijk heel wat minder zijn zo'n nieuwe concurrent.

Re: De van DHL naar Sandd Poll

40
@Postbode7

mijn vraag naar tineke is uit interesse....
ik werk voor sandd. ;)

vsp heeft 5 (voormalige) dhl depots geselekteerd om hun post laten rondbrengen.
elders op de forums wordt geschreven welke dat zijn.

holland post groep.... ?
echte grote concurrent van postnl/ sandd wordt dat niet zomaar.


ik denk alleen dat staatssecretaris Bleker niet gaat toestaan dat allerlei kleinere nieuwe postbedrijven,
de wet om iedereen een cao aan te moeten bieden , weer proberen te omzeilen...
cron