Re: postboy

11
Dank je wel voor je welkom..
Ik werk via een dochteronderneming bij Sandd. Nu heb ik aan m'n baas gevraagd of ik evt. via hun mag bestellen, en dat mag, maar dan moet ik wel een berijf weten die ze verkoopt.
Op internet weet ik ze niet te vinden, vandaar mijn vraag hier.....

Groetjes van Angelique

Re: postboy

13
In bepaalde wijken is een postboy ideaal. Ik zie ze vaak in de binnenstad ermee lopen. Zelf heb ik de postboy geprobeerd in mijn eigen wijk maar dat was geen succes. Ik heb een wijk met smalle trottoirs die soms ook nog worden geblokkeerd door kliko's of geparkeerde fietsen. Bovendien moest ik steeds stoepje op stoepje af en dat was een zware belasting voor mijn armen, om maar te zwijgen van de sneeuwval die door mensen vaak niet worden opgeruimd. De wieltjes lopen dan zo vast.
Je moet het gewoon een keer uitproberen om erachter te komen of het ook werkt voor jou.

Re: postboy

14
Foreverfriend schreef:Goedendag,

Ik ben nieuw op het forum en ben hier terecht gekomen, omdat ik ook op zoek ben naar een postboy.
Nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig waar jij zo'n wagen kunt kopen en kun je die dan ook achter je fiets hangen?

Groeten van Angelique

Bij DHL krijg je ze gewoon in bruikleen.

Re: postboy

15
Dit is ideaal voor stedelijk gebied met name de grote steden of waar brede stoepen zijn,anders een crime!Of je moet sportschoolachtige oefeningen waarderen, powerliften dus.

Re: postboy

16
Over postboy gesproken. Ik noem het een posttrolley. Ik had er een bij Selektmail. Sandd kocht die dingen over en nu heb ik er een van Sandd. Ik ben daar meteen achteraan gegaan toen ik wist dat ik hem bij Selektmail zou moeten inleveren. Ik kon dat ding niet meer missen. Wat ben ik blij dat ik hem terug heb! Heb hem al diverse keren voor zowel post als folders gebruikt. Voor de post gebruik ik hem als ik veel tot heel veel post heb en zowat huis aan huis. Er kan zo lekker veel in dat ik zowat de hele grote wijk in één keer kan lopen. Voor de folderwijk gebruik ik hem altijd. Kan er diverse korte en een lange straat in één keer mee lopen. De hoeveelheid straten die ik tegelijk kan meenemen hangt af van het gewicht en van de dikte van die folderpakketten. En die dingen kunnen bij netwerk VSP aardig dik zijn. Ik weet dat PostNl (vroegere TNT) ook posttrolleys heeft. Heb hen er ook wel mee zien rijden. Die zien er wat anders uit. De tassen zijn minder breed dan die van Sandd en Netwerk VSP. Ze hebben er meestal zo'n 3 tassen aanhangen. Die van Sandd en Netwerk VSP zijn lekker groot. Kan vet veel in. En dát is toch handig. Echt wel. En ik loop ook lekker door. Nu weer wel nu mijn knie weer over is. Toen ik net gevallen was en dat ding gekneusd was liep ik als een oude taart zo langzaam. Wel te rusten.

Re: postboy

20
Hangt waarschijnlijk van je wijk af of het handig is. Bij postNL is er een wijk in een winkelcentrum waar je niet mag fietsen. De man die deze wijk heeft zie ik ook altijd met een posttrolley. In de wijken die ik zelf meestal heb met allerlei bloembakken, muurtjes en hekjes lijkt het me heel onhandig, omdat je de postrolley niet op slot kunt zetten.

Ik heb er een keer eentje gebruikt toen ik een lekke band had en alle leenfietsen al uitgeleend waren. Wat was ik blij dat ik de dag erop gewoon weer op mijn fiets kon bezorgen (gewoon weer lekker mijn fiets neerzetten, stukje oneven nr's, stukje even nr's en naar het volgende rondje fietsen); niet mijn ding dus zo'n postrolley, maar dat zal voor iedereen en per wijk waarschijnlijk verschillen.
cron