Boete bij het niet aan of afmelden??

1
Er staat bij mij vandaag op de brief dat boetes vanaf nu worden doorberekend aan de bezorger voor het niet aan of afmelden. Dit lijkt me geen goede ontwikkeling en een systeem met een positieve beloning zoals bij Sandd lijkt me stukken beter. Hoe denken jullie daar over?

Re: Boete bij het niet aan of afmelden??

3
Positieve beloning werkt natuurlijk altijd beter (we blijven in ons hart natuurlijk altijd een beetje kleine kinderen ;) )

Maar zonder flauwekul, het is natuurlijk wel een beetje raar om boetes uit te gaan delen voor het aan- en afmelden. Het gaat er toch om dat je de post goed bezorgt?

Misschien kun je het beste op je bezorgdagen op vaste tijden een alarmpje in je mobieltje zetten dat je je nog moet aan- of afmelden, dan kun je het niet vergeten...

Groetjes, wandelaar

Re: Boete bij het niet aan of afmelden??

4
Ja, waar je voor wordt vergoed, wordt het verplicht om af te melden. Dit is ook bij Sandd 0.20 eurocent..
Bij Sandd hoef je je niet aan te melden, alleen op de bezorgdag af te melden.
Voor elke bezorgdag krijg je dan ook nog 250 bikkels, die je dan kunt gebruiken om allerlei dingetjes van de kunnen bestellen. Als extraatje dus van Sandd.
(onder het Sanddforum op deze site is al een onderwerp: sparen via het "bikkelsysteem" (Y) :)

Maar om boetes uit te gaan delen wanneer je je een keer niet hebt afgemeld....tsja... dan kunnen ze toch die 0.20 cent in mindering brengen, die je dan normaal vergoed krijgt, voor het afmelden... Het zijn wel gemaakte afspraken...
ik zie afmelden ook min of meer om aan te geven aan de bezorgmanager, dat de bezorging klaar is, en wanneer er dan vragen van geadresseerden komen waar de Sanddpost blijft, is dit een sein dat de bezorger al is geweest, maar dat er dit keer dan niets bij was...

Re: Boete bij het niet aan of afmelden??

6
bezorgster schreef:Ik heb mij zelf aangeleerd, dat zodra ik binnen kom na de laatste post, de computer opstart en mij meteen afmeldt.
Dan wordt het vanzelf routine en vergeet je het niet. Tenminste tot op heden heb ik het nog niet vergeten.
Same here ik kom binnen als ik klaar ben, en het eerste wat ik doe is afmelden.
De comp. staat hier de hele dag gewoon aan, en de eerste 2 weken ofzo heb ik als geheugensteuntje
een briefje op mijn beeldscherm geplakt om het niet te vergeten. Maar inderdaad, het wordt routine,
en ik vergeet het nooit.

Re: Boete bij het niet aan of afmelden??

7
bezorgster schreef:Ik heb mij zelf aangeleerd, dat zodra ik binnen kom na de laatste post, de computer opstart en mij meteen afmeldt.
Dan wordt het vanzelf routine en vergeet je het niet. Tenminste tot op heden heb ik het nog niet vergeten.
Daar sluit ik me ook bij aan. Standaard als ik van de laatste postronde terugkom, ga ik me eerst afmelden. Ik ben het nog nooit vergeten. Het kwam 1x voor dat ik me telefonisch moest afmelden, want de provider lag eruit, en hiermee e.mail en internet.... :cry:
Ik las eens bij tips op de Sanddbezorgerssite, dat je als geheugensteuntje ook de bezorgbon bij de PC kan leggen en pas opruimen als je hebt afgemeld... (Y)

Re: Boete bij het niet aan of afmelden??

9
Ik heb geen idee wat de hoogte van de boete is en ik had ook nog nooit eerder van het bestaan van de boete gehoord tot onderstaand stukje op de werklijst stond:
Mededeling Depothouder
HET ZIJN ALTIJD DEZELFDE BEZORGERS DIE NIET AAN- EN AFMELDEN.
ALS JULLIE HET EEN KEER VERGETEN IS HET NIET ERG. MAAR NIET STANDAARD NIET ERVAN UITGAAN DAT DHL HIERVOOR ZORGDRAAGT. OOK HET AAN- EN AFMELDEN MAKEN DEEL UIT VAN DE KWALITEIT.
ALS DEPOTHOUDER WORDEN BIJ TE LAAT AAN- EN AFMELDENINGEN BOETES UITGEDEELD AAN DE DEPOTHOUDER. DEZE ZULLEN VANAF NU WORDEN DOORGEZET NAAR DE BEZORG(ST)ERS

Re: Boete bij het niet aan of afmelden??

10
@ief. beetje grammaticaal correct schrijven dat mag deze depothouder wel leren.!!
het klopt gewoon niet wat er wordt geschreven.

niet standaard er van uitgaan dat dhl er zorg voor draagt. IN PLAATS VAN NIET er zorg voor draagt. :lol:
als depothouder worden boetes uitgedeeld aan de depothouder.? :roll:
hij/zij geeft zichzelf een boete, het moet niet gekker worden.

het is toch wel handig dat degene die dit bericht opstelt, zelf begrijpt wat hij /zij nou eigenlijk wil zeggen.
leuk dat je dit ons meedeelt, ief. ;)

het is winderig maar droog. ik ga zo lekker mijn eerste wijk lopen. ;)
cron