postboy

1
Hallo,
Ik wil graag een postboy, je weet een posttrolley voor de postfietstassen. Je kunt er gewoon door je wijk mee lopen. Op internet verkopen ze het alleen aan bedrijven. Wie heeft ervaring met zo'n ding?????????? Ik heb een bedrijf gevonden die wel eentje aan mij wil verkopen. PeetjePost

Re: postboy

2
Ik heb zelf geen ervaring met zo'n ding, maar ik kan me voorstellen dat het in de stad met grote wijken best handig kan zijn. Tot nu toe heb ik alleen mensen van tnt met zo'n ding gezien, maar misschien zijn er ook mensen van andere bedrijven met ervaringen.

Re: postboy

3
Ik heb ooit één dag met een postboy gelopen. Het heeft zo z'n voor- en nadelen. Eerst maar even de voordelen: het is vooral handig als je een wijk hebt waarin je moeilijk rondjes kan lopen (of hele grote rondjes); je hoeft niet heen en weer te lopen voor nieuwe bundels. Bovendien kan je makkelijker meer meenemen, aangezien je één tas meer hebt. Eventueel kan je nog bundels bovenop leggen in een tas/zak, hij blijft toch wel in evenwicht. Ten derde kan het af en toe ook iets sneller zijn, omdat je niet meer naar je fiets hoeft te lopen. Uiteraard is het ook handig in gebieden waar je met de fiets niet mag komen (bijv. winkelcentra).

Dan ook maar even de nadelen: de oude generatie postboys heeft geen zwenkwielen, waardoor je de neus omhoog moet duwen om een goede bocht te maken. Moet je hem natuurlijk voorop niet te waar maken, anders komt 'ie niet meer omhoog. Daarnaast moet je wijk ook dicht bij je beginpunt liggen, het heeft weinig zin om eerst een half uur te lopen als het tien minuten fietsen is. Dit geldt ook voor wijken waar je grote stukken moet fietsen/lopen tussen adressen.

Al met al moet je een afweging voor jezelf maken of het sneller/handiger is of niet. Ik denk dat ik hierboven wel de belangrijkste voor- en nadelen heb behandeld, maar misschien heeft iemand iets meer ervaring met zo'n apparaat.

Re: postboy

4