postboy

1
Hallo,
Ik wil graag een postboy, je weet een posttrolley voor de postfietstassen. Je kunt er gewoon door je wijk mee lopen. Op internet verkopen ze het alleen aan bedrijven. Wie heeft ervaring met zo'n ding?????????? Ik heb een bedrijf gevonden die wel eentje aan mij wil verkopen. PeetjePost

Re: postboy

2
Ik heb zelf geen ervaring met zo'n ding, maar ik kan me voorstellen dat het in de stad met grote wijken best handig kan zijn. Tot nu toe heb ik alleen mensen van tnt met zo'n ding gezien, maar misschien zijn er ook mensen van andere bedrijven met ervaringen.

Re: postboy

3
Ik heb ooit één dag met een postboy gelopen. Het heeft zo z'n voor- en nadelen. Eerst maar even de voordelen: het is vooral handig als je een wijk hebt waarin je moeilijk rondjes kan lopen (of hele grote rondjes); je hoeft niet heen en weer te lopen voor nieuwe bundels. Bovendien kan je makkelijker meer meenemen, aangezien je één tas meer hebt. Eventueel kan je nog bundels bovenop leggen in een tas/zak, hij blijft toch wel in evenwicht. Ten derde kan het af en toe ook iets sneller zijn, omdat je niet meer naar je fiets hoeft te lopen. Uiteraard is het ook handig in gebieden waar je met de fiets niet mag komen (bijv. winkelcentra).

Dan ook maar even de nadelen: de oude generatie postboys heeft geen zwenkwielen, waardoor je de neus omhoog moet duwen om een goede bocht te maken. Moet je hem natuurlijk voorop niet te waar maken, anders komt 'ie niet meer omhoog. Daarnaast moet je wijk ook dicht bij je beginpunt liggen, het heeft weinig zin om eerst een half uur te lopen als het tien minuten fietsen is. Dit geldt ook voor wijken waar je grote stukken moet fietsen/lopen tussen adressen.

Al met al moet je een afweging voor jezelf maken of het sneller/handiger is of niet. Ik denk dat ik hierboven wel de belangrijkste voor- en nadelen heb behandeld, maar misschien heeft iemand iets meer ervaring met zo'n apparaat.

Re: postboy

4
Ik heb via Selekt Mail zon'n postwagentje. Ik vind het handig, vooral in mijn eigen wijk. Je kunt het ook achter je fiets hangen, maar dan moet je een aansluitstuk hebben die je moet kopen bij Selekt Mail.

Re: postboy

5
Toen ik net bij TNT werkte had ik ook een postboy, mijn wijk was toen nog kleiner en het was goed te doen. Maar toen ik naar een grotere wijk ging mocht ik hem niet meer gebruiken omdat het dan te lang duurde. Er zitten soms grote afstanden tussen de huizen en die kun je dan beter met de fiets doen anders loop je je gek.
Maar ik vond het wel handig hoor.

gr. Karin

Re: postboy

6
Sinds kort heb ik ook een wijk bij de TNTPost, en ik mag hem doen met een karretje, een postboy? zoals jullie het noemen willen. Ik ben heel erg blij met dit karretje, je kan hem gewoon laten staan ipv telkens op- en af de fiets, en wat denk je van het parkeren van zo'n fiets? Ik ben heel erg blij hiermee, ik hoop het nog lang met plezier (misschien iets betere verdiensten) te kunnen doen!

Re: postboy

7
Mja inderdaad, héérlijk ding, ikzelf gebruik zo'n ding in feite eigenlijk al sinds ik begonnen ben, nu zo'n kleine 2,5 jaar geleden, toen had ik op de maandag ook nog een andere wijk wat ik per fiets moest doen maar al gauw heb ik die omgeruild voor de donderdag, inderdaad vooral ivm de voordelen dat je niet telkens op en af je fiets hoeft te stappen en die telkens weer mee moet sjouwen en verplaatsen en parkeren etc... :)
Nee, doe mij maar lekker wandelen :D

Re: postboy

8
Ik heb gewoon een boodschappenkarretje gekocht (zo 1 waarmee je weleens oudere dames mee ziet lopen). Zo kan ik veel post meenemen zonder mijn fiets in de steek te hoeven laten. Ik heb helaas een wijk in het dorp (ik woon zelf in het buitengebied, was geen andere vrij). Ik heb gelukkig familie midden in de wijk wonen waar in mijn fiets kan neerzetten.
Yeah, ben zwanger!!! 15 december uitgerekend!!!

4 weken te vroeg, maar:
13 November de trotse mama geworden van een dochter!!!!

Re: postboy

9
Goedendag,

Ik ben nieuw op het forum en ben hier terecht gekomen, omdat ik ook op zoek ben naar een postboy.
Nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig waar jij zo'n wagen kunt kopen en kun je die dan ook achter je fiets hangen?

Groeten van Angelique

Re: postboy

10
Volgens mij kun je dat aanvragen bij jouw Teamcoach...
Een collega van me heeft nl zo'n aanhanger voor achterop de fiets geregeld, ik weet alleen niet of ze dat zelf heeft moeten betalen of dat dat vanuit TNT zelf bekostigd werd...

Welkom trouwens :)
cron