Papieren postorder-catalogus verdwijnt (AD)

1
Artikel komt uit het Algemeen Dagblad van 03-09-2012

Het einde voor de welbekende vuistdikke kledingcatalogus is nabij. Postorderbedrijven die willen overleven, moeten afscheid van de gids en zich storten op de online verkoop. Dat zegt onderzoeksbureau GfK naar aanleiding van een onderzoek naar
de succesfactoren van 'online warenhuizen'.,De traditionele postorderaars die een paar jaar geleden volledig zijn overgestapt naar internet, zijn de bedrijven die er nu het beste voor staan en die de meeste consumenten naar hun 'online warenhuis' weten te lokken. Zoals Wehkamp," licht Gino Thuij van Gfk toe.Wehkamp nam al in 2005 afscheid van de welbekende dikke gids. Enerzijds vanuit kostenoogpunt, anderzijds vanwege het veranderende koopgedrag van consumenten. Ook Otto deed vier jaar geleden zijn catalogus in de ban.De Nederlandse tak van 'modehuis' Neckermann kondigde in juli aan te stoppen met de papieren catalogus en de eigen modemerken, in een poging om te overleven. Van de traditionele postorderbedrijven
houdt nu alleen nog Bon-Prix vast aan catalogus en onlineverkoop. Verkoop online zal verder stijgen.

Re: Papieren postorder-catalogus verdwijnt (AD)

3
Nou, als die Bon Prix door Sandd verspreid wordt mag hij nog wel jaren blijven hoor. En dat die dikke Wehkamp en dito Neckermann weg zijn vind ik niet zo erg. Heb liever dunnere catalogi en dan vaker per jaar. Scheelt heel wat in het gewicht dat je mee moet nemen. En die acceptgiro's mogen voor mij ook best blijven. Wij postbodes willen genoeg werk houden. :lol: En genoeg mensen vinden het prettig om lekker op de bank een catalogus door te bladeren en vervolgens op internet de bestellingen af te ronden. Die we dan graag via Selektvracht (met nieuwe kleding) bezorgen. :lol:

Re: Papieren postorder-catalogus verdwijnt (AD)

4
en dan is er al weer een ander nederlands bedrijf die sinds begin van dit jaar een dikke catalogus verstuurd via sandd.
de lay out deed me sterk denken aan de neckermann. die zijn ws gewoon in dit gat gesprongen..

@postbode7
mee eens. er blijft altijd werk . wat sterk terugloopt is de prive post.. wie verstuurt er straks nog een kaart
met een postzegel van 54..cent. zakelijke post zal toch blijven.