@88CE @brievenbus
Sandd heeft daar geen machines voor? Welnu,
in december 2011 werd het volgende bericht de wereld in gestuurd.
te lezen op http://www.sandd.nl Vip/dok 8 :
Sandd boekt succes met ongesorteerde/ongecodeerde post.
Sandd heeft met succes een pilot afgerond met het aanbieden van partijen met
ongecodeerde/ongesorteerde post. Het postbedrijf gaat deze service verder uitrollen.
Jaarlijks gaat het in deze markt om een volume van tussen de de 600 en 650 miljoen .
Sandd heeft op haar hoofdvestiging een sorteerstraat ingericht.
Klanten kunnen rekenen op een fikse kostenbesparing.
Nu wordt volgens de woordvoerder de post zonder nadenken bij de gewezen monopolist ondergebracht voor een
relatief hoog tarief. De vraag is of deze post echt tijdkritisch is. ( 24/48 uurspost Post nl)
Sandd gaat de klanten actief bewerken dat deze post ook met een tweedaagse bezorgslag (sandd) bezorgd kan worden.
Ps. krijgen we nu ALLE bank en verzekeringen post naar Sandd

We hebben al aardig wat bankpost elke week...
@brievenbus.. het is wat je zegt dat klanten niet kunnen zeggen we willen geen post van sandd of postnl ontvangen.
het is wel zo dat beide bedrijven soms een deel van het volume samen rondbrengen.
denk maar aan de Ing groene/grijze enveloppen... deels postnl deels ... sandd.
volgens mij is het idee van dat laatste dat een klant Ing in dit geval doet aan risicospreiding.
en een aantal maanden tot een jaar volgt welk bedrijf de minste klachten voortbrengt... welke prijs haar bevalt en
dan gaat de order weer voor een jaar of langer naar het beste bedrijf. dat laatste kan weer zo veranderen.
dat hebben we allen wel vaker meegemaakt. het ene poststuk verdwijnt en keert na een jaar of later weer terug
