Re: Vast contract

11
Beauty schreef:Volgens mij is er een soort van bijeenkomst. Ik moet er woensdag om 9.00 uur zijn. Om 11.00 uur is er weer een
bijeenkomst en die zat al vol werd er verteld. En s'midddags weer. Dus ik denk dat het in groepjes gaat. Ik heb 1 compacte wijk met 300 afgiftepunten en 1 wat uitgebreidere wijk met 250 afgiftepunten. Dan heb ik vaak daarbij een invalwijk die niemand wil.
Die moet je met de auto of brommer doen en die wijk is vrij ingewikkelt, maar als hem door hebt is het een makkie.
Maar die wijk doe ik er alleen bij als de aantallen van mijn wijk laag zijn. Zoals volgende week vrijdag staan allebij mijn
wijken op een prognose van ieder 600 stuks. Dus heb ik nee gezegd tegen die invalwijk.
Ik moet er dus 1 inleveren. Maar mag wel die andere wijk blijven lopen totdat ze iemand anders gevonden hebben.
Ik weet trouwens niet of je 1 wijk op contract kan lopen en 1 op ovo. Maar dat hoop ik woensdag allemaal te horen.
Klopt helemaal wij zaten met 7 bezorgers ,en je mag maar een wijk op contract .
Mijn vrouw heeft ook 1wijk en die blijft ovo dus die loop ik gewoon erbij.

Re: Vast contract

12
@peter

en hoeveel van de mensen gaat er op in Peter?
ben ik best wel benieuwd naar... zou sandd nu echt haar best gaan doen om
de eerste 10% te gaan binnenhalen ..voor 1-01-2012?

wat is de selectie critera? hoe lang moet je er werken... heb je het zelf aangevraagd....
is het na het invullen van de enquete.... ?

Re: Vast contract

13
postbode21 schreef:@peter

en hoeveel van de mensen gaat er op in Peter?
ben ik best wel benieuwd naar... zou sandd nu echt haar best gaan doen om
de eerste 10% te gaan binnenhalen ..voor 1-01-2012?

wat is de selectie critera? hoe lang moet je er werken... heb je het zelf aangevraagd....
is het na het invullen van de enquete.... ?
zo ver ik weet 4, geen critera want er zat er een bij van ongeveer 8/9 maanden ,ik zelf bijna 4 jaar

Re: Vast contract

14
@peter

betekent dat , dat de financiéle positie van sandd zich consolideert peter?
dat ze geld (hebben/ uit gaan geven) want de lasten voor hen worden zo toch hoger per bezorger?

zou dat nou te maken hebben met het verdwijnen van vsp als kleine concurrent?

Re: Vast contract

15
@peter

nieuwtje..
vandaag heb ik een arbeidsovereenkomst ondertekend.
per 01-01-2012.

8 maanden waarvan 2 maanden proeftijd.
verbetering arbeidsomstandigheid t.o.v. ovo door:
- elke maand + 8% vakantietoeslag
- doorbetalen vanaf 3e ziekte dag....
-werkgever betaalt belasting over je inkomen
-20 vakantiedagen per jaar + 2 weken onbetaald verlof zo je wil..
-meer rechtszekerheid...

vraagteken blijft de normering.?
het is een begin en ik heb altijd gestreefd naar een vast contract.
;)

Re: Vast contract

17
@Jette

als je een goede fiets bezit, even afkloppen, ik rijd al jaren op dezelfde fiets,
nog nooit een fietsenmaker hoeven bezoeken. :P

En Jette , er zijn vast meer zaken die nog verbeterd moeten worden..
maar dit is voor ovo-ers bij sandd een begin.
en ik ben er blij mee ;)

Re: Vast contract

18
en dan ook niet vergeten dat je met je nieuwe contract alle wijken die de vestiging maar kwijt wilt bij jou kan slijten in een straal van 10 km rond je huis adres .

Dan word de bezorging net weer effe wat minder

Heb dit al meer malen mee gemaakt met bezorgers in me stadje die ook heel blij hun aangeboden contract hebben aanvaart maar nu toch iets minder blij zijn inmiddels hierdoor

Begon leuk met de oude eigen wijk, toen een andere en er nog maar een bij en zelfs nog eentje in grote drukke alleen maar om zo min mogelijk open wijken te hebben voor de vestiging zelf

Re: Vast contract

19
postman070

in de nieuwe cao postverspreiders staat:
postbezorgers die minimaal 3 uur per week werk hebben, worden nergens anders te werk gesteld.
en met 2 slagen in de week... lopen + sorteren... moet het wel heel raar lopen als je niet aan die 3 uur komt.
of je moet 10 brieven rondbrengen.. :lol:

op vrijwillige basis kan je extra wijken lopen, net als de ovo-ers.
vind je de wijk te ver? dan zeg je Nee. ;)

Re: Vast contract

20
Ik heb een vraagje aan de bezorgers met een vast contract, ik bezorg samen met mijn vrouw 3 wijken, mijn vrouw 1 wijk en ik 2. Sandd wil ons graag op vast contract maar ik heb zo mijn bedenkingen.
Mijn vrouw is gemiddeld 2 uur bezig per bezorgdag en ik 4,5 uur, het is mijn onduidelijk hoe sandd berekend hoeveel uur je over je wijk doet, ze kunnen me het ook niet uitleggen.
Mijn vraag is of jullie er op vooruit gegaan zijn, of is het hetzelfde gebleven of ben je er op achteruit gegaan, ik bedoel hiermee het bruto bedrag want we krijgen nu ook bruto uitbetaald.
cron