Re: Villamedia Magazine en De Groene Amsterdammer

13
slagvaardige schreef:Het zou mij niets verbazen als Sandd naar een derde bezorgdag gaat. Ik zou het prima vinden om de post ook op een maandag, woensdag, donderdag of zaterdag te bezorgen, samen met de al bestaande dinsdag en vrijdag.
Dat roepen ze al een hele tijd, maar dat is pas efficiënt op het moment dat het volume met minstens 50% stijgt. Zeker als ze straks al hun personeel per uur moeten betalen, ipv per stuk. Het feit dat Sandd nog steeds geen derde dag heeft ingesteld doet mij vermoeden dat ze nog onvoldoende volume hebben om eea rendabel te doen.

OT, hoeveel Sandd bezorgers hebben er nu al een echt contract ipv een OVO?

14
Newman schreef: OT, hoeveel Sandd bezorgers hebben er nu al een echt contract ipv een OVO?
25% van de bezorgers bij Sandd hebben nu een CAO contract. Ik denk dat het nog wel een probleem gaat worden om die 100% te halen in 2013, want velen bezorgers willen niet eens een contract. Ik vraag me af hoe ze dat aan gaan pakken. Maar eerlijk gezegd denk ik dat Sandd in 2013 niet eens meer bestaat. Sandd heeft maar weinig geinvesteerd (bv. in sorteermachines of grote gebouwen zoals PostNL dat wel gedaan heeft.), dus is het ook makkelijk om er zomaar mee te stoppen. Wat Sandd verdient is gewoon pure winst voor de eigenaars.

16
bucky666 schreef:
Newman schreef: OT, hoeveel Sandd bezorgers hebben er nu al een echt contract ipv een OVO?
25% van de bezorgers bij Sandd hebben nu een CAO contract. Ik denk dat het nog wel een probleem gaat worden om die 100% te halen in 2013, want velen bezorgers willen niet eens een contract. Ik vraag me af hoe ze dat aan gaan pakken. Maar eerlijk gezegd denk ik dat Sandd in 2013 niet eens meer bestaat. Sandd heeft maar weinig geinvesteerd (bv. in sorteermachines of grote gebouwen zoals PostNL dat wel gedaan heeft.), dus is het ook makkelijk om er zomaar mee te stoppen. Wat Sandd verdient is gewoon pure winst voor de eigenaars.
Sandd is toch ook eigendom van een investeringsmaatschappij? Die zijn er op gericht ervoor te zorgen dat het bedrijf op papier zoveel mogelijk waard wordt (want: hoge aandelenkoersen), en dan dumpen ze de handel.

18
Newman schreef: Sandd is toch ook eigendom van een investeringsmaatschappij? Die zijn er op gericht ervoor te zorgen dat het bedrijf op papier zoveel mogelijk waard wordt (want: hoge aandelenkoersen), en dan dumpen ze de handel.
klopt.. Sandd is eigendom van Trimoteur. Ze hadden Sandd allang geleden willen verkopen (volgens dit bericht uit 2009), maar dat is tot op heden nog niet gelukt blijkbaar. Het zal nu ook wel een stuk moeilijker worden door de hogere loonkosten voor postbezorgers. Ik vraag me af of Sandd nog steeds winst kan maken wanneer alle postbezorgers een CAO contract zouden hebben.