Re: IKEA-catalogus

61
@Newman

nu daar geef ik je gelijk in. 8.40 is te halen , maar wil je meer dan moet je toch ECHT naar postnl. (Y)
\
om bij dit topic te blijven newman, hebben jullie bij postnl ooit de ikea bezord?
zo ja, hoe was de betaling dan.. werd het apart betaald of gewoon onderdeel van de op dat moment reguliere
poststroom....

Re: IKEA-catalogus

62
Ik dacht dat ik in het forum gedeelte zat waar het ging over de ikea-catalogus.
Maar volgens mij heb ik het mis. Kunnen we niet gewoon afspreken dat we alles plaatsen in het juiste gedeelte van de forum ipv hier bij de ikea-catalogus?

Re: IKEA-catalogus

63
Carla41 schreef:@Newman

nu daar geef ik je gelijk in. 8.40 is te halen , maar wil je meer dan moet je toch ECHT naar postnl. (Y)
\
om bij dit topic te blijven newman, hebben jullie bij postnl ooit de ikea bezord?
zo ja, hoe was de betaling dan.. werd het apart betaald of gewoon onderdeel van de op dat moment reguliere
poststroom....
Klopt, de Ikea gids zat vroeger bij ons (toen we nog PTT heetten). We mochten 2 weken doen over de bezorging, dus meestal liep je elke dag 1 straat van je wijk met Ikeagidsen naast de reguliere post. De uren werden apart betaald, er werd dan gekeken naar het totaal aantal afgiftepunten in je wijk(en), en op basis daarvan werden dan extra uren bijgeschreven. Hoeveel precies weet ik niet meer, er staat me iets bij van 1 uur voor 50 gidsen.

Re: IKEA-catalogus

64
mayke schreef:zet je loonstrook eens op het forum dan ik denk dat je met de uren die je postbezorgd lang niet toekomt mijn dochter daar ook gewerkt dan geef ons maar sandd
Okee:

https://www.box.com/s/3662004f70723aeda01d

Gebruik de zoomknop (+) voor betere leesbaarheid. Ivm privacy heb ik mijn naw-gegevens gewist.

Het moge duidelijk zijn dat ik hier alleen niet van kan leven, maar ik ben er van overtuigd dat het een stuk meer is dan je bij Sandd kunt verdienen. Meer dan een Sandder met CAO, en VEEL meer dan eentje met stukloon (en dat is de meerderheid, plm. 80%)

Zowel qua uurloon (en ik ben pas 1,5 jaar postbezorger, dus het gaat nog iets omhoog bij mij) als qua aantal uren. En dit is dan nog een loonstrookje van een vrij rustige maand, waarin ik geen overwerk verricht heb.

Mocht ik het toch mis hebben, dan wil ik mij best van het tegendeel laten overtuigen. Mag ik dan nu jouw loonstrookje van Sandd zien? : p

Re: IKEA-catalogus

67
slagvaardige schreef:Hoeveel uren contract heb jij Newman? Dan kun je het vergelijken met iemand die ook een zoveel uren contract heeft. Ik had een 15 uren contract en ik kreeg daar 514 Euro per maand netto voor.
Dat kun je ook zien op het door mij geposte loonstrookje, bij arbeidsduur. Dus 108,68 uur per maand, wat omgerekend neerkomt op 25 uur per week. Ik had eerst ook een contract voor 15 uur, maar ging daar steevast overheen, en heb toen een 25 uurs contract geclaimd en gekregen. Dat laatste ging verbazingwekkend makkelijk, overigens.

Re: IKEA-catalogus

68
reggea9 schreef:maakt niet uit waar je werkt sand of tnt je word bij beide onderbetaalt grote oplichters allemaal.
Dat hangt af van je definitie van onderbetaald. Het uurloon is geen vetpot, ongeveer 7% boven het minimumloon, en hoewel het ongeschoold werk is, is het fysiek best zwaar. Zeker met veel post of ongunstige weersomstandigheden.

Maar ik krijg wel alle door mij gemaakte uren netjes betaald, ook als ik er langer over doe dan de basistijd.

Hoe gaat dat bij Sandd trouwens? Bij degenen met uurloon is dat neem ik aan ook gekoppeld aan een normtijd vwb aantal stuks post die je zou kunnen bezorgen/sorteren per uur? En als je daar niet mee uitkomt, valt daar nog wat aan te doen?

Een paar maanden terug hadden we op mijn kantoor een discussie daarover, want diverse mensen kwamen niet uit met de looptijden. Uiteindelijk hebben die er allemaal tijd bijgekregen, en sommige gevallen echt schandalig veel.

Re: IKEA-catalogus

69
Carla41 schreef:@bucky666

en jij hebt een contract bucky?.
daarop staat toch iedere maand hoeveel uur je hebt gewerkt.
standaarduren en je meeruren.

houd een maand bij hoeveel uur je kwijt bent aan sorteren en bezorgen.
en vergelijk dat met je afrekening.

er is geen standaard voor hoeveel uur je per slag werkt.
dat is afhankelijk van de post en daar wordt op ingespeeld.

Bij postnl kreeg je vroeger gewoon 40 uur betaald al was je uurder eerder klaar.
die tijden zijn voorbij. :cry:

verschil met postnl : het is minimumloon en geen cent meer.

heb ik dan geen vraagtekens over het beleid?
Ja hoor, maar ik geloof niet dat het bij de concurrent beter is.


maar er worden geen meeruren weggestreept tegen minuren o.i.d.
dat het minder geworden is waar,maar bij Sandd moet je ook voorsorteren,
hier krijg je niets voor?
Bij de post hebben de pbz hier geen omkijken naar,het is ophalen rondrennen en naar huis.

Re: IKEA-catalogus

70
Newman schreef:
Carla41 schreef:@Newman

nu daar geef ik je gelijk in. 8.40 is te halen , maar wil je meer dan moet je toch ECHT naar postnl. (Y)
\
om bij dit topic te blijven newman, hebben jullie bij postnl ooit de ikea bezord?
zo ja, hoe was de betaling dan.. werd het apart betaald of gewoon onderdeel van de op dat moment reguliere
poststroom....
Klopt, de Ikea gids zat vroeger bij ons (toen we nog PTT heetten). We mochten 2 weken doen over de bezorging, dus meestal liep je elke dag 1 straat van je wijk met Ikeagidsen naast de reguliere post. De uren werden apart betaald, er werd dan gekeken naar het totaal aantal afgiftepunten in je wijk(en), en op basis daarvan werden dan extra uren bijgeschreven. Hoeveel precies weet ik niet meer, er staat me iets bij van 1 uur voor 50 gidsen.
ja dat klopt,ik liep ze altijd snachts,geen gezeur lekker ontspannen,net als telefoonboeken zelfde verhaal.
cron