Ik heb even de proef op de som genomen. Ik had Sandd poststuk gekregen die ik NIET wilde hebben. Ongewenste reclame van de vorige bewoners. Vervolgens zonder aantekeningen of wat dan ook in de Oranje brievenbus gedaan. PostNL heeft namelijk afspraak met haar concurrenten dat die post apart gesorteerd worden en aldaar afgeleverd worden. Het poststuk heb ik nooit weer teruggezien. Ik heb dat poststuk tig keer retour gestuurd met de nieuwe adresgegevens van de vorige bewoners, maar ook dat blijkt totaal zinloos te zijn.
In consumentenprogramma heeft een loterij eens gezegd: Als mensen onze post niet meer willen hebben, dan kunnen ze dat NIET doen door simpel retour afzender er op te vermelden! Dan moesten ze speciaal verzoek indienen dat ze geen post meer willen hebben en dat uiteraard naar hun postbus nummer sturen. Je hebt er A nooit om gevraagd en B: Je moet er ook nog heel veel moeite voordoen om er vanaf te komen!
Re: Retour afzender
2Ja, dat is heel klantonvriendelijk van die bedrijven.
Het is een kleine moeite van een administratie om adresgegevens van retourgekregen post te veranderen, c.q. te verwijderen.
Het is een kwestie van gemakzucht naar de klant toe.
Het is een kleine moeite van een administratie om adresgegevens van retourgekregen post te veranderen, c.q. te verwijderen.
Het is een kwestie van gemakzucht naar de klant toe.
3Zo had ik ook een jaar lang een magazine terug gedaan met sticker en 4 weken geleden gemaild hoe dat zit, en kreeg dit als antwoord van de retouradministratie:
Elk gestickerd poststuk retourneer ik naar Sandd met de reden vermeld. Als Sandd dat netjes doorgeeft aan de klant maar de klant doet er vervolgens niets mee, dan blijven wij post voor deze mensen ontvangen .
Aangezien de hal alleen naar nrs kijkt kunnen wij er niets aan doen. De bezorger krijgt de stukken en kan er vervolgens weer een sticker opplakken met reden vermeld
Ik heb toen naar de uitgever gebeld, die persoon kende het blad niet eens
ik moest het maar opsturen en de reden erbij,
en nu krijg ik het niet meer, het zal wel een gratis blad geweest zijn, maar toch!
Elk gestickerd poststuk retourneer ik naar Sandd met de reden vermeld. Als Sandd dat netjes doorgeeft aan de klant maar de klant doet er vervolgens niets mee, dan blijven wij post voor deze mensen ontvangen .
Aangezien de hal alleen naar nrs kijkt kunnen wij er niets aan doen. De bezorger krijgt de stukken en kan er vervolgens weer een sticker opplakken met reden vermeld
Ik heb toen naar de uitgever gebeld, die persoon kende het blad niet eens

en nu krijg ik het niet meer, het zal wel een gratis blad geweest zijn, maar toch!
4Ja dat bedoel ik met de PC loterij soms 4 of drie namen op 1 adres, waarvan ik weet dat men en niet meer woont.