Sandd sponsort deze week een tennistoernooi. Wat vind jij hier nou van?

Het is pure geldverspilling: De postbezorgers van Sandd werken zich een ongeluk voor minder dan het minimumloon en dus zou er geen geld uitgegeven moeten worden aan onnodige zaken.
Totaal aantal stemmen: 12 (80%)
Het is geen geldverspilling, want op deze manier krijgt Sandd een betere naamsbekendheid en kan het wellicht nieuwe klanten aantrekken uit de tenniswereld.
Totaal aantal stemmen: 3 (20%)
Ik heb een andere mening over dit onderwerp. (Verklaar nader) (Geen stemmen)
Totaal aantal stemmen: 15

AFAS Tennis Classics

1
Dit las ik zojuist op de facebook pagina van Sandd:
Vandaag zullen Richard Krajicek, Carlos Moya, Mansour Bahrami, Ivan Lendl en Dmitri Medvedev in actie komen op de AFAS Tennis Classics! Als trotse sponsor, wensen wij éénieder die vandaag van dit schouwspel mag genieten een topdag toe!
Ik vind dit eerlijk gezegd geldverspilling van Sandd. Het is een beetje hetzelfde (maar dan erger) wat PostNL doet bij het RTL4 weer: "Het weer wordt mede mogelijk gemaakt door PostNL". Wat vinden jullie hier nou van? Naar mijn mening zou het geld beter gebruikt kunnen worden voor een goede CAO, dan voor het sponsoren van tennistoernooien waar toch niemand naar kijkt.

Re: AFAS Tennis Classics

2
Nou, ik zou niet durven beweren dat niemand naar die tennistoernooien kijkt. Er zijn genoeg liefhebbers van die sport. Daar zijn vast ook bedrijfsleiders, bobo's e.a. rijke zakenlui bij (tennis is immers een dure sport waar de jetset zich graag laat zien) dus potentiële klanten. Het kan dus best ergens goed voor zijn. Zelf ben ik helemaal geen sportliefhebber en sportwedstrijden zijn echt niet aan mij besteed. Integendeel. Ik zet meteen een andere zender op. Naamsbekendheid in goede zin is altijd meegenomen. :lol:

6
hoe denken jullie dat de Quote is binnengehaald?
dat gaat via informele contacten.

naar die wedstrijden komen mensen die hun relaties uitnodigen ..
en als er mogelijke klanten bij zitten zou het wel stom zijn
om deze niet binnen te halen.

we leven toch voor een deel ook van de sandd inkomsten?
ik begrijp de aversie niet.

Ja, we willen de vergoedingen omhoog.
maar zonder klanten is er helemaal geen post.

7
De vraag is meer of de kosten van deze sponsoring wel opwegen tegen wat het oplevert voor Sandd. Ik heb een sterke neiging om te zeggen: Nee! Ik heb meer het idee dat die AFAS Tennis Classic gewoon een leuk onderonsje is voor Meijerink en zijn vrienden. En de bezorgers van Sandd betalen hiervoor de rekening. Meijerink is namelijk ook lid geweest van de raad van commissarissen bij Go Ahead Eagles, dus is het voor mij wel duidelijk dat hij veel vrienden heeft uit de sportwereld. Maar daar heeft Sandd als bedrijf natuurlijk niks aan.

Waarom zouden er (informele) contacten nodig zijn tussen Sandd en de Quote? Quote kijkt gewoon naar welk postbedrijf de beste prijs / kwaliteits verhouding heeft en maakt aan de hand daarvan zijn keuze. En zoveel keuze is er niet: het is ofwel PostNL of Sandd. Dus waarom dure reclame maken als er toch maar keuze is tussen twee postbedrijven? Dat PostNL reclame maakt is nog enigszins begrijpelijk, omdat er meerdere bedrijven zijn voor pakketpost. Maar Sandd doet helemaal niet mee in die sector.
Afbeelding
(meijerink links op de foto)

8
@bucky

vind je dat nou echt zo onlogisch bucky.
wel eens van netwerken gehoord :?:
dat bedoel ik.

als het alleen maar een leuk onderonsje is dan steekt sandd er toch geen geld in.
het moet toch ook wat opleveren.
sandd nodigt ws.. enkele klanten uit.. die babbelen op de tribune weer met andere
ondernemers.. en zo breiden ze hun belangen uit.

10
Carla, je hebt gelijk dat Sandd als groot bedrijf best als sponsor mag optreden, en dat hoeft ook echt niet meteen terugbetaald te worden in de vorm van nieuwe klanten, er is ook een maatschappelijk belang mee gediend (nou ja, tennis...). Maar als Sandd ondertussen haar eigen personeel erg zuinig betaalt is het begrijpelijk dat die zuur op de sponsoring reageren. Uit onze zak, zeg maar.