Sandd verhuis service

1
http://www.sandd.nl/page.php?menu=8&page=2014

Staat op de bovenstaande pagina! Dan klik je daar vervolgens op en dan ga je naar:
http://www.verhuisvriend.nl/verhuisservice/sandd

En daar staat weer:

Wat heb je nu niet meer nodig voor je adreswijziging
PostNL doorstuurservice*
PostNL verhuisservice
Sandd doorstuurservice*
Nutselekt
Verhuisservices en overstapservices van bedrijven

Sandd niet meer nodig voor doorstuur service? Vind ik niet echt reclame weer voor Sandd?

Re: Sandd verhuis service

2
En het klopt ook nog eens niet. Want via de Verhuisvriend is het enige wat er gebeurt dat je nieuwe adres aan een aantal instanties wordt doorgegeven. Maar zolang die de adreswijziging nog niet verwerkt hebben wordt je post gewoon nog op het oude adres bezorgd.

Via de verhuisservice van PostNL worden EN de belangrijke instanties ingelicht (als je dat wil), EN je post wordt voor een bepaalde periode doorgestuurd. En de eerste maand is praktisch gratis (kost 5 cent).

Dat je bij PostNL zowel de verhuisservice als de doorzendservice nodig zou hebben (zoals de vergelijking op Verhuisvriend suggereert) is dus onjuist. Doorzendservice is enkel als je tijdelijk op een ander adres verblijft, bijv. een vakantiewoning of een ziekenhuis.

Dat hele overzicht op verhuisvriend klopt trouwens amper, het lijkt wel of ze heel erg anti-PostNL zijn.

Overigens hoef je helemaal niet zoveel instanties te informeren als ze suggereren. Alle overheidsinstellingen worden bijv. al automatisch geïnformeerd zodra je je opnieuw inschrijft in het GBA. En de kabelmaatschappij, en het GWE-bedrijf zal je sowieso, ondanks Verhuisvriend, moeten informeren, omdat er dan ook evt, diensten al dan niet meeverhuizen en er meterstanden uitgelezen moeten worden.

Dus de Verhuisvriend is, hoewel een leuk idee, zeker niet de instelling die alle alternatieven overbodig maakt.

Re: Sandd verhuis service

3
Ik heb zelf gebruik gemaakt van de verhuisvriend.nl maar het viel mij erg tegen. Zo kon ik zelf een overzichtje maken op hun website om vervolgens zelf de huisarts en andere belangrijke instanties te informeren over mijn nieuwe adres. Dan kan ik even zo goed een Excel bestandje maken!