Bezorgen jullie nog steeds maar 2 dagen in de week? Is het eerder opgestarte experiment waarbij jullie 5 dagen gingen bezorgen onsuccesvol gebleken?You'veGotMail schreef:
@newman
Het is toch logisch dat Sandd andere markten gaat aanboren? Al geloof ik niet dat ze pakjes gaan bezorgen waarbij de bezorger moet aanbellen omdat: 1. De concurrentie op die markt moordend is en 2. Dat niet handig is als je 2 dagen per week bezorgd. Heb je weleens gezien op Twitter en Facebook hoeveel klachten er binnen komen bij PostNL? Daarnaast gaat Sandd wel de dienst Extra Zeker aanbieden maar dat is dus zonder aan te bellen maar wel iets waar je de App voor nodig hebt.
Verder wil ik alleen maar aangeven dat Sandd zijn medewerkers wel heel erg uitknijpt. Bij PostNL is ook niet alles koek en ei, maar bij Sandd is het wel heel erg droevig. Een citruspers is er niks bij. Ik krijg tenminste bij PostNL nog een onbelaste onkostenvergoeding van 200 euro per jaar. Verder GRATIS een Piaggio Liberty in bruikleen (met tankpas), een GRATIS kledingpakket (met diverse polo's, twee jassen, een regenpak, handschoenen, wanten, muts, sjaal, gewatteerde scooterbroek), etc.
Wat het aantal klachten over PostNL hiermee te maken heeft ontgaat me overigens. Er komen inderdaad dagelijks tientallen klachten binnen, maar bedenk wel dat wij het grootste postbedrijf in Nederland zijn. Statistisch gezien is het dus logisch dat de meeste klachten over ons gaan. Ik bedoel maar, je zult op internet nergens klachten vinden over Stadspost Paterswolde. Komt dat omdat dit zo'n enorm goed postbedrijf is? Of omdat ze hooguit een handjevol brieven per dag bezorgen.....
PostNL bezorgt een half miljoen pakketten en 6,5 miljoen brieven PER DAG. Dat gaat in 99,99% van de gevallen goed. Een prima score, maar dat betekent nog altijd dat het 700x per dag mis gaat.
En dan ga ik nog voorbij aan het feit dat voor talloze mensen postbezorging nog steeds synoniem is aan PTT/TPG/TNT/PostNL. Een behoorlijk deel van de klachten die bij ons binnenkomen zijn helemaal niet door ons veroorzaakt, maar door een concurrent. Hoe vaak ik niet op straat word aangesproken over verkeerd bezorgde post die bij nadere inspectie afkomstig blijkt van Business Post, van Straaten Post, Marepost of Sandd! Ik moet er overigens wel bij aantekenen dat er ook niet altijd duidelijk op de envelop staat wie de bezorger is. Zo staat er op post van de Belastingdienst of ING vaak enkel "Port Betaald". Of er staan meerdere logo's over elkaar of door elkaar heen. Of, dat zie ik ook geregeld, dan staat er op de envelop Post Betaald PostNL, maar staan er vervolgens in de codeerregel onder het adres de letters SND.