Re: lastige poststukken

51
Vandaag en afgelopen dinsdag hebben en hadden we ook lastige poststukken en dan ook nog veel!! Dat maakt het sorteren ook wat langzamer. Het op straat sorteren gaat dan nog, maar dan op huisnummer leggen met alle rare formaten.
De postcodeloterij heeft er deze week ook weer een handje van.

Re: lastige poststukken

52
@Marius

Tja, als ik zo hoor hoe het bij Sandd is geregeld dan ga ik me afvragen of ik wel voor Sandd wil werken.

Ik kan bij DHL mijn post gaan afhalen op de vestiging vanaf 12 uur. Ik kan het ook thuis laten brengen en dan heb ik het doorgaans rond 13 uur in huis, soms wat later maar veel later dan 14.30 wordt het eigenlijk nooit.

Heb jij 1 wijk bij Sandd of heb je er meer ?

Re: lastige poststukken

53
Ik heb er 2.
Waarschijnlijk ga ik er 1 opzeggen, en die van VSP ook.
1 voor de sport wil ik dan nog wel houden.
Maar als ik alles vantevoren wist, zou ik er waarschijnlijk niet eens aan begonnen zijn...

ook al is het leuk werk... het brengt ook verplichtingen met ze mee.

Re: lastige poststukken

55
koogje5 schreef:Vandaag en afgelopen dinsdag hebben en hadden we ook lastige poststukken en dan ook nog veel!! Dat maakt het sorteren ook wat langzamer. Het op straat sorteren gaat dan nog, maar dan op huisnummer leggen met alle rare formaten.
De postcodeloterij heeft er deze week ook weer een handje van.
hier al meerdere keren de tip gehad om lastige poststukken apart te bezorgen.
En inderdaad.. als ik er 10 of 20 zou hebben, dan is het niet moeilijk om, wanneer ik de rest gedaan heb, nog even een rondje te maken mat de fiets. Tenminste.. in mijn geval, wanneer de wijken niet zo uitgestrekt zijn ;-) (is weer bij iedereen anders natuurlijk).
Alleen.. als je HEEL veel van die vreemde dingen hebt, zoals 3 kratten kiloknallers en 2 kratten luiers, dan zou het betekenen dat je de wijk in principe gewoon 2 x moet lopen!

Re: lastige poststukken

56
Bij Sandd kan ik ook mijn post zelf ophalen als ik dat zou willen. Meestal laat ik het brengen maar als het erg veel is dan ga ik het halen. Mijn bezorgmanager zei dat de post voor mijn gebied dan om 12:00 klaar is dus dan kan ik om 12:30 mooi gaan sorteren.

Ik gebruik hun sorteer methode. Ik mocht een keertje mee kijken met een van hun bezorgers van het depot en ik moet zeggen dat dat sneller werkt voor mij dan dat ik eerst de straat naam lees.

In je bezorgersmap zou een uitleg moeten zitten. Even kijken of ik het zo uit kan typen:

onderaan de adressering staat een lange code met in het midden je wijk code na die wijkcode staat dan een = of s en twee cijfers en dan een schuine streep en weer twee cijfers.

Als je op die eerste twee cijfers op je tafel sorteert heb je alle straten van elkaar afgesorteerd: alles van 01 op 01 en alles van 12 op 12 etc. Dan zou je nog even en oneven kunnen scheiden door zo'n stapeltje te pakken en dan weer naar die laatste twee cijfers te kijken maar dat doe ik zelf niet. Ik vind de straten van elkaar af het makkelijkst en daarna sorteer ik op huisnummering zoals ik de wijk bezorg. Het gaat echt super snel. Maar moet eerlijk zeggen heb nog nooit geklokt hoe lang ik er precies over doe.

Wel vind ik het fijn dat die intermediar gidsen er bij zijn. In iedergeval weet ik nu bij welke brievenbus ik zeker weten moet gaan stoppen :D

Groetjes

Miranda

Re: lastige poststukken

59
@Marius

heb ik een tijdje geleden nog heel de sanddcode aan je uitgelegd...
heb je hem ook gewoon in je map zitten :D

@mailinggirl

lekker makkelijk he mailinggirl die code?
zeker de eerste sortering gaat zo veel sneller..
en als je straks de Veronicagids erbij krijgt , weet je dat ook in no-time.
ik heb ze van dhl elke week en het sorteert lekker snel ;)

Re: lastige poststukken

60
@postbode21
ja.. je hebt gelijk.... :oops:
Maar wie leest die mappen nu?
Volgens mij is het gewoon dat IEDEREEN die map krijgt toch? Maar volgens mij leest NIEMAND het! :lol:
Waarschijnlijk omdat iedereen denkt, wat een onzin, ik weet heus wel hoe ik een brief door de brievenbus duw!
cron