Marius schreef:Het wachten is op PostNl of Vsp die bepaalde onrendabele gebieden (eilanden ofzo) aan Sandd gaat doorstoten

Mijn ervaring is dat precies het omgekeerde gebeurd: Sandd die post voor onrendabele gebieden aan PostNL afstoot. Wij moeten namelijk overal bezorgen, itt Sandd die die verplichting niet heeft. Dus varen wij zelfs met een bootje door de Biesbosch.
Maar vaak ook worden er stukken van een wijk afgestoten. Dat zie ik ook in mijn dorp. Sandd bezorgt wel in de dorpskern zelf, maar de buitengebieden (boerderijen, campings, enzo) komen weer bij ons terecht. Herkenbaar aan de TNT Post sticker die naast of over het Sandd label zit geplakt, en omdat het altijd gaat om post die we dan voor de rest van het dorp NIET hebben, zoals de Intermediair en (toen deze nog bij DHL zat) de Veronicagids.
Dat is ook iets wat mij een beetje steekt in deze zogenaamde "geliberaliseerde" postmarkt. Waarom geldt de postwet voor 95% alleen maar voor TNT/PostNl? Wij moeten 6x per week bezorgen, op ALLE adressen (maakt niet uit hoe afgelegen), moeten een minimumaantal brievenbussen/postagentschappen per 1000 inwoners hebben, etc.