Re: van Straaten post?

12
@newman

je hebt helemaal gelijk!
de buitengebieden zijn denk ik niet aantrekkelijk voor sandd.
en dan slijten ze dat aan tnt... maar zullen daar heus wel goed voor moeten betalen.

kwestie van vestzak broekzak denk ik...
als de brievenbussen op straat worden vrijgegeven door tnt zal sandd ook in de
buitengebieden makkelijker bezorgen, denk je niet?

maar zolang tnt dat monopolie claimt zitten ze ook aan de 6 bezorgdagen per week vast..
nou ja 5 .... want de maandag is zo weinig post nog, dat gaan ze op den duur vast
uitbesteden aan een derde partij.....

wie wil er op maandag post bezorgen? meld je bij tnt /post nl ben je geheel exclusief in nederland :lol:

Re: van Straaten post?

14
postbode21 schreef:@newman

je hebt helemaal gelijk!
de buitengebieden zijn denk ik niet aantrekkelijk voor sandd.
en dan slijten ze dat aan tnt... maar zullen daar heus wel goed voor moeten betalen.

kwestie van vestzak broekzak denk ik...
als de brievenbussen op straat worden vrijgegeven door tnt zal sandd ook in de
buitengebieden makkelijker bezorgen, denk je niet?

maar zolang tnt dat monopolie claimt zitten ze ook aan de 6 bezorgdagen per week vast..
nou ja 5 .... want de maandag is zo weinig post nog, dat gaan ze op den duur vast
uitbesteden aan een derde partij.....

wie wil er op maandag post bezorgen? meld je bij tnt /post nl ben je geheel exclusief in nederland :lol:
Hoeveel Sandd aan TNT betaalt voor de buitengebieden zou ik niet weten, maar heel veel zal het niet zijn, want het is kennelijk goedkoper dan wanneer Sandd het zelf zou laten bezorgen.

De rest van je stukje kan ik niet helemaal volgen. TNT claimt helemaal geen monopolie op brievenbussen. Voor zover ik weet is TNT als enige VERPLICHT brievenbussen te plaatsen en dagelijks te lichten (bepaald in de postwet). Diezelfde postwet bepaalt ook de 6-daagse bezorgplicht, maar het is niet zo dat wanneer je bussen wil plaatsen dat je dan ook ineens 6x per week moet bezorgen, ofzo.

Het staat Sandd geheel vrij om ook eigen ophaalpunten voor consumentenpost op te zetten. Ik weet niet of dat ook dmv brievenbussen zou mogen, maar ze zouden best inzamelpunten kunnen maken in supermarkten of zo. Maar volgens mij is Sandd gewoon niet zo geïnteresseerd in consumentenpost. Dat is maar een heel klein deel van de totale poststroom in Nederland (5%, zoiets), en je moet toch al die oranje bussen langs, al zitten er maar 3 brieven in. Uitgezonderd de Kerstperiode valt er weinig aan te verdienen.

Waarom Sandd volgens jou wel in de buitengebieden zou willen bezorgen als ze brievenbussen mochten plaatsen ontgaat me enigszins. Wat is het verband?

Re: van Straaten post?

15
Van Straaten Post bestaat al vele jaren en heeft 2 vestigingen, nl. in Groenekan bij Utrecht en in Deventer.
Ik heb er net een paar maanden voor gewerkt en behalve dat het financieel te weinig opleverde vond ik het een heel erg netjes bedrijf. Een mevrouw kwam thuis met me praten en had de OVO bij zich en als er te weinig post was kreeg je altijd 15 euro uitbetaald en altijd precies op de 15e van de maand. Hele aardige mensen aan de telefoon, dus niks bagger, alleen maar goed. Het probleem was alleen dat er heel vaak geen post was of heel weinig en je had als wijk een heel postcodegebied dus heel erg groot. Dat was niet te doen en daarom ben ik er mee gestopt.

Re: van Straaten post?

16
@henriette

bagger is niet het juiste woord, daar heb je gelijk in hoor.
ik las de berichten op het forum overige postbedrijven en de reacties waren niet zo positief.
te weinig post, post moeten tellen, uitbetaling niet zo goed,,, bij jouw gelukkig wel.. ;)
te groot gebied, onduidelijke regeling retouren... vandaar...

@newman

tnt heeft nog een monopoliepositie met de oranjebrievenbussen.. ( claimt ..)

als er brievenbussen voor sandd post waren...( voor mijn part in winkelcentra)
zouden mensen in de buitengebieden hun post ook via sandd kunnen versturen.,
neemt de hoeveelheid post daar toe en wordt het winstgevend.


@marius
allemaal verschillende brievenbussen? het worden er slechts 2..
kwestie van wennen en van tijd denk ik.
we vinden het toch ook normaal om geld uit de muur te halen bij een Ing Automaat met daarnaast de Rabo... ;)

uitbesteed aan postnl komt denk ik omdat het niet lonend is voor de bezorgers..van sandd.

Re: van Straaten post?

17
postbode21 schreef:@henriette

bagger is niet het juiste woord, daar heb je gelijk in hoor.
ik las de berichten op het forum overige postbedrijven en de reacties waren niet zo positief.
te weinig post, post moeten tellen, uitbetaling niet zo goed,,, bij jouw gelukkig wel.. ;)
te groot gebied, onduidelijke regeling retouren... vandaar...

@newman

tnt heeft nog een monopoliepositie met de oranjebrievenbussen..

als er brievenbussen voor sandd post waren...( voor mijn part in winkelcentra)
zouden mensen in de buitengebieden hun post ook via sandd kunnen versturen.,
neemt de hoeveelheid post daar toe en is het winstgevend.

uitbesteed aan postnl komt denk ik omdat het niet lonend is voor de bezorgers..van sandd.
TNT heeft als enige de plicht om 6 dagen per week de post op te halen, wat wij in ons geval middels de bekende oranje bussen doen. Als enige de plicht hebben is niet hetzelfde als een monopolie. Een monopolie houdt in dat je als enige een bepaald recht hebt.

Bij je opmerking over buitengebieden haal je 2 dingen door elkaar. Sandd besteedt post bestemd voor buitengebieden vaak uit aan TNT. Dat is niet hetzelfde als post afkomstig uit buitengebieden. De meeste post voor de buitengebieden bestaat, net als de post voor willekeurig welk ander gebied, uit zakelijke post. Rekeningen, tijdschriften, pakjes. Dus dat is geen post afkomstig uit buslichtingen in een buitengebied.. Het punt is simpelweg dat bezorgen in buitengebieden tijdrovend is, en weinig geld oplevert. En itt Sandd kan TNT dit niet zomaar afstoten!

Sandd maakt hier gewoon "handig" gebruik van het feit dat TNT allerlei plichten heeft, die Sandd niet heeft. Ik geloof niet dat Sandd überhaupt de intentie heeft om eigen brievenbussen te plaatsen, nog los van de vraag of dat mag of niet. Net als met de postbussen. Sandd heeft ook post voor postbussen, maar heeft zelf geen postbussen. Dus hebben ze bij rechter laten afwdingen dat TNT hun post sorteert in de postbussen, tegen kostprijs. Een rare situatie. Als ik een slagerij wil beginnen kan ik toch ook niet afdwingen dat ik mijn handeltje mag opzetten in een filiaal van Albert Heijn? Het liefste zou Sandd zien dat consumenten post voorzien van een Sandd-postzegel gewoon in de oranje bus konden gooien, en dat de TNT verplicht zou worden om deze post er voor hun uit te filteren en bij Sandd af te leveren. En dat alles tegen kostprijs.

Maar we dwalen een beetje af van het oorspronkelijke onderwerp. Ik heb me wel eens afgevraagd of er verband is tussen Van Straaten Post en VSP. Want als je Van Straaten Post afkort staat er ook VSP. En als dat puur toeval is, waar staat de afkorting VSP dan voor?

Re: van Straaten post?

18
@newman
we dwalen inderdaad af... in antwoord op je vraag waar staat vsp voor...:

Vsp = afkomstig van Vierhand, Serieus en Pabri..waar het bedrijf ooit uit ontstaan is.
al uit 1952 en in 1991 landelijk gegaan.
in 1993 veranderde de naam in Netwerk Vsp

van straaten post mag je bezorgen tot en met zaterdag i.t.s.t. vsp donderdag en vrijdag..

Re: van Straaten post?

19
@ postbode 21

Het is wel goed bedacht van Newman dat Netwerk VSP en Van Straaten Post dezelfde zouden zijn, ook de kleur is hetzelfde en zelfs de bezorgtijd. Was het inderdaad vroeger zo dat je woensdag t/m zaterdag mocht bezorgen, nu is dat teruggebracht tot donderdag en vrijdag. Maar als ik jouw uitleg lees denk ik dat het toch 2 verschillende bedrijven zijn.

Je moest inderdaad zelf de post tellen maar in mijn geval was dat geen probleem omdat er zo weinig post was. Ik kan me voorstellen dat als je een paar honderd stuks hebt het een heel vervelende en tijdrovende klus is.

Re: van Straaten post?

20
@henriette
vind het niet zo gek hoor dat newman dat dacht..
zeker nu je zegt dat van straaten ook alleen op do/vrijdag bezorgt.
ik wist van dat tellen van post en dat gebeurt bij vsp toch niet? vandaar... ;)


over de geschiedenis van vsp is op wikipedia alles te vinden..
over van straaten nog niet...

mischien weet iemand anders waar van straaten voor staat ?
cron