Re: lastige poststukken

11
Wat ook goed werkt is dat je aan je stuur aan de binnen kant , dat heb ik gedaan, een kinderfietstas door midden geknipt en 1 helft aan mijn stuur daar kan bijv, drinken in of pakketjes maar ook een bundel post als het nodig is. In de zijkanten van mijn tassen gaan ook bundels post ik benut elke hoekje. Kratten nemen mij teveeel gewicht en ruimte in ik werk juist zonder. Ook met smalle paadjes en hekjes zijn kratten in je tassen ondingen. Omfietsen vind ik geen optie tenzij de weg open ligt!!

Re: lastige poststukken

13
Tineke schreef:@Marius,
(...)
Verder worden alle brieven/kaartjes gewoon gebundeld. Misschien is het de manier waarop je het bundeld of er kaartjes op de grond vallen of niet. Meestal gaat er bij ons twee elastiekjes om een bundel. Je kunt de elastiekjes er zo omheen doen dat er niets uit de bundel valt. Want als ik kijk naar de kerstkaarten dan heb je ze letterlijk van alle formaten. Zelfs enveloppen die qua verhouding nog kleiner zijn dan de postzegel. En toch worden ze gewoon gebundeld.
Zeker bij dikkere bundels is dit geen probleem; de post houdt elkaar meestal wel vast (door de stroefheid van het papier en plastic).

Re: lastige poststukken

14
Ik baal altijd van die enveloppen van die goede doelen met die k..balpennen erin of van enveloppen met proefpakketjes van het e.o.a. Bijvoorbeeld kattevoer. Ook doosjes zijn bij mijn niet zo populair. Nemen zo veel ruimte in. Vooral de dozen van de blueband. Daar krijg je van die hoge en ongelijke stapels van. Moet je soms extra bijladen door die....dingen.
Het is minder erg als die dingen in de autowijk zitten. De post voor de autoroute gaan gewoon in de gele DHL kratjes. Die zijn groter en hoger dan de zwarte Sanddkratjes. Er kan dus meer post in. Maar die kratjes stop ik echt niet in mijn posttassen. Veel te zwaar. Bovendien kan er in de tassen zonder kratten meer post. Heb ik veel post dan ga ik met de trolley. Dat is dan net zo handig. Hoef ik niet elke keer mijn fiets tegen een boom, paal of hek te parkeren. De TNT heeft meestal maar dunne enveloppen en niet die met die troep erin. Als je een hele stel van die dunne enveloppen hebt is dat makkelijk. Kun je een halve wijk gewoon lopen. Dat lukt ons dus echt niet. Ik moet steeds mijn fiets naar de volgende straat meenemen. Ga dus van straat naar straat in een zo efficiënt mogelijke route.

Re: lastige poststukken

15
postbode7 schreef:...De TNT heeft meestal maar dunne enveloppen en niet die met die troep erin. Als je een hele stel van die dunne enveloppen hebt is dat makkelijk. Kun je een halve wijk gewoon lopen. Dat lukt ons dus echt niet. Ik moet steeds mijn fiets naar de volgende straat meenemen. Ga dus van straat naar straat in een zo efficiënt mogelijke route.
Nou postbode7, dan heeft de TNT bij jou toch wel andere post dan bij mij. Hier bezorgen ze dus echt van alles en nog wat, grote enveloppen, kleine enveloppen, dikke en dunne, met die troep er in en zonder, papier, stroef plastic, glad plastic, en zelfs die dozen van bol.com.
De TNT bezorger hier kan ook geen halve wijk gewoon lopen hoor, ze zet de fiets aan het begin van elke straat neer, en loopt dan door de straat met haar bundel post en haar bundel huis-aan-huis op de arm (met de 2e en soms ook wel 3e bundel in de schoudertas, vooral als er veel van die dikke enveloppen bij zitten, die de TNT bezorger bij jou kennelijk niet heeft...)

Re: lastige poststukken

16
@postbode7

vandaag heb ik de dhl kratjes gebruikt. ideaal, je bent minder breed en het blijft lekker liggen.
en je kan je fiets weer overal tegenaan zetten, zonder dat die begint te schuiven.
zoveel wegen die kratjes niet hoor ;)

dat hoort toch ook bij het postlopen .
dat je in elke straat weer opnieuw begint met lopen.
degenen die een halve wijk in 1 keer willen lopen die hebben zo weinig post
dat kan nooit wat opbrengen.

@wandelaar
kom je nou straks ook over naar sandd wandelaar/ want je zit toch bij dhl? ;)

Re: lastige poststukken

17
Wat lopen betreft het ligt er maar aan hoe de straat is tov de huizen. Ik heb zowel ruime settings van huizen dat ga je echt niet lopen, en ik loop wel bij dichtbebouwde stukken. Ondanks dat ik een loper ben kies ik voor zoveel mogelijk te fietsen. Neem vaak ook fiets mee aan de hand, dan liggen de huizen te ver uit elkaar dus hou ik de fiets bij me, je leert jezelf dat aan. Met hah loop ik niet door de ruime settings maar doe even dan oneven per fiets.
De DHL kratten doe ik er soms in als we niet zwaarbeladen zijn. Meestal toch zonder en heb stevige posttassen die gelijk als steun dienen op de stoeprand. Heel soms gaat dat mis ai!
Lopen of fietsen je kiest wat je zelf prettigste vind en waar je de keus hebt.

Re: lastige poststukken

18
wandelaar schreef: De TNT bezorger hier kan ook geen halve wijk gewoon lopen hoor, ze zet de fiets aan het begin van elke straat neer, en loopt dan door de straat met haar bundel post en haar bundel huis-aan-huis op de arm
Dat heb ik het liefst. Maar is lastig bij mij. Veel straten die ik maar aan 1 kant hoef te doen. moet ik helemaal weer teruglopen zonder iets te doen. Daar heb ik hekel aan ;-)
Meestal loop ik blokjes...

Re: lastige poststukken

19
Vandaag baal ik ook wel..

niet vanwege die kiloknallers.. maar nog veel meer heb ik van Lekker in Het leven, kortingsbonnen.. ik weet niet wat er in zit.. 1 of andere proefzakjes... die kan je dus ECHT niet stapelen he!!!! En dan kratten vol! Weet niet hoe ik dat moet doen.
En ben nog niet eens begonnen met sorteren.. kwam er gister niet aan toe :o en ik ben al lekker snel :(

Re: lastige poststukken

20
@Marius
Tip:
die lekker leven met DIKKE inhoud... niet bij je post invoegen.
per straat los meenemen. dan lukt het wel.. en ze zijn lang niet allemaal dik, de dunne gewoon invoegen.
lange straat eenzijdig? fiets halverwege zetten.... ;)
zet.m op Marius ;)
cron