Re: van 2 wijken naar 1 wijk

11
Jette schreef: Kom gezellig over naar PostNL...mag je meerdere wijken lopen tegen een leuke vergoeding en dat 6 keer per week. Mag ook minder, hoor!
Krijgen jullie ook nog vakantiegeld, ziekengeld en mag je postfietsreparaties declareren.
Het enige "nadeel" is, dat je 3 keer per week hah hebt, maar dat weegt niet op tegen de voordelen, toch? ;)
Ik heb daar wel eens over nagedacht om over te stappen naar PostNL, maar ik vind het niet leuk voor de postbodes die dan op den duur hun baan kwijt raken. Want het gaat er natuurlijk alleen om dat postbezorgers goedkoper zijn dan postbodes. Volgens mij hebben ze meer dan genoeg mankracht om alle post te bezorgen.

Ik heb ook geruchten gehoord dat PostNL op den duur naar drie bezorgdagen toe wil gaan. In dat geval is er niet veel verschil meer tussen Sandd en PostNL.... nou ja, afgezien dan van het feit dat Sandd een achterlijk bedrijf is. :lol:

15
@elisa

van 2 wijken naar 1 wijk? maak je niet teveel zorgen hoor.
jij bent toch ook je 3e wijk nog steeds niet kwijt?
respect trouwens , want dat lijkt me best wel veel sorteren soms...

september is geweest... het najaar/ winter komt eraan...
er zeggen zoveel bezorgers op rond deze periode...

iedere wijk die bemand wordt daar zullen ze blij mee zijn elisa ;)
het zal wel om excessen gaan met hele grote wijken..

16
postbode7 schreef:Ik snap niet wat je bedoelt postbode21. Ik werk al meer dan 5 jaar voor Sandd en ik heb OVO. Dat minimumloon en 3 maanden lopen geldt alleen voor de nieuwe bezorgers. En ik ben al die jaren niet ziek geweest. Ben gewoon met een flinke verkoudheid of kneuzing van mijn knie doorgelopen (wel een stuk langzamer). En op vakantie ben ik dit jaar ook niet geweest dus dat is lulkoek. Bovendien heb ik al 2 collega's die in dat geval elk een wijk extra kunnen doen. Dus nee, ik ben helemaal niet van plan er nog een wijk af te doen. Heb er liever een wijk bij. Voor de uitdaging en de poen. Maar dat heb ik wel duidelijk gemaakt.
Weten jullie waarom de postcodeagenda's nu ineens door óns gestickerd moeten worden? Al die andere jaren deden ze dat bij de postcodeloterij gewoon zelf. Hebben ze soms gezellig met de topmanagers van Ikea zitten kletsen en hebben die verteld over het nut van het uitbesteden van die stickerklus? Het lijkt er wel op. Nou, ik word er niet bepaald vrolijk van. Dadelijk moeten we nog alle enveloppen van de andere klanten voorzien van adres :lol:. Dat zou me helemaal wat moois worden. Dan mag het salaris wel een stukje stijgen.
Ik heb gehoord dat de agenda s van npl meer geld op levert voor Sandd zoals altijd

17
Ja dat denk ik ook, ik heb 2 kleinere en 1 grote wijk en ga idd ook altijd door, al neem ik wel zomervak ivm de kinders.
Het gaat niet om het geld maar het bezigzijn, het is goed voor mij hoofd en lijf. Ben een buitenmens plus je werkt onder, ik dan, schooltijden.
Of ik het volhoud mmmm ik zie wel tegen de sneeuw op elk jaar en terecht vind ik het dan best zwaar. Verder maakt mij het weer niet uit maar ik haat sneeuw en natte drek van sneeuw.
Ja hier zijn ze zeker blij met ons, we vormen een groep die echt punktueel werkt en dat is fijn, niemand loopt de kantjes eraf.
We overleggen ook onderling en dat is ook prettig. Binnenkort zien ze ons op depot om eens een aantal dingen onder de loep te nemen.

Ik vind wel jammer dat er nooit werkoverleg is.

18
Jette schreef:
bucky666 schreef:
postbode7 schreef: Mijn wijken tellen resp. 224 en 343 afgiftepunten. Nou, is dat zo veel? Dat is 567 afgiftepunten in het totaal. Dat is nou net een uitdaging. Voor zo'n rot in het vak als ik is 1 wijk geen uitdaging meer. Laat ons onze wijken houden!!!!
Precies. Ik heb nu maar 1 wijkje bij Sandd en ik vind er echt niks aan zo.. Maar misschien hebben ze teveel bezorgers en willen ze er een aantal kwijt? Nou ik ben benieuwd of ze er in de winter nog steeds zo over denken, stelletje uitbuiters.
Kom gezellig over naar PostNL...mag je meerdere wijken lopen tegen een leuke vergoeding en dat 6 keer per week. Mag ook minder, hoor!
Krijgen jullie ook nog vakantiegeld, ziekengeld en mag je postfietsreparaties declareren.
Het enige "nadeel" is, dat je 3 keer per week hah hebt, maar dat weegt niet op tegen de voordelen, toch? ;)
En je levert een stukje flexibiliteit in. Sommige wijken liggen pas om 1 uur op het depot, en het moet wel voor 5 uur bezorgd zijn. Nou ja, moeten...........het is meer een streven dan een harde eis.

Maar wat mij betreft wegen de voordelen zeker op tegen de nadelen. Ik verdien bij PostNL dermate veel, dat zou ik bij Sandd nooit bij mekaar kunnen krijgen, zeker niet als je maar 1 wijk mag lopen. Vorige maand had ik bijna 1200 euro (netto). 8-)

20
postbode21 schreef:@newman

ik kom eraan... newman!
hoeveel uur werk je dan per week als ik vragen mag?
zo,n salaris ... daar zegt niemand nee tegen..

want.... fulltimers kennen ze toch niet meer bij postnl? ;)
Ik heb een contract voor 25 uur, maar vaak wordt het meer. Ik werk 6 dagen per week, maar de afgelopen maand heb ik me ook bezig gehouden met Georoute, en heb ik samen met de routeplanners van veel wijken de door Georoute voorgestelde loopvolgorde omgegooid, omdat deze onlogisch, niet efficiënt, en in sommige gevallen zelfs onmogelijk was (dwars door muren en hekken heen). Het komt ook omdat ik itt de meeste postbezorgers geen vaste wijk(en) heb, maar algemeen reserve ben. Ik ken hier dus praktisch alle wijken, en word dus ook geregeld gebeld als er plotseling een zieke is of een wijk dreigt te blijven staan op het depot door miscommunicatie. Ik heb dus niet altijd even veel inkomen, maar het schommelt netto tussen de EUR 800 (bijv. in de zomermaanden met wenig post) en EUR 1300 (juni met winstuitkering, mei met vakantiegeld).