Re: Overeenkomst van Opdracht iemand anders laten bezorgen

12
@verzendenenontvangen

Je zit in de ZW? Dan begrijp ik het niet, want als je ziek bent kun je toch niet werken (voor een ander bedrijf dan datgene waar je in dienst bent/was)? Of zat je in de WW en ben je toen ziek geworden? Of heb je een WIA of WGA uitkering? Dan heb je namelijk reintegratie of sollicitatieplicht en dan is de regeling voor het verminderen/verhogen/aanpassen van je uitkering heel anders dan bij een WW uitkering.
Zit je volledig in de ZW of maar voor x%? Sowieso zou ik, als ik jou was, minimaal 1/3 apart houden omdat je belasting moet betalen over de bruto inkomsten van de OVO.
Wat het UWV doet hangt nogmaals af van de soort uitkering die je krijgt en bij ZW moet je me, als je wilt, maar eens uitleggen hoe het komt dat je dan kunt of moet werken.

13
@Postduif

we denken hetzelfde.
verzendenontvangen zit in de ziektewet.... weet sommige zaken veel dieper aan te kaarten dan de
algemene postkennis..

maar is tegelijkertijd niet op de hoogte van de eenvoudigste regelingen.
beetje apart.

of je een deel mag houden naast een uitkering zal voor iedere situatie verschillend zijn.
maar de verdienste bij ovo zijn Bruto , dus een deel daarvan Niet gebruiken zou wel slim zijn.

15
De situatie ligt complexer zoals jullie schrijven. Maar daar wil ik niet op in gaan. Ik werk in GOED overleg met het UWV. Als ik werk wil doen dan moet ik dat overleggen. Ik moet zeggen dat wanneer je post bezorgd of kranten je gezondheid SNELLER voorruit gaat dan alleen maar tijdens de ziektewet thuis te gaan zitten. Je mag werken tijdens ziekte wet hoor!!!! Het ligt niet zo zwart/wit.

19
verzendenenontvangen schreef:UWV zei in beginsel dat ik dit werk niet mocht doen. Ik moest dan thuis blijven zitten. En ik ben zo iemand niet die thuis maar gaat zitten wachten. Maar met de juiste argumenten en vriendelijk woord zonder dat je de persoon van het UWV gaat aanvallen bereik je wat mee.
En heb je nu dan ook antwoord op je vragen of, en hoeveel, ze dan gaan korten op je uitkering? Het UWV kende de OvO toch niet schreef je. Ik hoop voor jou dat het goed gaat en dat het UWV het gaat snappen zodat je niet achteraf ineens moet gaan terugbetalen. Beter nog eens extra gebeld en gevraagd dan achteraf zitten balen omdat je dacht geld te hebben dat je moet terug betalen.

20
Ik heb de vraag uitgezet bij het UWV. Het callcenter van het UWV (zij willen het niet callcenter noemen, vinden ze negatieve klank dus moeten we het maar Klanten Contact Centrum noemen) en komen hier nog op terug. De klantenservice zelf is hier niet van op de hoogte. In het geval dat het callcenter er niet uitkomt bij het UWV maken ze een terugbel afspraak met jouw, binnen 24 uur wordt je dan terug gebeld....... De klantenservice medewerkers bij het UWV hebben MBO niveau, dus de moeilijkere vragen is voor de hoger opgeleiden... :roll: