Re: IKEA-catalogus

101
Ik vraag me af of ieder wel zo graag die gids wil! Elk huis heeft er een op een paar na over 2 wijken! Beetje opgedrongen feit.
En zoveel nieuws staat er deze keer niet in.

Een 3 e bezorgdag? Huh hoe kom je daarbij?

Dan zullen dat meer de extra zijn als de reisgidsen en agendas die je naast de gewone post moet bezorgen.

102
Carla41 schreef:@postbode7

ach ja, weer even betrekkelijk rustig tot half oktober ..
dan komen de postcodeloterij agenda,s toch weer...

maar echt rustig zal het niet worden.
Sandd blijft gestaag post weghalen bij de concurrent
marktaandeel gaat nu al richting de 20 %..

de derde bezorgdag zit in de lift (Y)
Tot het moment dat Sandd door de overheid gedwongen wordt het ingroeimodel na te komen, en 80% van de bezorgers in dienst te hebben. Dan zullen de loonkosten flink stijgen, waardoor onvermijdelijk ook de prijzen omhoog moeten. En omdat de meeste (zo niet alle) klanten die van PostNL naar Sandd zijn overgestapt dit vooral hebben gedaan omdat Sandd goedkoper was, ligt het in de lijn der verwachting dat er dan weer veel zullen terugkomen.

105
bucky666 schreef:Je moet de ikea gidsen apart bezorgen (anders kan het bijna niet), maar het leuke is wel dat de vergoeding voor de ikea gidsen gewoon bij de gewone post wordt opgeteld. Dus die extra wijkvergoeding kan je naar fluiten. En dubbele post voor 1 adres krijg je maar 4 cent voor. (dus gewone post samen met een ikea gids voor 1 adres bedoel ik). Het enige extraatje is de herlaadvergoeding die naar 25 kg gaat.. Dat komt neer op 2,5 euro extra ofzoiets.. Erg royaal he van Sandd? :twisted:
Dat is natuurlijk schandalig. Al dat gedoe (ik stond vandaag met wapperende stickervellen en een achterover kiepende fiets) en dan zo worden afgescheept voor al dat extra werk? Ik heb vorig jaar vanwege de NPL-agenda al eens dezelfde vraag gesteld aan mijn coördinator, en het bleek inderdaad te kloppen. Ik heb daar toen een kleine compensatie aan overgehouden, die het leed wel iets verzachtte, maar ik was nog wekenlang pissig.

106
Bij onze onderaannemer Postservice krijg je pas (ook bij de Ikea's!!) na 30 kilo herlaadvergoeding. Ik las overigens op een andere site dat de Ikea's rond de 490 gram wegen per stuk, maar op onze nieuwsbrief van 2012 staat dat ze 465 gram wegen en zo is het gewicht en de vergoeding daarnaar berekend. Scheelt toch weer 35 gram maal in mijn geval 927 Ikea's.. Dat is rond de 23 kilo die mij door de neus is geboord en dan krijgen we ook nog dus vanaf 30 kilo herlaadvergoeding. Dit zou bij iedereen hetzelfde moeten zijn. Bij iedereen dus vanaf 25 kilo.

107
@close

wapperende stickervellen.. je gaat me toch niet zeggen dat je echt de stickers
mee nam onderweg.? gewoon thuis stickeren en als er eventueel eentje overblijft,
dan haal je de sticker er weer af.

@slagvaardige
23 kilo ach slagvaardige .. bij sandd had het bij 25 kilo pas weer een extra herlaadvergoeding opgeleverd
en bij jou pas bij 30.kg dus.. heb je de ikea gewogen, je krijgt hem vast nog zelf , kan je het alsnog checken.. :lol:

108
Zeker neem ik die stickervellen mee, Carla. Want dat scheelt me een hoop gedoe bij het inpakken. Op volgorde houden en zo. Maar erg goed bevallen is het me inderdaad niet. Dus wie weet doe ik de rest wel thuis.

Slagvaardige, ik heb net 100 gidsen gewogen en ik kwam uit op ruim 46 kg.

109
@Close

thuis stickeren ging veel sneller en per 10 in de tas gelegd.. even een elastiekje eromheen..
maar een ieder doet wat hem/haar het beste uitkomt.

en het er af halen van een sticker gaat achteraf moeiteloos hoor, ik spreek uit ervaring.

110
Carla41 schreef:@postbode7

ach ja, weer even betrekkelijk rustig tot half oktober ..
dan komen de postcodeloterij agenda,s toch weer...

maar echt rustig zal het niet worden.
Sandd blijft gestaag post weghalen bij de concurrent
marktaandeel gaat nu al richting de 20 %..

de derde bezorgdag zit in de lift (Y)
Ik krijg juist steeds minder post iedere week bij Sandd. Dus volgens mij is het gelul.