@Carla, maar de Ikea's zijn met de gewone post (qua hoeveelheid en qua gewicht) met de gewone post meegerekend en die woog ook nog wel een kilo of wat. Ik zou zeker wel over de 30 kilo extra gewicht zijn gekomen. Maar ja, het zou misschien maar Euro 2,50 extra zijn.
Nog een keer rijden en dan heb ik ze weg.
Re: IKEA-catalogus
112en wat denk je voor 7 sep de boeken van engelbert strauss ook nog even zweten
113as vrijdagmiddag loop ik nog een restantje IKEA, twee straatjes en dan is het gebeurd.
Wat de beloning betreft kreeg ik toch een beetje nare smaak in mijn mond. De IKEA gidsen zitten wat de beloning betreft gewoon bij de normale post maar je kan ze niet tegelijk met de gewone post bezorgen...ik weet wel, het heeft geen enkele zin om op een forum te gaan klagen en je kan altijd nog stoppen met postbezorgen als het echt niet bevalt maar met de IKEA gidsen voel ik me toch wel genaaid.
Jaren geleden liep ik de IKEA gidsen voor Selektmail, toen kregen we nog 8 cent per gids....
Wat de beloning betreft kreeg ik toch een beetje nare smaak in mijn mond. De IKEA gidsen zitten wat de beloning betreft gewoon bij de normale post maar je kan ze niet tegelijk met de gewone post bezorgen...ik weet wel, het heeft geen enkele zin om op een forum te gaan klagen en je kan altijd nog stoppen met postbezorgen als het echt niet bevalt maar met de IKEA gidsen voel ik me toch wel genaaid.
Jaren geleden liep ik de IKEA gidsen voor Selektmail, toen kregen we nog 8 cent per gids....
114De instructie was verder plak de sticker in het oranje vlak, echter er is geen oranje vlak aanwezig.
115Maar het is toch logisch dat jullie slecht betaald krijgen? Hoe denk je anders dat jullie goedkoper kunnen zijn dan PostNL? Je weet waar je aan begint als je voor Sandd gaat werken: Meer vrijheid dan bij PostNL, maar slechtere arbeidsvoorwaarden. Sluit je aan bij een vakbond, verenig je, en probeer op die manier invloed uit te oefenen. Of stap over naar de grootste postbezorger van Nederland, waar ELKE postbezorger per uur betaald krijgt, en niet slechts een handjevol.slagman schreef:as vrijdagmiddag loop ik nog een restantje IKEA, twee straatjes en dan is het gebeurd.
116Ik word bij Sandd ook per uur betaald want ik heb een CAO contract maar dat zegt toch helemaal niks...Sandd bepaalt hoeveel post ik in een uur kan bezorgen cq sorteren. Als ik die norm haal dan heb ik het mimimumuurloon maar dat gebeurt zelden of nooit...en met de IKEA gidsen al helemaal niet
117Ik heb bij Postnl gewerkt en daar werd ik behoorlijk uitgeknepen wat betaling betreft.
Nu ook. Maar ach. Ik vind het werk heerlijk. En dat is mij alles waard.

118Dat er toch een norm aan dat uurloon is gekoppeld is eigenlijk bij elke baan zo. In het onderwijs gaan ze er ook van uit dat je in een x aantal werkuren zoveel lessen kunt voorbereiden, zoveel proefwerken nakijken, bij zoveel klassefeesten kunt surveilleren, etc.slagman schreef:Ik word bij Sandd ook per uur betaald want ik heb een CAO contract maar dat zegt toch helemaal niks...Sandd bepaalt hoeveel post ik in een uur kan bezorgen cq sorteren. Als ik die norm haal dan heb ik het mimimumuurloon maar dat gebeurt zelden of nooit...en met de IKEA gidsen al helemaal niet
Maar als blijkt dat de norm onrealistisch is, dan is daar toch iets aan te doen?
Bij PostNL zijn er duidelijke afspraken over wat je kunt doen als je vind dat je wijk te krap staat. En sowieso moeten alle gewerkte uren uitbetaald worden, zelfs als men van hogerhand oordeelt dat jij gewoon te langzaam bent (bijv. omdat collega's van jou de betreffende wijk wel makkelijk binnen de gestelde tijd halen).
Ik zou zeggen: Hou eens een tijdje bij hoe lang je bezig bent en hoe lang je er volgens Sandd over zou mogen doen, en als blijkt dat je structureel tijd te kort komt, kaart dat dan aan bij je aanspreekpunt. Maar misschien ben je wel gewoon te langzaam, want als ik jouw collega Carla41 moet geloven zijn de tijden bij Sandd makkelijk haalbaar.

120Dus als je bij PostNL 5 uur doet over een wijk waar 2 uur voor staat, krijg je die 5 uur gewoon uitbetaald?Newman schreef: Bij PostNL zijn er duidelijke afspraken over wat je kunt doen als je vind dat je wijk te krap staat. En sowieso moeten alle gewerkte uren uitbetaald worden, zelfs als men van hogerhand oordeelt dat jij gewoon te langzaam bent (bijv. omdat collega's van jou de betreffende wijk wel makkelijk binnen de gestelde tijd halen).