postbezorger
de weegschaal waar ze bij Sandd de post meewegen mag in de winkels niet verkocht worden omdat ze teveel in hun voordeel afwijken ik denk toch dat we getild worden
Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?
122@postbezorger
je hebt vaak zat dat het boven de 30 kilo is. hoe lang werk je er nu?
ik wil je over 3 maanden het nog horen zeggen.
er zijn forumleden die vaak zat net 29,3/4/ 9 hebben
.
je hebt vaak zat dat het boven de 30 kilo is. hoe lang werk je er nu?
ik wil je over 3 maanden het nog horen zeggen.
er zijn forumleden die vaak zat net 29,3/4/ 9 hebben

123Ik werk er net een maand.
Vandaag had ik 30,3 kilo bijvoorbeeld.
vrijdag 65,8 kilo
de week daarvoor 26,2 en 57,2 kilo
daarvoor was het 21kg en 34,8kg
en daarvoor was het 29,1 en 21,1kg.
Ik neem aan dat er geijkte weegschalen worden gebruikt.
Ik zal het volgende keer eens nawegen. Zo een weegschaal als ze bij Sandd gebruiken dat kan je niet eens in de winkel kopen waarschijnlijk. Net als je de weegschalen op schiphol ook niet in de winkel kan kopen.
Maar als jij denkt dat het niet klopt dan moet je niet hier gaan klachten dan moet je aangifte doen van fraude of naar een andere autoriteit stappen die er wat mee kan.
Met ze allen tegen elkaar gaan klagen dat helpt niets, je moet tegen de juiste autoriteit klagen.
Vandaag had ik 30,3 kilo bijvoorbeeld.
vrijdag 65,8 kilo
de week daarvoor 26,2 en 57,2 kilo
daarvoor was het 21kg en 34,8kg
Ik neem aan dat er geijkte weegschalen worden gebruikt.
Ik zal het volgende keer eens nawegen. Zo een weegschaal als ze bij Sandd gebruiken dat kan je niet eens in de winkel kopen waarschijnlijk. Net als je de weegschalen op schiphol ook niet in de winkel kan kopen.
Maar als jij denkt dat het niet klopt dan moet je niet hier gaan klachten dan moet je aangifte doen van fraude of naar een andere autoriteit stappen die er wat mee kan.
Met ze allen tegen elkaar gaan klagen dat helpt niets, je moet tegen de juiste autoriteit klagen.
124Welke weegschalen zijn dat dan. Want volgens mij lul je maar wat. Die dingen kan je niet eens in een winkel kopen omdat het industrieel spul is. Jij denkt volgens mij dat ze daar een badkamerding van een tientje gebruikte ofzo. Dat lijkt me heel erg sterk.jandegraaf schreef:postbezorger
de weegschaal waar ze bij Sandd de post meewegen mag in de winkels niet verkocht worden omdat ze teveel in hun voordeel afwijken ik denk toch dat we getild worden
125postbezorger :postbezorger schreef:Vandaag 30,3 kilo / vrijdag 65,8 kilo
week daarvoor 26,2 en 57,2 kilo / daarvoor was het 21kg en 34,8kg
A) neem aan dat er geijkte weegschalen worden gebruikt.
B) zal het volgende keer eens nawegen.
C) Met ze allen tegen elkaar gaan klagen dat helpt niets, je moet tegen de juiste autoriteit klagen.
@jandegraaf
in jouw voorbeeld precies 2 gewichts-zones welke ik zeker na zou wegen.
( 57,2 KG , maar vooral 29,1 KG )
A) Sandd maak géén gebruik van weegschalen.
Mijn coórdinator/planner schreef :
"Waar het op neer komt is dat de kratten die naar de bezorgers gaan niet op de weegschaal gezet worden maar op de wijkplanning de waardes uit de globale planning komen te staan".
B) met name die grensgevallen zou ik zeker wegen
C) Klopt ; met z'n allen consequent tekortkomingen/afwijkingen melden bij contactpersoon en vooral teammanager en de OR.Jammer dat we zo individueel gericht zijn en nauwelijks georganiseerd.Een wijzende oordelende vinger is erg gemakkelijk.
Wisten jullie dat de OR veel meldingen ontving over bv die normuren verschijning (vanaf Febr. 2014).
Als je niet onmiddelijk bericht krijgt vd OR , moet men ook niet op tilt slaan (veel korte lontjes hier gelezen) die berichten komen er wél door. De OR vraagt meestal om een gerichte concrete vraag.
Postbezorger Sandd
126als je alleen klaagt bereik je niks en als je mail naar het hoofdkantoor van Sandd stuurt hebben ze niet eens het fatsoen om zelf te reageren.
erger nog je wordt dan door een gefrustreerde medewerkster van je depot gebeld hoe je er bij komt om een mail naar het hoofdkantoor te sturen.
je kunt dus klagen wat je wilt maar je schiet er niets mee op.
vandaar mijn misschien in jullie ogen te negative berichten op dit forum.
weet zeker dat er meegelezen wordt door andere dan postbezorgers en dat er toch wat gaat veranderen in de opstelling (kiekeboe spelen ) van de beste nr. 21 van dit land
erger nog je wordt dan door een gefrustreerde medewerkster van je depot gebeld hoe je er bij komt om een mail naar het hoofdkantoor te sturen.
je kunt dus klagen wat je wilt maar je schiet er niets mee op.
vandaar mijn misschien in jullie ogen te negative berichten op dit forum.
weet zeker dat er meegelezen wordt door andere dan postbezorgers en dat er toch wat gaat veranderen in de opstelling (kiekeboe spelen ) van de beste nr. 21 van dit land
127Nou die post zal toch wel gewogen worden? Zuigen ze die getallen dan uit hun duim? Dat zal toch niet?
Maar ik heb sowieso aleen een analoge personen weegschaal die maar tot 0,5 kilo nauwkeurig is.
Hoe weeg je het zelf na? zet je 4 volle kratten op de weegschaal en trek je dan het gewicht van de lege kratten eraf of zoiets?
Maar ik heb sowieso aleen een analoge personen weegschaal die maar tot 0,5 kilo nauwkeurig is.
Hoe weeg je het zelf na? zet je 4 volle kratten op de weegschaal en trek je dan het gewicht van de lege kratten eraf of zoiets?
128A)postbezorger schreef:
A) Nou die post zal toch wel gewogen worden ?
B) Zuigen ze die getallen dan uit hun duim ?
......heb een analoge personen weegschaal die maar tot 0,5 kilo nauwkeurig is.
C) Hoe weeg je het zelf na?
Nogmaals : SANDD WEEGT DE POST NIET.
Mijn post loopt via Sandd depot Deventer.( "dus rechtstreeks Sandd")
"Ga zélf op onderzoek uit/vraag het na, en deel het dan met dit forum".
B)
Alles loopt via PC/ plannings-systeem ; gewichten per poststuk/klant altijd van te voren bekend.
Als er iets niet klopt met het eindgewicht welke jij ontvangt, dan (kan) dit te maken hebben met order-verschuivingen ; de ondertussen uitgedraaide wijkplanning klopt dan niet meer met de werkelijkheid.Zo ontstaan vlgs mij de problemen. Het meest stabiel en eerlijk is (vlgs mij) een fysieke eindweging met gecalibreerde weegschalen.
c)
Ik gebruik op dit moment een digitale Soehnle weegschaal ( 100 gram afwijk. ) Ik weeg de post NETTO ; dus post rechtstreeks op weegschaal. Gewicht krat =onbetrouwbaar/ type kan onderling verschil in zitten / of stukken plastic eraf.....
Voorbeeld :
http://www.weegschaal-zaak.nl/Webwinkel ... chaal.html
Overigens, dit zal zeker een actie punt zijn van het vervolg gesprek van de BVPP met Sandd ; verwachting begin 2016.
Postbezorger Sandd
129Ik heb nog steeds wel het idee dat de gewichten kloppen. Ik ga er vanuit dat ze van elke order weten wat het gewicht is ivm met frankering.
Ik heb op mijn eigen weegschaal gewogen maar toen kwam ik 3 kilo lichter uit (en niet zwaarder). Mijn weegschaal is sowieso niet accuraat genoeg want is een analoog ding.
Het is ook niet ideaal op een personenweegschaal poststukken te gaan wegen. dus ik ga ervanuit dat sandd het goede gewicht heeft. Ergens in de lijn wordt de post gewogen in elk geval dat kan niet anders .
Het lijkt me ook een vreemd verhaal dat sandd de post lichter inschat want dat betekend dat ze minder frankering in rekening kunnen brengen bij de opdrachtgevers. Dat geloof je toch zeker zelf niet?
Ik blijf het een heel raar verhaal vinden dat jij zegt dat het niet klopt en zeker als ik lees mensen met een soehle personenweegschaal gaan wegen want die dingen staan erom bekend dat het slechte weegschalen zijn. een verschil van 100 of 200 gram ga je daarmee niet bewijzen. Een paar kilo misschien wel.
Ik heb op mijn eigen weegschaal gewogen maar toen kwam ik 3 kilo lichter uit (en niet zwaarder). Mijn weegschaal is sowieso niet accuraat genoeg want is een analoog ding.
Het is ook niet ideaal op een personenweegschaal poststukken te gaan wegen. dus ik ga ervanuit dat sandd het goede gewicht heeft. Ergens in de lijn wordt de post gewogen in elk geval dat kan niet anders .
Het lijkt me ook een vreemd verhaal dat sandd de post lichter inschat want dat betekend dat ze minder frankering in rekening kunnen brengen bij de opdrachtgevers. Dat geloof je toch zeker zelf niet?
Ik blijf het een heel raar verhaal vinden dat jij zegt dat het niet klopt en zeker als ik lees mensen met een soehle personenweegschaal gaan wegen want die dingen staan erom bekend dat het slechte weegschalen zijn. een verschil van 100 of 200 gram ga je daarmee niet bewijzen. Een paar kilo misschien wel.
130"het idee" hebben dat het gewicht klopt maar zelf niet na kan wegen .......postbezorger schreef:Ik heb nog steeds wel het idee dat de gewichten kloppen.
Ergens in de lijn wordt de post gewogen in elk geval dat kan niet anders .
Ik blijf het een heel raar verhaal vinden dat jij zegt dat het niet klopt.........

De post zoals die, gesorteerd wordt door én van de (sub)depots afkomt richting de bezorgers, wordt NIET gewogen door Sandd.Ik ging er ook altijd vanuit dat dit wél het geval was.Zo te lezen heb je je al goed laten informeren.

Ik heb NIET gezegd dat het gewicht NIET klopt maar dat het wellicht zinvol is dit te checken als je bv 29,5 KG binnen krijgt (=geen herlaadvergoeding) Er zijn leveringen welke heel precies blijken te kloppen.Vandaag had ik 0,4 KG méér dan op de bon staat.....Dit is niet raar ; ik stel het gewoon vast.
De digit.Soehnle weegschaal hier werkt nog steeds binnen een tolerantie gebied van +/- 100 gram welke ik check via ijkgewicht.Nieuwere modellen van tegenwoordig zijn nauwkeuriger.
Destructieve kritiek (of "negatieve" /"afbrekende" kritiek) is het tegenovergestelde van constructieve kritiek.Deze kritiek is vaak ongegrond en niet of slecht beargumenteerd. Het feit dat er een negatieve omgeving wordt gecreëerd (kan) hier zelfs een doel zijn.
Postbezorger Sandd