Re: IKEA-catalogus

121
Ik kreeg dat niet hoor. Ik zou dan gewoon 2 uur krijgen bij ons depot van Postnl. Bij ons waren ze echt niet zo scheutig hoor met uitbetalen van gewerkte uren. Het ligt er echt aan waar je werkt. In Arnhem lukt je dat echt niet.

122
bucky666 schreef:
Newman schreef: Bij PostNL zijn er duidelijke afspraken over wat je kunt doen als je vind dat je wijk te krap staat. En sowieso moeten alle gewerkte uren uitbetaald worden, zelfs als men van hogerhand oordeelt dat jij gewoon te langzaam bent (bijv. omdat collega's van jou de betreffende wijk wel makkelijk binnen de gestelde tijd halen).
Dus als je bij PostNL 5 uur doet over een wijk waar 2 uur voor staat, krijg je die 5 uur gewoon uitbetaald?
Als jij een goede reden opgeeft waarom je die 2 uur niet gehaald hebt, in principe wel ja. Mocht het echter heel vaak voorkomen dat jij veel langer over wijken doet terwijl je collega's het wel halen, dan gaan ze natuurlijk wel twijfelen aan jouw geschiktheid en zullen ze misschien iemand met je laten meelopen om te kijken waar de schoen wringt.

123
slagvaardige schreef:Ik kreeg dat niet hoor. Ik zou dan gewoon 2 uur krijgen bij ons depot van Postnl. Bij ons waren ze echt niet zo scheutig hoor met uitbetalen van gewerkte uren. Het ligt er echt aan waar je werkt. In Arnhem lukt je dat echt niet.
En het ligt er natuurlijk ook aan hoe assertief je zelf bent als medewerker zijnde. Als jij in zo'n geval niet protesteert (of slechts klaagt op een forum) zal er wellicht niets gebeuren, maar als je het hogerop zoekt of de vakbond inschakelt zal zelfs de meest stugge teamcoach bakzeil halen.

124
Echt niet Newman. Ik was juist hartstikke assertief. En maakte continue behoorlijk wat stampij. Ook voor anderen. Hielp het? Neehoor, ze lachten mij keihard uit. Recht in ons gezicht. En kregen we waar we recht op hadden. Ook niet. Dus ik heb mijn biezen gepakt en ben lekker naar Sandd gegaan. (Y)

125
slagvaardige schreef:En kregen we waar we recht op hadden. Ook niet.
Deze zin snap ik niet, als je meent ergens recht op te hebben moet dat ergens beschreven staan.

Dus wat Newman schrijft klopt het gedeelte achter de komma.
Newman schreef:
En het ligt er natuurlijk ook aan hoe assertief je zelf bent als medewerker zijnde. Als jij in zo'n geval niet protesteert (of slechts klaagt op een forum) zal er wellicht niets gebeuren, maar als je het hogerop zoekt of de vakbond inschakelt zal zelfs de meest stugge teamcoach bakzeil halen.
No offence slagvaardige ;)

126
slagvaardige schreef:Echt niet Newman. Ik was juist hartstikke assertief. En maakte continue behoorlijk wat stampij. Ook voor anderen. Hielp het? Neehoor, ze lachten mij keihard uit. Recht in ons gezicht. En kregen we waar we recht op hadden. Ook niet. Dus ik heb mijn biezen gepakt en ben lekker naar Sandd gegaan. (Y)
Maar waar maakte je deze stampij? Bij de teamcoach? Als deze niet meewerkt moet je gewoon hogerop schakelen, en anders de vakbond erbij halen. In het verleden kregen bij ons mensen ook niet altijd waar ze recht op hadden, maar na een bezoekje van de BVPP piepten ze wel anders.

Nog steeds is het zo dat mijn uren en die van collega's niet altijd kloppen (hoewel dat eerder door slordigheid komt dan door boze opzet), maar 1 telefoontje of mailtje naar de TC en het wordt meteen gecorrigeerd.

Het blijft natuurlijk wel jammer dat het niet altijd automatisch goed gaat, en dat je toch die urenuitdraaien moet blijven controleren, maar het lijkt me toch veruit te prefereren boven de situatie bij Sandd. Daar is jouw looptijd gewoon van hogerhand vastgesteld op een volstrekt ondoorzichtige wijze, hebben jij en je collega's er geen enkele inspraak in, en als je de tijden niet haalt, jammer dan!

127
Er ontstaat een interessant topic tussen de IKEA-gidsen ;-)

Ik prijs me gelukkig dat ik nooit op mijn strepen hoef te staan om meertijd (met reden omkleed) uitbetaald te krijgen. Daar zou ik ook geen zin in hebben, moeilijk te moeten doen voor een paar centen. Maar belangrijker vind ik dat je serieus genomen wordt!