Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

134
vandaag zou ik 514 stuks binnen moeten hebben met een gewicht van 33,1kg.

Maar ik had er weer 17 foutsorteringen bijzitten voor een andere wijk hier uit de buurt.
Allemaal post voor buitengebieden als ik dat moet gaan bezorgen ben ik een half uur extra kwijt (met twee brieven ben ik al 20 minuten bezig met heen en weer fietsen naar het volgende dorp en weer terug) dus ik stuur het mooi retour maar ik heb het wel gemeld want 17 foutsorteringen is wel enigzins veel. Ik heb het wel vast op straat en nummer gesorteerd en een elastiekje erom maar weet niet of dat nut heeft want het wordt straks toch weer op een grote hoop gegooit en ligt het weer door elkaar.

Maar ik elk geval boven de 30 kilo weer dus is weer extra cashen.
Het gewicht maakt dus wel degelijk uit (als je ovo contract hebt wel in elk geval) want dan krijg je herlaad vergoeding.

Ik vraag me alleen af als je 17 foutsorteringen hebt daar krijg je volgens mij niets voor maar je ben er wel tijd aan kwijt om die puinhoop uit te zoeken en ik heb ook nog twee retouren want mijn wijkcode staat op post die niet in mijn wijk hoort en daar ben ik ook tijd aan kwijt met stikkers plakken enzo maar krijg je ook niks voor denk ik.

voor vrijdag staat al 613 stuks 51 kilo gepland maar dat gaat nog meer worden.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

135
fredselekt schreef:
postbezorger schreef:Ik heb nog steeds wel het idee dat de gewichten kloppen.

Ergens in de lijn wordt de post gewogen in elk geval dat kan niet anders .

Ik blijf het een heel raar verhaal vinden dat jij zegt dat het niet klopt.........
"het idee" hebben dat het gewicht klopt maar zelf niet na kan wegen ....... :roll: Als jij het idee hebt dat het klopt, hoef je het id niet na te wegen.

De post zoals die, gesorteerd wordt door én van de (sub)depots afkomt richting de bezorgers, wordt NIET gewogen door Sandd.Ik ging er ook altijd vanuit dat dit wél het geval was.Zo te lezen heb je je al goed laten informeren. (Y)

Ik heb NIET gezegd dat het gewicht NIET klopt maar dat het wellicht zinvol is dit te checken als je bv 29,5 KG binnen krijgt (=geen herlaadvergoeding) Er zijn leveringen welke heel precies blijken te kloppen.Vandaag had ik 0,4 KG méér dan op de bon staat.....Dit is niet raar ; ik stel het gewoon vast.

De digit.Soehnle weegschaal hier werkt nog steeds binnen een tolerantie gebied van +/- 100 gram welke ik check via ijkgewicht.Nieuwere modellen van tegenwoordig zijn nauwkeuriger.



Destructieve kritiek (of "negatieve" /"afbrekende" kritiek) is het tegenovergestelde van constructieve kritiek.Deze kritiek is vaak ongegrond en niet of slecht beargumenteerd. Het feit dat er een negatieve omgeving wordt gecreëerd (kan) hier zelfs een doel zijn.
Je je kan het aleen met zekerheid vaststellen als je een goede weegschaal hebt. En een personen weegschaal is niet geschikt om dit accuraat vast te stellen en digitale weegschalen al helemaal niet. Als je het accuraat wil vast stellen dan moet je een weegschaal hebben die per 1/100 gram nauwkeurig weegt en dan per post stuk gaan wegen.

Weegschalen voor grote gewichten in een keer zijn te onnauwkeurig om het preciese totaal gewicht vast te stellen. Je zegt zelf 0.4 kilo verschil voor alle post. Het zou zo maar kunnen dat dit dus binne de afwijking valt van de weegschaal en dat het gewicht op je bon precies klopt. Alleen door 100 gram afwijking van je weegchaal zit je al heel snel aan een 400 gram afwijking. weeg bijvoorbeeld 4 kratten post en elke krat geeft 100 gram te weinig aan. dan zit je al aan 400 gram afwijking.

Als ik een keer weinig post heb dan zal ik het eens nauwkeurig gaan wegen op mijn keukenweegschaal. Die gaat tot op 0,01 gram nauwkeurig. Alleen hij kan maar tot 500 gram totaal dus dat wordt veel wegen en veel opschrijven en uitrekenen. Zoals ik al zei ik ga dat alleen doen als ik weinig post heb anders is het me teveel werk.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

136
postbezorger schreef:vandaag zou ik 514 stuks binnen moeten hebben met een gewicht van 33,1kg.

Ik vraag me alleen af als je 17 foutsorteringen hebt daar krijg je volgens mij niets voor maar je ben er wel tijd aan kwijt om die puinhoop uit te zoeken
Foutsorteringen (andere wijk) moeten toch ongestickerd terug in de bak? Kost dan ook niet zoveel tijd.
cron